سلام خدمت به کاربران عزیز، نماز روزه هاتون مقبول درگاه حق

من اخیرا در اطرافم و تو زندگیم یک موضوع مهم اتفاق افتاده که خواستم اینجا مطرح‌ کنم، هیچ جایی هم در اینترنت و فضای مجازی بهتر و جمع و جور تر از خانواده برتر پیدا نکردم.

من یک پسر روستایی دانشجو هستم که در تهران درس میخونم و یه زمانی مجبور بودم واسه خرج تحصیلم کار کنم و از طریق یک آگهی در یک رستوران مشغول به کار شدم، محل کار ما توسط یک فرد پولدار مدیریت میشه که همه خیلی ازش تعریف می کنن، میگن فرد خیریه و آدم حسابیه، کلا از اون پولدارهای دم کلفت خیر بود که اکثرا بهش احترام میذاشتن و میذارن و فقط بعضی ها به دلایلی احترام نمیذاشتن.

تو محل کار ما هم یک زن بیوه که زن خوبی بود با دختر ۱۸ ساله ش داشتن زندگی می کردن، در واقع یک خونه خالی زیر رستوران ما بود که مدیریت اون رو به اون زنه داده بود و یکی دو سالی میشه  از شهرستان اومده بودن و شوهر اون زنه سکته کرده بود و فوت شده بود، اما قبل از مرگش به خاطر قمار و نزول کلی بدهی بالا آورده بود و ....

یک روز وقتی داشتم یکی دو تا از اجناس بسته بندی شده رو تنهایی از طبقه پایین به بالا منتقل می کردم متوجه شدم در خونه شون باز بود و از بد ماجرا همون فرد پولدار که تعریفش رو کرده بودم اومده بود اون جا و داشت با خانمه صحبت می کرد، اولش از خودش تعریف می کرد و می گفت مردم در مورد من بد فکر می کنن چون حسودن اما بعد از مدتی شنیدم که با یک لحن مؤدبانه به زنه گفت من آدم خیری هستم کل قرض ها و بدهی های شوهر مرحومت رو میدم، اما میخوام زیر پر و بال دخترت رو بگیرم و ازش حمایت کنم.

دختر خوبیه، من نمی تونم تحمل کنم که برادران و خواهران مومن من تو مشکل باشن، بعد یک چند تا آیه هم رو کرد که حرف هاش پرستیژ داشته باشه من واقعا شوکه شدم (منظورش صیغه بود) خدا رو شکر دختره خونه نبود، مادر اون دختر اولش خیلی عصبانی شد بعدش با صحبت های بعد اون مرده فکر فرو رفت، منم فوری زدم بیرون، من اون دختر رو میشناسم یعنی چند بار دیدمش، فوق العاده دختر نجیب و خوبیه و درس خونه، جوری که حتی پنجشنبه ها که بیکاره تو رستوران به مادرش کمک میکنه، از اون روز به بعد هم زیر زیرکی از افرادی که دشمن اون مرد پولدار بودن میشنیدم طرف خیره اما زیر زیرکی کارهای غیرقانونی میکنه، از بی پناهی، بی پولی، احساسات و بی بند و باری بعضی ها سوء استفاده میکنه، صیغه میکنه و بعدش میره سراغ کیس بعدی، راستش من خیلی ناراحت شدم از طرفی این موضوع هم اصلا به من مربوط نبود و نیست.

وقتی این موضوع رو واسه پسر عمه م که اونم تهرانیه تعریف کردم گفت اینجا شهر بزرگیه، این چیزها توش طبیعیه بیخیال شو، منم دیگه پیگیر نشدم، اما دلم نیومد مشکلی واسه اون ها پیش بیاد، یک روز رفتم کل اینترنت و آگهی ها رو زیر و رو کردم و یه اگهی دیدم در مورد کمک به افراد خاص توسط یک خیر، اون رو گذاشتم بغل کمد شخصی اون زنه تا بیاد ببینه و همون روز به دلایلی میخواستن تعدیل نیرو کنن اما من خودم استعفا دادم که آبرومندانه تر باشه.

دو سه ماه گذشت تا اینکه فهمیدم اون مادره با دخترش از تهران رفتن و برگشتن شهرستان و خدا رو شکر مشکلی پیش نیومده بود، گویا اون زنه رفته پیش یک آخوند خیر و گریه و زاری کرده و اون ها هم مشکلش رو حل کردن و ... واقعا هم خدا رو شکر که سوء استفاده ای نشد، منم الان حدود چند ماهی میشه از اون مکان زدم بیرون، به خاطر حاشیه هاش و الان برگشتم شهرستان، واسم تجربه و خاطره جالبی که هیچ وقت فراموش نمی کنم علی الخصوص اون مرده پولدار رو یا به عبارت بهتر اون نر پولدار رو که نزدیک به شصت سالش بود اما قیافه ش چهل ساله میزد، متاهل بود و زن و بچه هم داشت و...، نظر شما چیه؟

چرا بعضی از پولدارها از پول شون سوء استفاده می کنن؟ چرا بعضی از پولدارها با کارهاشون آبروی سایر پولدارها رو می برن (چون واقعا برخلاف ذهنیت بعضی ها پولدار با فرهنگ و خیر هم هست)؟ چرا یک دختر و پسر بی پناه و بی پول باید قربانی هوس یک فرد پولدار بشه؟ البته میدونم زمونه خراب شده و این مسائل احتمالا جواب واحدی داره اما خب طرز فکر و تجربه هر آدمی متفاوته و باید شنید.

به خدا قسم همه چیز فقط پول نیست، البته من قبول دارم اون دختری که به دلایلی غیر از بی پولی و بی پناهی با یک مرد پولدار رابطه برقرار میکنه مشکل داره٬ می دونم چهار دیواری اختیاری و هر کس در اماکن خصوصی مسئول زندگی خودشه و به هیچکس ربطی نداره که مانع آزادی و خوشی دیگران بشه، ولی بعضی مواقع آدم تو زندگیش مسائلی رو می بینه و به این نتیجه میرسه این دنیا دنیای بی رحمیه، اگه ساده باشی ازت سوء استفاده می کنن و اگه باهوش نباشی از سادگیت برای له کردنت استفاده می کنن.

ممنون بابت انتشار این پست و توجه شما دوستان عزیز


مرتبط:

دلم نمیخود با پولدار ها وصلت کنم چون ازشون میترسم

بعد از ازدواج با یه پسر پولدار چه اتفاقاتی برام رخ میده ؟

مشکلم اینه که خانواده ی شوهرم خیلی پولدار هستند

ظهور چادری های آنچنانی پولدار با آرایش غلیظ و موی نمایان



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)