دوستان سلام 

من  چندین سال پشت سر هم نماز و روزه قضا دارم، یعنی ترک کرده بودم از سر کاهلی و تحت شرایطی که بودم الان میخوام تا وقت دارم جبران کنم .

آیا باید قضای همه نمازها و روزه هام رو خودم انجام بدم، بخونم ؟ یا مثلا میتونم پولی بدم دست معتمدی که یه بخشی رو جبران کنه!؟ بنا به دلایلی میترسم وقت نشه و اون دنیا ضرر کنم.

البته شروع کردم حساب کردم و هر روز همراه نماز یومیه یه بخشی از نمازهای قضا شده سال های قبل رو هم میخونم ولی زیادن .

لطفا از تجربه تون بگین لطفا اگه مثل من چند سال نماز قضا دارید و الان در حال جبران هستین یا اینکه  چی بهتون انگیزه میده بفرمائید.

مرجع تقلید هم تازه انتخاب کردم .

ممنون 


مرتبط :

گناهکارم، چند سال نماز قضا دارم، برای همین از مرگ میترسم

حدیث جعلی در مورد نماز قضا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان

از خدا طلب بخشش و مغفرت کردم یعنی میپذیره ؟

پشیمونم از گناهان و بدی هایی که در حق دیگران کردم

چطور گناهان مون رو جبران و اثرشون رو محو کنیم ؟

تصمیم دارم گناهان گذشته رو جبران کنم

می خوام گناهانی که در نوجوانی مرتکب شدم رو جبران کنم

توضیح در مورد تکفیر گناهان



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) احکام دینی پسران و دختران (۵۷ مطلب مشابه)