سلام

من فرش ایرانی می خرم چون جنس بهتر از فرش ایرانی نداریم ، ولی لباس ایرانی نمی خرم ، چون جنس شون خوب نیست، من از روی تعصب و ضد نظام بودن دست به خرید نمی زنم، من با توجه به حساب اقتصادی خودم دست به خرید می زنم، اگه جنس ایرانی متوسط رو به خوبم باشه میخرم ولی تو بعضی از زمینه ها جنس ایرانی افتضاحه !

لباس خریدم ماه قبل ، یه بار شستم آب رفت و دیگه نمیشه پوشید، این اولین بار نیست ، چندمین باره ! چرا از جنس ایرانی حمایت کنم وقتی یه لباس نایک از دو سال پیش برام مثل روز اول مونده ؟ چرا وقتی خود تولیدی و نساجی و مسئولان از "جیب" ما حمایت نمیکنند من ازشون حمایت کنم ؟

بیایید قبول کنید ایرانی ها بعضی ها شون مسئولیت پذیر نیستند، نیاییم بگیم فلان مسئول فلان ... ، ما خودمون تو جایگاه خودمون خوب کار نمی کنیم و اگه جای اون آقا بودیم چه بسا بدتر بودیم ، چون من به این نتیجه رسیدم ژن تنبلی و بی مسئولیتی تو ذات بعضی هاست . 

داروی ایرانی جنسش زیر صفره، لباس ایرانی جنسش از ده ، یکه ، قیمت هاشون نسبت به جنس شون بالا هم هست ، اون وقت بیاییم از جنس ایرانی حمایت کنیم ؟ عجب !

یه مثال می زنم ، پراید ایرانی که ۴۰ ، ۴۰ و خرده ای میلیون قیمتشه ، کیفیتش چطوره؟ حالا با همین پول میشه تو خارج ماشین های خیلی بهتر خرید، گوشیِ اپل میخری ، مثل چی واست راحت تا ۵ سال کار میکنه و آخ هم نمیگه، انصافا پولشون حلال شون . 

من دیگه غلط کنم از جنس ایرانی حمایت کنم تا وقتی خودِ شمای کارخونه دار و شمای مسئول و شمای تولیدی دار از پول من حمایت نکنی و جنس ضعیف بدی، تو سالی که گذشت مجبور شدم ۴ بار شلوار بخرم و نزدیک ۲۰ بار برم پیراهن و بلوز بخرم ، از بعدِ تشدید تحریم ها جنس ها بدتر هم شده، ده سال پیش مگه با آمریکا خوب بودیم ؟ نه نبودیم ولی جنس ها خوب بود چون وجدان بود، یعنی اینجا اگه آزاد بودم خیلی حرف های بیشتر به صاحبان سرمایه و مشاغل ایرانی می زدم . 

پولی که میخورید حلاله ؟ یه کم شرف و وجدان خوب چیزیه ، از خدامه حمایت نشه ور شکست بشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)