سلام دوستان

مگه اسلام نگفته افراط و تفریط تو هر چیزی ضرر داره و باید اعتدال را نگه داریم ؟ مثلا آرایش غلیظ که موجب جلب توجه میشه، خب گناهه مسلما. آرایش نکردنم گناه نداره. ولی آرایش ملایم که مرجع تقلیدم رهبر عزیزم هستن گفتن که چیزی که موجب جلب توجه نامحرم نشود و انگار یه جا دیگه هم گفتن اگه زینت شمرده شود باید از نگاه نامحرم پوشانده شود. (خب آرایش مثلا رژ واسه بهتر نشون دادن رنگ لبه،خب زینت فک کنم حساب بشه) آخه هر سایتی یه چیزی میگه.

آخه من از کجا بدونم این آرایش ملایم من باعث جلب توجه کسی میشه یا نه ؟ خب شاید در نظر من جلب توجه نکنه و در نظر دیگری بکنه. آخه میدونین من عاشق آرایش هستم. اونم در حد رژ و ریمل و مداد که پشت چشمم بکشم‌. ولی بیرون که میرم فقط رژ میزنم ولی جیغ نیست رنگش. ولی چند ماهه عذاب وجدان میگیرم با رژ میرم بیرون .

آخه منم یه دخترم، همه عاشق زیبایین، دوست دارم سرحال تر به نظر برسم. اعتماد به نفس دارم. کاری به تایید دیگرانم ندارم. ولی من هیچ دوستی ندارم که آرایش نکرده بیاد بیرون. همه شون حداقل یه رژ رو میزنن. این آرایش نکردن افراط محسوب نمیشه ؟

خب دلم میخواد مثل دخترهای اطرافم خوشگل باشم. البته من بدون آرایش خوشگلم ولی با آرایش خوشگل تر به نظر میرسم.

الان چند ماهیه آرایش نمیکنم و فقط تو خونه آرایش میکنم. وقتی  یکی تو فامیل میاد میگه فلان دختر چه خوشگله خوشگل تر از فلانیه، آخه متوجه نمیشن که اون دختره آرایش کرده و چرا یک دختر آرایش کرده رو با آرایش نکرده مقایسه میکنن ؟

میترسم در آینده که ازدواج کردم، شوهرم بهم بگه میریم بیرون حداقل یه رژ بزن ! بعد من این نظرات مرجع تقلیدم رو چی کار کنم؟ آخه من بدون قصد و نیت رژ میزدم و میرفتم بیرون. همیشه چه تو خونه و چه بیرون تمیز و آراسته هستم و شیک میپوشم و تو خونه واسه خودم آرایش میکنم ولی بیرون دیگه نه.

شما آقا پسرهای گل؛

هر وقت ازدواج کردین، همسرتون اگه آرایش نکنه در بیرون، با دختری که آرایش کرده مقایسه نمیکنین ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)