سلام به همگی 

در شریط کنونی کشور (به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی) راه برون‌ رفت از بحران ازدواج جوانان رو چی میدونید؟واقعا خیلی اوضاع بغرنج خواهد بود پیش رفتن با این روند.

ما مثلا بگیم یه جوون چه دختر چه پسر جفت شون نیاز جنسی دارن که اهمیتش به هیچ وجه قابل کتمان نیست، تا حد بسیار زیادی هم اون رو مثل نیاز انسان به خوراک و مسکن و پوشاک میشه دونست، مهم ترین عامل و دلیل تشکیل خانواده و ازدواج هم میدونیم، همه ی انگیزه ی ازدواج نباید باشه، اما خواه ناخواه بخش بسیار بزرگیش همینه، طبیعتا عدم ارضای این نیاز، تبعاتی برای فرد در درجه ی اول و سپس جامعه خواهد داشت، کما اینکه امروز هم به عینه مشاهده میکنیم.

خواهش میکنم فکر کنید و جوری نظر بدید تا بحث رو بتونیم به یک جایی برسونیم.


عوامل کاهش ازدواج:

اصلی‌ترین دلیل کم‌ شدن ازدواج رو فرهنگ غالب خانواده‌های ایرانی می‌دونم!

جلسه اول سلسله بحث های علل کاهش ازدواج، عقده پسرها

سلسله مباحث عمومی علل کاهش ازدواج

باز هم افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج

کاهش میل به ازدواج با بیماری دو قطبی ارتباطی داره ؟

نظرسنجی در مورد مهمترین دلیل کاهش ازدواج

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

کمال گرایی باعث شده تمایلی به ازدواج با افراد عادی نداشته باشم

سختگیری در ازدواج :

چرا بعضی از جوانان برای ازدواج به واقعیت های امروز جامعه نگاه نمی کنند؟

پدر عزیزم، مادر عزیزم، چرا سخت میگیری؟

ضررهای سخت گیری های ازدواج بیشتر به دختران میرسه

واقعا این همه سخت گیری والدین لازمه ؟

نکنه بخاطر سخت گیری هام از سن ازدواجم بگذره ؟

سخت گیری در مسائل اعتقادی برای انتخاب همسر

چطور به خانوادم بگم که در مورد خواستگارام کمتر سخت گیری کنن؟

پسر سخت گیری در امر ازدواج هستم

دختری 27 ساله ام که پدرم در ازدواجم سختگیری میکنه


عدم تمایل پسران به ازدواج :

چرا بعضی از پسرانی که شرایط خوبی دارند ازدواج نمی کنند؟

آیا واقعا با بالا رفتن سن حس نیاز به ازدواج مردان کم میشود؟

سوال از مجرد هایی که قصد ازدواج ندارند

چرا بعضی از پسران ازدواج نمی کنند؟

پسرهایی میشناسم که همه چی دارن ولی میلی به ازدواج ندارن

چرا یه پسر 28 ساله با وجود داشتن شرایط ، ازدواج نمی کنه ؟

چرا یک پسر باید ازدواج کند؟

دلایل عدم ازدواج علی رغم داشتن شرایط

چرا اقدام برای ازدواج ، این روزها کم رنگ شده؟


عدم تمایل دختران به ازدواج:

به خاطر خیانت هایی که دیده ام از ازدواج متنفرم

روحیاتم با خانم بودن، همسر بودن و کدبانو بودن جور در نمیاد

دخترم، اصلا هیچ میلی به ازدواج ندارم

به دختری علاقه دارم که نمیخواد ازدواج کنه

دخترم، نمی خوام ازدواج کنم ولی با دل والدینم چه کنم ؟

بر خلاف قبل الان دلم نمیخواد شوهر کنم

من از ازدواج می ترسم، چونکه اصلا نمی تونم به کسی اعتماد کنم

حس خوبی نسبت به ازدواجم ندارم و مطمئنم که خوشیخت نمیشم

نمی تونم هیچ پسری رو برای ازدواج دوست داشته باشم




برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)