سلام به همه ی عزیزان

من دختری ۱۸ ساله هستم. به تازگی در شهر ما دختراشون رو زود زود شوهر میدن. اکثر همکلاسی های من یا عقدن ، دو  نفر شون عروسی کردن و چند نفر دیگه هم نامزدن.

من نمیخوام زود شوهر کنم. مامان بابام هم این جوری نیستن و میگن هر موقع که دوست داشتی ازدواج کن. خودم ازدواج رو دوست دارم، ولی نه الان. واسه من هنوز خیلی زوده، کلی مهارت ها و کلی هنر ها باید یاد بگیرم و پختگی لازم رو بدست بیارم و به بلوغ عقلی کافی هم دست پیدا کنم و بعد ازدواج کنم. از این میترسم همه شوهر کنن و برن و من بمونم و بهم بگن ... . آخه این چه کلمه ی زشتیه که خیلی ها میزنن ؟

شاید یکی خواستگار داره ولی جور نمیشه ازدواج کنه و شایدم یکی خواستگار نداره و باز هم جور نمیشه ازدواج کنه ... حالا میخواد دختر هر سنی باشه، اصلا به کسی چه مربوطه ؟!

من خودم خواستگار دارم ولی هیچ کدوم شون رو نمیخواستم و ردشون کردم. به خدا گفتم خواستگار مناسب رو الان واسم نفرسته چون اصلا آمادگی ندارم از هیچ نظر. هر موقع که به صلاحه.

بعضی ازدواج ها تو شهر ما شده چشم و هم چشمی ! اصلا انگار هولن. درسته ازدواج یه سنته و ثواب داره ولی باید عقلانی انتخاب بشه. اگه ازدواج از روی چشم و هم چشمی یا حسادت و یا اینکه اون ازدواج کرد و منم الان میخوام ازدواج کنم و اینا فایده نداره.

باید عقلانی فکر کرد و عقلانی تصمیم گرفت، و ملاک ها و معیار ها باید درست و سنجیده و از روی عقل و تفکر باشه. هر کسی هم یه قسمتی داره ، یکی تو سن ۱۸ سالگی و یکی هم تو سن ۴۰ سالگی و... ازدواج میکنه. بیاییم واسه هم دعا کنیم که همه مون خوشبخت بشیم.

البته یادمون باشه کل زندگی ازدواج کردن نیست ولی بخش مهم و پر اهمیت زندگی که روی تمام جوانب زندگی آدم تاثیر میگذاره همین ازدواجه.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)