سلام به تمام خانواده برتری ها

دوستان من فکر میکنم خیلی کمال گرا شدم! روی افکارم که تمرکز میکنم، به این نتیجه رسیدم. مثلا موفقیت های خودم رو نمی بینم، یعنی میبینم ولی چند روز بعدش اصلا به موفقیت هام فکر نمیکنم !مثلا به چیزایی که باید فکر کنم گاهی اوقات نمیکنم ولی به چیزهایی که نباید فکر کنم ( وسواس فکری ) فکر میکنم.

تعجب نکنین، روانی نیستم ! به خدا سالمم، فکر میکنم مشکل از طرز تفکرمه؛ یه چیزهایی برای خودم گندش میکنم.

مثلا؛

من شخصا، دختر سرسنگینی هستم ولی در عین حال اجتماعی و خوش اخلاقم، با حجابم هستم، از اول دبستان تا پیش دانشگاهی معدل و نمراتم بالا بوده و با هدف درک و فهم درس، درس میخوندم و علاقه داشتم و البته دارم.

دانشگاه پیام نور قبول شدم، از رشته و دانشگامم راضیم، معدل این ترمم خوب شد، هنر آشپزی و خانه داری در حد خودم بلدم. کلاس راهنمایی رانندگیم که چند ماهه پیش ثبت نام کردم و کلاس هاش رو رفتم . و امتحان آیین نامه مقدماتی و اصلی رو بار اول قبول شدم، شهری هم ۲ بار رد شدم ولی بار سوم قبول شدم (یعنی همین هفته پیش). مربیم هم میگه رانندگیت خوبه و زود میگیری.

عاشق پیشرفت کردنم و عاشق شاد بودن، همیشه هم واسه خودم هدف دارم و به سمتش حرکت میکنم و برونگراه هم هستم.حرف مردمم واسم ارزش نداره به جز افراد خیرخواه اطرافم.

ولی مشکل من اینجاست که چشمام این خصوصیات رو نمیبینه، انگارخیلی ایده ال گرا شدم. تازه تو این کلاس های راهنمایی رانندگی یه بار با مربیم بحثم شد که تقصیر مربیمم بود و میخواستم کلاس آخر آموزشیم رو از شدت عصبانیت و گریه نرم، ولی مامانم مربیم رو توجیه کرد و مربیم ازم معذرت خواست؛و منم فهمیدم که بعضی جاها باید گذشت کرد و منم درس گذشت و بخشش رو اون روز یاد گرفتم. چون اگه نمیبخشیدمش و نمیرفتم، نمیشد امتحان اصلی و شهری رو بدم و قبول بشم واسه گواهینامه.(منم به شما توصیه میکنم خیلی جاها باید گذشت کرد چون همین گذشتم بعضی جاها به نفع ماست) من قصدم تعریف از خود نبود.

ولی من چرا روی خصوصیات مثبتم فکر نمیکنم، چرا فقط نداشته هام رو میبینم ... ، ببخشید پر حرفی کردم، لطفا راهنماییم کنین . 

من قبلا اینطوری نبودم به این شدت.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) روش های اجتماعی تر آقایان (۱۰۵ مطلب مشابه)