سلام

من پسر هجده ساله ای هستم که یه ماهه دیگه کنکور دارم، کنکوری که مثل پارسال نخوندم براش، درس هام خیلی ضعیفه، خلاصه فقط میخوام یه دانشگاه غیر انتفاعی برم فقط، بگذریم از اینا، وضع مالی مون خیلی خوب نیست دوست ندارم دیگه از خانوادم تو جیبی بگیرم، میخوام یه حرفه ای رو شروع کنم و یاد بگیرم که ازش بعنوان شغل دوم همزمان با دانشگاه درآمدزایی کنم.

خانوادم خیلی فاز منفی اند، به طوریکه اگه به اون ها باشه میگه دانشگاه برو بعد از ظهرش هم برو حمالی یکی دیگه رو بکن، برو مغازه داری یکی دیگه رو بکن، ماهی ۵۰۰ هم بهت بدن خوبه، اما من مخالفم، آخه این کارها آینده داره برام که من چهار سال دانشگاهم رو برم حمالی بقیه رو کنم؟ خلاصه خودم تصمیم گرفتم وارد یه حرفه ای بشم که آینده داشته باشه و آقای خودم بشم.

فک کردم دیدم خیلی ایده و سوژه داستانی به ذهنم میرسه که اگه مهارت های فیلنامه نویسی بلد بودم میتونستم عملی شون کنم و فیلمنامه های فوق العاده ای بدم بیرون، اما از یه طرف هم میگم فیلمنامه نویسی کارش بگیر نیست و آینده ای به اون صورت که بتونم درامد کسب کنم به طور مداوم ،نداره.

از یه طرف هم زده به سرم که برم عکاسی یاد بگیرم تا بتونم یه  عکاس ماهر بشم و تو آتلیه ها کار کنم زمان دانشجویی همزمان هم بعد یادگیری و کارآموزی بتونم درآمد زایی کنم و چنانچه بعد از دانشگاه بتونم کسب و کار خودم رو راه بندازم، اما یه مشکلی این وسط هست که پول ندارم یه دوربین بخرم ، دوربین ها هم که دیگه ده تومن پونزده تومن...

از خانواده که اصلا نمی تونم کمک بگیرم، کار هم بخوام بکنم به زور بتونم پول دوره هام رو بدم، خلاصه نمیدونم چکار باید بکنم؟

الان هم خواهشم از شما بزرگواران اینه که اگ تجربه یا اطلاعاتی و یا نصیحتی به من جوون هجده ساله دارین در اختیارم قرار بدین.

خودم بیشتر به عکاسی نظر دارم تا فیلمنامه نویسی، از اون جایی که دست هم در عکاسی زیاد شده منی که قراره فقط یه دوره کلاس برم و کارآموزی، آیا میتونم درآمدزایی خوبی داشته باشم؟

کلا میخوام یه شغل دوم ساده برای خودم بوجود بیارم در دوران دانشجویی، شما چه شغل هایی که در مدت کوتاه میشه یاد گرفت رو توصیه میکنین ؟ (میخوام تهش برای خودم کسب و کار راه بندازم یعنی آقای خودم باشم)


مرتبط با انتخاب شغل:

با کارهای روزمزدی و پروژه ای میشه زندگی کرد؟

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

میزان درآمد مناسب مرد از دید دختران دم بخت

چه درآمدی از شغل تون دارید ؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

معرفی کتاب شغل مناسب شما

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


مرتبط با مشکلات پسران:

برای اینکه روحم آروم باشه میرم کارگری، تا به خودم بگم رفتم سر کار

هر چی لاشی تر باشی برای دختران جذاب تری ؟!

پسری 26 ساله ام، برام سخته که از خانواده پول بگیرم

بیکاری یا مشکل مالی مرد رو عصبی می کنه ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

یه پسر وقتی ناراحته، چطور باید آرومش کرد ؟

شما چه می کنید با این وضع بی پولی ؟

درد شرمندگی مردان در این اوضاع اقتصادی

اشکالی داره پسر و دختر ازدواج کنن ولی هر کدوم سر سفره پدرشون باشن؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)