سلام 

من پسری هستم با سن ۲۱_۲۲ سال و دانشجوی یک رشته خوب هستم که بازار کار خوبی هم داره و ۲_۳ ترم دیگه فارغ التحصیل میشم. خانوادم وضع مالی متوسط به بالا داره و کم جمعیت. لازم هست قبلش اینو هم بگم که چند سال قبل در نوجوانی رابطه ای با یک دختر خانم داشتم که علاقه ای ناشی از همبازی کودکی بودن بود که البته خوشون پیشنهاد دادن و توسط خودشون هم تمام شد و به جز این تا حالا تجربه ای در این زمینه نداشتم . 

موضوعی که میخوام مطرح بکنم مربوط به علاقه مندی من به دختر خانمی هست که همکلاسی من هستن (من آدم محتاطی هستم و علاقه من در طی همین چند ماه اخیر و در اثر شناختی که ازشون پیدا کردم شکل گرفت). با ظاهری نسبتا زیبا (ظاهر خودم هم متوسط هست). ایشون پوشش مانتو دارن که البته ساده است و نه خیلی مذهبی هستن نه خیلی غیر مذهبی مثل خودم و شخصیت درون گرا و کم حرفی دارن و کلا علاقه ای به ارتباط گیری با آقایون همکلاسی ندارن (چه در فضای کلاس چه در فضای مجازی) برخلاف بقیه دختر خانم های همکلاسی (خودم هم آدم زیاد اجتماعی نیستم) و یکی ازخصوصیات شون که باعث علاقه مند شدن من به ایشون شده همین سادگی و رفتارشان هست. اما نمی‌دونم نظرشون درباره من چیه؟

تا حالا هم فرصتش پیش نیومده که با هم صحبت بکنیم جز یکی دو بار که اونم درباره درس بود و کل شناخت من هم نسبت به ایشون مال همین دو سال هست که همکلاسی هستیم. آدم بی جنبه ای نیستم ولی چند دفعه ای رفتار هایی ازشون دیدم که به نظرم حداقل نشون میده بدشون نمیاد ازم، یک روز اولین کنفرانس ورودی ما بود که اتفاقا من هم اولین نفر باید کنفرانس میدادم بعد چند دقیقه یه کم استرس گرفتم و به سمت دانشجو ها نگاه کردم که دیدم داره میگه آره خوبه و میخواد بهم اعتماد به نفس بده بر خلاف بقیه که زل زده بودن.

دفعه بعدش هم آخر کلاس استاد حاضر غایب میکرد و اسامی رو میخوند اما بعضی از دانشجو ها رو که می‌شناسه خودش حاضری میزنه و لازم به اعلام کردن نیست آخرش مثل همیشه پرسید اسم کی رو نخوندم که یه دفعه ایشون فامیل من رو گفتن و تکرار کردن تا مطمئن بشن استاد شنیدن در صورتی که لزومی نداشت از نحوه حاضر غایب این استاد هم میفهمن.

اوایل همین ترم بود که متوجه شدم که منزل شون داخل خیابون ماست و دفعه آخر هم که اتفاقی تعقیب شون کردم و مطمئن شدم. 

یک روز تو خونه بحث گزینه ازدواج شد که منم مشخصات و فامیل شون رو گفتم (در حد یه شوخی و جدی مطرح نکردم) که متوجه شدم پدرم میشناست شون و خانواده خوبی هستن و تقریبا هم سطح هستیم  و  نظر خانواده هم مثبت بود همین باعث شد که مصمم تر بشم.

اما با اینکه رشته تحصیلیم بازار کار خوبی داره اما هنوز دانشجو هستم و شغل ندارم (خودم ترجیح میدم زمانی ازدواج کنم که شغل داشته باشم) ولی شرایط ازدواج فراهم نیست از طرفی هم سن ازدواج دختر خانم رسیده. 

لطفاً دوستان راهنمایی بکنید


مربوط به ابراز علاقه مستقیم از خود دختر:

اگه یه پسر تو خیابون شماره داد چه برخوردی بکنم ؟

چطور از یه دختر برای ازدواج، تقاضای آشنایی بیشتر کنم ؟

فعلا شرایط ازدواج ندارم اما به دوست خواهرم ابراز علاقه کردم

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا اکثر دختران اگه مستقیما ازشون خواستگاری بشه ناراحت میشن ؟

خواستگاری مستقیم از دختر همکلاسی

اگه مستقیما از خودم خواستگاری کردند چه جوابی بدم ؟

اصرار در خواستگاری مستقیم از خود دختر تا چه حد باید باشه؟

پیشنهاد مستقیم مطلوب تره یا کمک گرفتن از واسطه ؟

خواستگاری پسر از خود دختر

کسب تکلیف از خود دختر قبل از خواستگاری رسمی

بدون داشتن شرایط ازدواج به یه دختر ابراز علاقه کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ابراز علاقه برای ازدواج (۸۱ مطلب مشابه) جلب نظر دختر برای ازدواج (۱۰ مطلب مشابه)