سلام

من دخترم، یه برادر حدود 5 سال بزرگتر دارم که تو سن ازدواجه، خانواده مون فرهنگی، تقریبا مذهبی و وضعیت مالی مون هم درحدیه که محتاج نباشیم.

چند سال پیش برادرم و یه دختر خانومی به قصد ازدواج ولی پنهان از خانواده ها با هم صحبت میکردن. قبل از اینکه خودشون با خانواده ها در میون بذارن مادرم خودش متوجه شد ولی خب صحبت هاشون خارج از حد و مرز نبود و کاملا در رابطه با ازدواج بود، قصدشون از پنهان کردن این بود که اول با هم آشنا بشن بعد خانواده ها رو در جریان بذارن، ما یه مقدار تحقیقات کردیم و به این نتیجه رسیدیم که از همه جهت اختلاف طبقاتی داریم، برادرم اولش مخالفت کرد اما بعد که با خانواده ش بیشتر آشنا شد خودش هم قبول کرد و رابطه رو تموم کرد.

البته به سختی دل کند، همه ش عذاب وجدان داشت که نکنه اون خانوم دلش بشکنه، از طرفی اولش هم که مخالفت کرد یه خورده با مادر و پدرم بحث شون شد و برادرم گفت اگه یه بار دیگه با کسی آشنا شم بهتون نمیگم...

مامانم از اون به بعد دنبال کیس مناسب بود که اگه شد بریم خواستگاری، برادرم هم موافق بود. حدود یه سال بعد اتفاقی متوجه شدیم دو سه ماهی هست با یه دختر دیگه آشنا شده، اما اصلا مثل قبلی نبود کاملا خارج از عرف و خلاصه همون دوست دختر.

مادر پدرم دقیقا شبی فهمیدن که فرداش میخواستن برن خواستگاری یه خانومی، از قبل هم برنامه ش رو ریخته بودن و برادرم خبر داشت. اون شب خیلی باهاش صحبت کردن و گفتن خب اگه این رو میخوای بریم خواستگاری همین ولی گفت نه واسه ازدواج نمیخوامش؛ اونا هم گفتن پس رابطه تو تموم کن ، برادرم قبول کرد، فرداش رفتیم خواستگاری ولی نه ما راضی بودیم نه اون ها، بهم نمی خوردیم.

الان از این قضیه خیلی میگذره و این وسط ها بازم بین برادرم و مادر پدرم سر همین جریاناتی که پیش اومده تنش شده و رابطه شون شدید شکرابه، برادرم فکر میکنه اون ها وسایلش رو چک میکنن و از همین رابطه شو فهمیدن و ناراحته که چرا حریم شخصی قائل نمیشین و اعتماد ندارین، مامان بابام هم ناراحتن که چرا با یه دختر دوست شده و حتی تا شب خواستگاری کشش داده.

اما الان یه مسئله نگران کننده هست، من فهمیدم با دختری که گفت واسه ازدواج نمیخوام بازم دوست شده، قبلا هم شک کرده بودم ولی الان مطمئن شدم، نمیدونم چند وقته در ارتباط هستند ولی میدونم یه ارتباط شدید عاطفی دارن و مدتش قطعا کم نیست.

نمیخوام به مادر و پدرم بگم چون فقط رابطه شون بدتر میشه هیچ کاری هم ازشون برنمیاد، قبلا به اندازه کافی تلاش کردن. من و برادرم رابطه مون خیلی گرمه یه چیزهایی رو بهش میگم که تا حالا به کسی نگفتم، انقدر با هم راحتیم، از همون موقعی هم که این مسائل پیش اومدن من فهمیدم ولی جوری رفتار کردم که فکر میکنه من اصلا نمیدونم یا اگه میدونم هم فقط یه کم جزئی که باهام راحت باشه و رابطه مون خراب نشه. 

این خانوم اینجا دانشجو هست، خانواده ش یه شهر دیگه هستن و اینجا براش خونه گرفتن، رسما خونه خالی داره، این خیلی نگرانم میکنه، الان میخوام خودم با برادرم حرف بزنم ولی مطمئن نیستم کار درستیه یا نه.

نمیدونم چیکار کنم، به نظرتون بذارم دوباره مامان بابام حرف بزنن؟، خودم باهاش حرف بزنم؟، اصلا چی بگم؟، با اون خانوم حرف بزنیم؟، از طرفیم اصلا دلم نمیخواد باهاش حرف بزنم، هیچ وقت فکر نمیکردم بره با کسی دوست بشه، فکر نمیکردم یه روز برادر خودم بشه یکی از اون پسرانی که با یکی دوستن ولی میرن خواستگاری یکی دیگه، اون پسرانی که با یکی دوستن ولی علنی میگن واسه ازدواج نمیخوانش، خیلی سخته برادرت بشه یکی از همون پسرانی که خودت همیشه ازشون دوری میکردی.

خیلی نرم و احساساتیه، میدونم سر ارتباط عاطفی رابطه رو دوباره سرگرفته، کلا عذاب وجدان میگیره ، به یکی جواب رد بده سر همون دختر اولی و خواستگاری هم عذاب وجدان داشت.

(یکی از خطرات دوستی با جنس مخالف برای پسران← خطر انتخاب تحمیلی همسر در روابط دوستی)

با همه این ها نمیدونم چه جوری با کسی رابطه داره که میدونه یه روز میخواد ردش کنه، حس میکنم فقط رابطه رو نگه داشته که تا اطلاع ثانوی خودش رو از شکست عشقی و عذاب وجدانی که بعد از بهم زدن میاد خلاص کنه، مشورت پذیرم نیست متاسفانه.

شدید از چشمم افتاده، بالاخره خودم هم دخترم، کدوم دختری به همچین پسری نگاه خوبی داره؟، ولی تحت تاثیر رابطه خوب مون از بچگی تا حالا، هنوز دوسش دارم و نگرانشم

تو رو خدا بگین چیکار کنم.


مرتبط با خطرات دوستی با جنس مخالف:

خطر انتخاب تحمیلی همسر در روابط با جنس مخالف

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع

به هیچ وجه پیشنهاد نکنید که کسی بره دوست دختر یا پسر بگیره

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

می ترسم شوهرم متوجه گناهان گذشته ام بشه

گناهان دوران بچگیم باعث شدند که خواستگارانم رو رد کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

ازدواج با پسری که دوست دختر داشته عاقلانه است؟

میخوام برم دوست دختر پیدا کنم تا از فکرها و فشار ها خلاص بشم

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

در 14 سالگی به یه پسر قول ازدواج دادم، الان پشیمونم

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست


مرتبط با گله از برادر:

دوست دارم برادرم یه حامی باشه برام اما ...

موضع ام در مقابل برادرم چی باید باشه؟

اخلاق و رفتار برادرم برام قابل هضم نیست

متوجه شدم برادر کوچکتر از خودم سیگار می کشه

دعا کنید که برادرم اخلاقش درست بشه

به خاطر فرق گذاشتن های مادرم، از برادرم متنفرم

چرا من به جای یه برادر خوب باید یه دشمن داشته باشم؟

جدیدا برادرها و خواهرمم به زندگیم حسادت می کنن

نمی توانم روی خواهران و برادرانم تاثیر مثبت بگذارم

بد اخلاقی برادرم باعث شده ازش متنفر بشم

برای برادرم مهم نیستم

برادرم آبروم رو پیش پدر مادرم برده

برادرم گفت دیگه خواهری به اسم من نداره



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) روابط خواهر برادری (۲۲ مطلب مشابه) دوستی با جنس مخالف (۱۳۰ مطلب مشابه)