من حدود شش ماهه که با یه آقا پسری که خیلی همدیگه رو دوست داشتیم ،عقد کردم، شهر ها مون از هم حدود 16 ساعت فاصله داره. اوایل وقتی میرفتم شهرشون (موقعی بود که دانشگاهم تموم شده بود و من برای مدرکم و کارای اداریش یکی دو بار رفتم شهرشون و دقیقا همون مدت رو یعنی بعد از دانشگاه تازه آشنایی مون شروع شده بود) خوب اون یکی دو بار که رفتم شهرشون وقتی میرسیدم اولش میرفتم خوابگاه و روز بعدش یا مثلا چند ساعت بعدش سر حال و تمیز و مرتب که خستگی سفرم رفته بود هم دیگه رو میدیدیم ولی الان که عقد کردیم فرق داره.

مشکلم اینه که وقتی می خوام برم شهر شون با توجه به فاصله 16 ساعته، فورا نمی خوام با اون ها رو برو بشم تا با بوی گند پا و صورت خواب آلوده و رنگ و رو رفته باهام مواجه نشن، خجالت میکشم تا میرسم وارد خونه شون بشم و اون جوری مواجه بشم با شوهرم و بقیه خانواده ش، وقتی میان روبوسی و هر چی. قبلا یک روز بعد از رسیدن رفتم توی ترمینال با چمدونم ایستادم و شوهرم اومد دنبالم، ولی خب کلی استرسم داشتم، مثلا اینکه هی زنگ میزد کجایی میگفتم دو ساعت مونده ده دقیقه مونده و خیلی بد بود در حالی که من توی مهمون خونه اداره بابام بودم و ممکن بود بفهمن خانواده ها، یک بار این کار رو کردم و الان برای بار دوم این کار رو میخوام بکنم.

یعنی توی این سفرم هم میخوام بازم چنین کاری بکنم که متوجه نشن که من دقیقا کی میرسم. اصلا شوهرمم که نیاد دنبالم ولی منم که وارد خونه شون بشم و بالاخره توی 16 ساعت تازه با تأخیر 18 ساعت راه و منم که صورتم توی سفر رنگ و روش میره هر چند هم که توی راه آرایش کنم بین راه مثلا بازم آدم داغون نشون میده و از همه مهم تر هر چی مرتب می پوشی و قبل سفر از حمام میای بیرون میری توی اتوبوس ولی پاهات بوی گند میگیره و رنگ و روی رفته و بوی عرق بدن، یعنی خیلی بده که این جوری با خانواده شوهر و خود شوهر روبرو بشی. 

نمیدونم خودتون توی سفر راه دور اونم با اتوبوس این مسائل پیش اومده واستون یا نه. با هواپیما هم راه نداره که برم یک سرویس داره از یه شرکت نامعتبر که دو خانواده دوست ندارن باهاش برم سقوط مقوط زیاد داشته و مطمئن نیستن بهش هر چند که اتوبوسم داغون تره.

حالا نگرانیم اینه که چکار کنم با این وضعیت؟ میگم نکنه یه وقت شوهرم بفهمه یا بابا مامانم و برام بد بشه و فکر بد کنن بگن که کجا بوده و این حرف ها و آش نخورده و دهن سوخته بشه و از طرفی هم به هیچ وجه نمیتونم با بوی گند عرق و بی حالی صورتم توی راه و بوی گند پاهام و اینا وارد اون خونه بشم.

واقعا دوست دارم مثل همیشه اول برم خوابگاهی جایی و مرتب و تمیز بشم و استراحت کنم و دوش بگیرم و بعد برم ببینم شون، چه شوهر چه خانواده شوهر رو. بالاخره خونه خودمون نیست راحت نیستم مثلا وقتی میام خونه خودمون واسم مهم نیست بالخره میپرم میرم توی حمام ولی پیش اونا زشته خب.

تو رو خدا دخترها چنین مشکلی داشتن تا حالا یا اصلا دخترهایی که راه دور شوهر کردین بهش فکر کردین یا نه. خواهش میکنم دنبال مسائل حاشیه ای نرین که مثلا چرا توی عقد میری خونه شوهر ما از این نظر دو تا خانواده مشکلی نداریم و همه چی حل شده است.

دخترها و پسرها نظرتون چیه راجع به سوالم و راه حلی دارین؟ اصلا پیش اومده براتون؟


مرتبط:

مزایا و معایب ازدواج راه دور چیه؟

مزایا و معایب دوری از خانواده بعد از ازدواج

بعد از ازدواج، دور شدن از خانواده سخت نیست ؟

اگه با دختری که اهل یه شهر دیگه ست ازدواج کنم زندگی ما چطور خواهد بود ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه)