سلام میکنم خدمت اعضای محترم خانواده برتر 

از همین اول میخواستم بابت زیاد بودن متن عذر خواهی کنم و از اینکه دوباره به جمع شما اومدم خیلی خوشحالم و امیدوارم با کامنت هاتون نظرات تون رو راجع به این متن بیان بفرمائید. 

میخواستم راجع به بعضی از طرز فکرهای اشتباهی که توی جامعه ما پیش اومده حرف بزنم میخوام مطلبم رو با یه سوال شروع کنم، آیا میشه یه گنج رو بدون تلاش بدست آورد ؟

حرف من با آقا پسرهایی هست که  همه کار میکننن ولی به موقع زن گرفتن خودشون که میرسه اولین موردی که میگن باید داشته باشه پاک بودنه و آفتاب مهتاب ندیده بودنه، آخه یه سوال از شما دارم اول پیش خودتون یه فکر کنین همین شمایی که یه خانم پاک میخواین اصلا خودتون پاکین ؟ اصلا ارزش اون خانم رو دارین ؟ 

اگه فکر میکنید دارید پس فرق شما با پسری که خودش رو پاک نگه داشته چیه؟ یعنی این عدالته که یه پسر خودش رو پاک نگه داره یکی هر کاری رو بکنه بعد جفتشون پاک بخوان، اصلا چرا این نگرش اشتباه توی جامعه ما پیش اومده که پسر هر کاری بکنه اشکال نداره ولی دختر اگه یه اشتباهی ازش سر زد تا آخر عمرش باید پاشو بخوره ؟

چرا دختری که یه بار توی عمرش یه خطایی کرد و توبه کرد اجازه نداره که ازدواج کنه ؟ ببین حرف من این نیست که دختره هر کاری رو بکنه بعد بگه توبه میکنم حله ، نه ، میگم یه دختر از سر نادونی یه کاری رو کرد یعدش توبه کرد چرا نمیتونه به زندگی عادیش برگرده ولی یه آقا پسر هر کاری دلش میخواد میکنه ، بعدا میگه من توبه کردم و همه میبخشن ،طوری که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده ؟

چرا بین توبه ها تفاوت قائل میشین مگه خدا نگفته هر بنده ای توبه کنه میبخشمش ، چه پسر باشه چه دختر؟ مگه خدا فرقی بین دختر و پسر قائل شده ؟

پس ما چه کاره ایم که نبخشیم، آهای پدر و مادرهایی که پسراتون دوست دختر داشته باشه میگین اشکال نداره ولی دخترتون حق نداره با هیچ کسی حرف بزنه ، مگه همین پسرتون پاکی یه دختر دیگه رو نگرفته ؟

 چه طور اگه یه پسر با دختر خودتون حرف بزنه باید از روی زمین محو شه و باید نابودش کرد اما پسر شما که با دختر بقیه حرف میزنه مانعی نداره ؟

میخوام اینو بگم که برعکس شمایی که فکر میکنید دختری که یه بار یه اشتباهی رو کرده قابل بخشیدن نیست من میگم نه این طور نیست برعکس دختری که یه بار یه اشتباهی رو کرده و واقعا از ته دلش با تک تک سلول های بدنش پشیمون باشه و توبه کنه و بیاد توی زندگی تون مثل همون دخترهای پاک و آفتاب مهتاب ندیده شما رو با هیچ کس عوض نمیکنه و اینکه اون گذشته ش باعث یه تجربه میشه که قدر شما رو بیشتر بدونه و حتی بیشتر از یه دختر آفتاب مهتاب ندیده وابسته تون بشه و بهتون توی زندگی آرامش بده ، حتی از همون دخترهای آفتاب مهتاب ندیدم ممکنه پاک تر بشه و مطمئن باشین توی سختی های زندگی هیچ وقت جا نمیزنن چون با توجه به روحیه دخترها که ازش مطلع هستم واسه خاطر یه بخشش شما صد برابر جبران میکنن .

حالا یه توصیه  بکنم به آقایونی که خودشون پاک نیستن ولی دختر پاک میخوان، ببینید تا زمانی که از خدا معذرت نخواید و توبه نکنید شما با گرفتن یه همسر پاک تمام وسایل  لازم برای بد بخت کردن خودتون ایشون دارید ، چون از اون جا که شما طی سالیان زیاد با دختران زیادی بودی وقتی که میری سر کار با خودت شک میکنی نکنه خانمم فلان کار کنه ، نکنه بیسار کار و نکنه هایی بسیاری که توی ذهنتون میاد که حتی خانمتون به ذهنشم خطور نکرده ولی شما همه این ها رو توی ذهن تون دارید و باعث میشه وقتی از سر کار بیاید مشکوک باشید و به این ترتیب سردی رابطه به وجود میاد .

حتی زمانی که خانم تون با اوج احساس به شما ابراز علاقه میکنه پیش خودتون میگین که نکنه به یکی دیگه هم همین ها رو گفته باشه ، پس لطفا نه خودتون رو بد بخت کنین نه اون خانم پاکدامنی که به حساب پاک بودن شما خانم تون میشه 

من از نوشتن این متن فقط قصدم این بود که مردم جامعه ای که توش زندگی میکنم یه خورده تفکر کنن شاید اشتباه میکنن شاید متن من یه تلنگری باشه برای بعضی از افراد که در رویکرد خودشون تغییر حاصل کنن و اینکه چرا باید بین دختر و پسر بودن تفاوت قائل بشیم ؟

امیدوارم این بنده حقیر در آگاه سازی  مردم مملکتم یه ذره کوچکی سهیم باشم .

قربان شما karin kito


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)