سلام دوستان

من مجرد هستم، بیست و شش ساله  و درآمدی ندارم، پول تو جیبیم رو از پدرم میگیرم. یه خواهر بزرگتر دارم که ازدواج کرده و سرخونه زندگی خودشه.

به تازگی تولد خواهر زاده هام بود که جشن خاصی نگرفتن براشون. من هم در همین زمان به مسافرت رفته بودم و نتونستم روز تولد بچه ها( چون دو تا هستن جشن تولد هر کدوم که باشه برای اون یکی هم کادو میگیریم) حضور داشته باشم و کادوشون رو بدم بهشون ،ولی در سفر که بودم تلفنی زنگ زدم باهاشون حرف زدم و تبریک گفتم بهشون.

همون جا به عنوان سوغات هر چی گشتم نتونسم چیز خاصی که برا خواهرم مناسب باشه پیدا کنم تا اینکه تونستم توی یکی از مغازه های صنایع دستی اون منطقه یه وسیله دکوری که بنظر خودم خیلی قشنگ بود پیدا کنم. یه دونه گوسفند بود که کامل با گوش ماهی و صدف دریا ساخته بودنش! ( اندازش حدودا اندازه یه جعبه کفش بود- منظور خیلی کوچک نبود) عکسش رو برای مادرم ارسال کردم و اون هم گفت خیلی قشنگه بگیرش عالیه!

من برای همون دکوری صد هزار تومن پرداخت کردم و بیشتر از این مبلغ هم واقعا توانایی خرید رو نداشتم. برای دو تا بچه هم هر کدوم حدودا صد هزار تومن ساختنی و اسباب بازی گرفتم یعنی جمعا دویست تومن برا بچه ها هزینه کادو شد.

خلاصه وقتی برگشتم رفتم خونه شون و از خواهر زادم عذرخواهی کردم که نتونستم روز تولدش باشم تا بهش حضوری تبریک بگم و همون روز کادوشو بدم... به خواهرم هم گفتم والا هر چی فکر کردم نتونستم چیزی پیدا کنم که قابل شما رو داشته باشه خلاصه امیدوارم از این هدیه کوچک خوشت بیاد...

روز تولد بچه ها تولد خود من هم بود، و در سفر هم که بودم و تماس داشتم با خواهرم و بچه هاش اصلا هیچ تبریک خشک و خالی نگفت به من و به روی خودش نیاورد... (من هم هیچ انتظاری نداشتم ازش).

خلاصه روز بعد که من کادوها رو دادم بهشون اومدن خونمون و یه کادو اوردن برام! بهم گفتن” والا هر چی فک کردیم نمیدونستیم از چی خوشت میاد و هوا هم سرد بود زیاد نتوستیم بگردیم، فکر کردیم از گوسفند که خوشت میاد برات یه سگ بگیریم که نگهبان گوسفندا هست!

کادوشون از اون سگ کوچک ها که رو داشبورد ماشین ده سال پیش مردم میذاشتن و سرشون با تکون ماشین تکون میخوره،بود ( در حد ده هزار تومن قیمتشونه). من کادو رو گرفتم و ازشون تشکر کردم.

اما خیلی ناراحت شدم از این کارشون، احساس کردم فکر میکنن براشون یه چیز آشغال و فحش بردم که برام این جور چیزی به عنوان جواب آوردن. فکر میکنم به من توهین شد.

کادو من یه کار هنری و صنایع دستی یه منطقه خاص بود که خواهرم میتونست به عنوان دکوری تو خونش ازش استفاده کنه و صد هزار تومن هم پول زیادی بود برای من که دادم برا این کادو و بیشتر از اینو توان پرداخت نداشتم، و مثل اون کادو هر جایی پیدا نمیشه، اما خواهرم که اوضاع مالیش خوبه این کار رو به شکل جواب انجام داد، و یه سگ که نه قیمتی داره نه قشنگی و نه دکوری امروزه بحساب میاد و نه به درد من میخوره و تازه بنظر خودش سلیقه و علاقه من هم هست بهم داد.

من اصلا هیچ انتظار کادو یا حتی تبریک ساده رو هم از طرفشون نداشتم و هر کسی هم که کادو به من بده اصلا به قیمت و ارزش مادیش توجه نمیکنم ولی انتظار نداشتم این جور کادویی به من بدن. به نظرتون کار من اشتباه بود ؟ کار و کادوی خواهرم توهین نیست و من اشتباه میکنم؟

اگه نظرتون اینه که کار خوبی انجام ندادن من چه واکنشی باید نشون بدم؟ بلاخره هر سال تولد هست دیگه سال دیگه چکار کنم؟ خودم در نظر دارم دیگه هیچ چیزی به عنوان کادو نه برای تولد و نه هیچ مناسبت دیگه ای نه برای خودشون و نه برای بچه هاشون دیگه نبرم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) خرید اینترنتی و مشورت در خرید (۹۰ مطلب مشابه)