سلام

من به تازگی نامزد کردم. در دوران تجرد دوست دختر نداشتم و کاری نمیکردم که با نگاهم، رفتارم و زبونم دختری رو بترسونم، الان هم با دختری که عاشقش بودم نامزد کردم . خیلی عاشقش بودم و یک سال رفتم و اومدم و شرایطم رو بهتر کردم تا اینکه به من دخترشون رو دادن، حالا میخوام بدونم این جور رفتارهایی که عرض خواهم کرد ، که تو وجود من هست ، نشون از غیرت افراطیه ؟

من دوست ندارم کسی از نامزدم عکس بندازه، دوست ندارم بدون من یا بدون مادرش بیرون بره، دوست ندارم شلوار سفید بپوشه، وقتی بیرون بدون ماشین میریم ، میگم برو اون طرفی که یه سمتت میفته به دیوار دست منو بگیر این طرفتم من بیفتم کسی نگاهت نکنه، خیلی دلم نمیخواد با دوستام رفت و آمد کنم و بعد از نامزدی ارتباطم رو باهاشون کم کردم، دوست ندارم به پدرم دست بده یا جلوش بدون روسری باشه، شیشه ماشین رو دودی کردم کسی بهش نگاه نکنه، از الانم به همه گفتم آخر عروسی اصلا نباید مختلط بشه، خوب حالا چند تا نکته بگم تا شبهه ها برطرف بشه، من به همسرم اصلا بدبین نیستم ، بلکه به جامعه بدبینم.

در مورد پدرم هم ، خوب درسته به پدرم بدبین نیستم ولی خوب خوشم نمیاد دیگه، از اینکه جلوی پدرش، برادرش، دایی و عموش بدون حجاب باشه مشکلی ندارم، همسرم تو خانواده سنتی سخت گیر بزرگ شده تا بیست سالگی موبایل نداشته، من تو خانواده آزاد بزرگ شدم ، یعنی هیچ اجباری و زوری بالا سرم نبود که بگه با دختری دوست نشو.

همسرم از غرب کشور هست من ساکن تهران ، تو دانشگاه با هم آشنا شدیم ، و هر دومون ارشد داریم، من تفکرات خرافاتی و افراطی ندارم ، فقط در این مورد دست خودم نیست، و از نظر اخلاقی و امکانات رفاهی سعی کردم همیشه نامزدم رو تامین کنم، و حتی به گوشیش هم دست نمیزنم و اعتقاد دارم وسیله شحصیه و به همسرم اعتماد دارم.

اما فقط موقعی که تو جامعه حاضر باشیم حساس میشم، بخدا قصد تعریف اضافه ندارم اما از نظر ظاهر هم ، ظاهر قشنگی داره، کلی بخوام بگم خوش اخلاقم و اصلا داد هم سرش نمیزنم ولی از اون طرفم رو این موارد حساسم، حالا لطفا راهنمایی کنید من افراطی هستم ، و آیا دخترها این افراط رو دوست دارن ؟

نامزدم هم به من علاقه داره و ظاهرا با این شرایط مشکلی نداره.


مرتبط:

تعریف غیرت از نظر شما چیه ؟

فرق بد دلی با غیرت چیه ؟

تعادل بین غیرت و خشونت یک مرد مذهبی!

غیرت مردانه و حقوق زنانه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)