سلام 

وقتی که مساله انتخاب آینده شغلی مطرح بود با افتخار معلمی رو انتخاب کردم و بخاطر اعتقاد ویژه ای که به اهمیت پایه ابتدایی در تربیت نسل آینده و ایرانی بهتر داشتم رشته های دبیری رو انتخاب نکردم و ابتدایی رو انتخاب کردم .

رفته رفته اینقدر عاشق این شغل شدم که با خودم عهد کردم بعد از اتمام ادامه تحصیلم داوطلبانه به محروم ترین نقطه استان محل سکونتم انتقالی بگیرم تا بتونم به نوبه خودم همراهی باشم برای رسیدن به ایرانی آباد و پیشرفته.

هنوزم به چنین اهدافی ایمان دارم، همیشه وقتی همه بهم میگفتن میتونستی یه رشته بهتر بخونی میگفتم چه رشته ای بهتر از معلمی ؟ اما حالا با این اوضاع اقتصادی نمیدونم باید چیکار کنم با حقوقی که من میگیرم محاله بتونم خونه بخرم یا حتی ازدواج کنم . 

نمیدونم شاید منم از کسانی شدم که همه یه دورانی بهشون میگفتن با شغل شون ازدواج کردن، الان واقعا من هیچ ایده ای برای آینده ندارم، چند تا از دوستام دارن برای کنکور تجربی بعد از فارغ التحصیلی آماده میشن تا به پزشکی برسن بقیه هم دنبال ادامه تحصیل هستند که فکر نکنم با این وضع اشباع رشته ها کمک زیادی بتونه بکنه . 

نمیدونم کجای راه رو اشتباه رفتم، به نظرتون کار اشتباهی کردم که رفتم دنبال علاقه و خدمت به کشورم؟! کار غلطی کردم که خواستم به سهم خودم به بهتر شدن ایران کمک کنم؟! کار غلطی کردم که خواستم تبدیل به معلمی بشم که از جون و دلش مایه میذاره؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه) تحصیل در دانشگاه فرهنگیان (۳۹ مطلب مشابه)