سلام خدمت تمام دوستان ، این سوال رو ممکنه خیلی جا ها شنیده باشید و شاید همین جا هم پرسیده باشند. دوستان لطفاً کامل بخوانید و بدون تعصب پاسخ دهید ، خیلی ممنون

به نظر شما شعور و سواد افراد به تحصیلات دانشگاهی بستگی داره ؟ 

از نظر خود من که هیچ بستگی ندارد، به نظر من تحصیلات دانشگاهی یک نوع حرفه به حساب می‌آید ، مثلاً کسی که پزشکه از فیزیک نمیدونه و برعکس ،، یکی شیمیدانه از زیست شناسی چیزی نمی‌دونه و برعکس، یکی رشته‌اش اقتصاده و از وکالت چیزی نمی‌دونه و برعکس ...

در حالی که شعور و سواد به روح انسان بستگی دارد، منظور من از شعور و سواد در این پست درک و فهم افراد ،، افکار و عقاید ریشه کرده در افراد و نوع نگاهی که به زندگی و جهان دارد است، همین الان هستند افرادی که به واسطه تحصیلات بالا دچار غرور کاذب شده‌اند و دیگران را پایین‌تر از خود می‌بینند در حالی که این خودش بیشعوری حساب میشه ، ولی ممکنه یه فردی که حداکثر دیپلم دارد، بسیار اهل مطالعه باشد و نسبت به یک فرد تحصیل کرده از ذهن باز تر و دید فلسفی بیشتری برخوردار باشد و متواضع تر از فرد تحصیل کرده باشد. 

با توجه به این توضیحات دو سوال برای من پیش آمده :

۱_چرا این فرهنگ بد در ایران جا افتاده تمام شعور و شخصیت و سواد افراد را با تحصیلات دانشگاهی می‌سنجند و به فردی که دانشگاه نرفته میگن بی‌سواد، اصلا مفهوم سواد از دید این افراد چیست؟

۲_ با زور کردن های والدین و اطرافیان که میگن برو پزشکی بخون چگونه برخورد کنیم؟ از نظر مادر من سواد و شعور و فهم و شخصیت افراد در دانشگاه و به ویژه پزشکی خلاصه میشه!

من خودم به شخصه نمی‌خوام برم دانشگاه میخوام فوتبالیست بشم، اینو قبلاً تو یک پست گفته بودم ولی الان این اصلا بحث ما نیست ، بحث اینه که چرا در دید بعضی ها شعور و سواد بدین شکل با دانشگاه گره خورده؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) روش های اجتماعی تر آقایان (۱۰۵ مطلب مشابه)