به نام خدا

سلام به همه 

اخیرا خبری رو در سایت فارس دیدم که شاید براتون جالب باشه، یک کمپینی در کره ی جنوبی بین خانوم ها شکل گرفته برای نه گفتن به لوازم آرایشی ، بخش کوچکی از این متن رو براتون میذارم :

استاد دانشگاه سئول می‌گوید:«‌ این جنبش هدفش به چالش کشیدن نگاه ابزاری به زنان است. در نتیجه ما تنها تغییر در آرایش و لوازم آرایشی را نمی‌بینیم بلکه شکل لباس پوشیدن زنان نیز عوض خواهد شد. این زنان دارند «آزادی» را تجربه می‌کنند و یک بار که آن را تجربه کنند دیگر به عقب بر نمی‌گردند.»

چیزی که شاید چندین سال دیگه در ایران بهش برسید رو اونا بهش رسیدن ، حرف ایشون نه ربطی به دین داره نه ربطی به مذهب ، داره میگه هدف این جنبش به چالش کشیدن نگاه ابزاری به زنه ، بذارید از اینجا تحلیل خودم رو ارائه بدم ؛

وقتی شما در محیط اجتماعی آرایش میکنی و لباس های جذاب ( و تحریک آمیز ) می پوشی باعث میشه بهت نگاه ابزاری داشته باشن ، شاید اوایل این اتفاق دلخواه باشه ولی بعدا تبدیل میشه به یک اجبار ، شما مجبور میشی برای اینکه کار کنی ( خودت رو با لباس های جذاب و آرایش زیبا جلوه بدی ) ، مجبور میشی برای اینکه خواستگار برات بیاد ( خودت رو با لباس های جذاب و آرایش زیبا جلوه بدی ) ، مجبور میشی برای اینکه در جامعه بهت توجه کنن یا بهت لقب زشت ندن یا تمسخرت نکنن ( خودت رو با لباس های جذاب و آرایش زیبا جلوه بدی ) . 

این جمله رو 3 بار تکرار کردم تا بفهمید چه چیزی در انتظارتونه .  

شاید الان به دلخواه خودتون آرایش کنید ولی در آینده مجبور میشید آرایش کنید تا از مسابقه ی زیبایی جا نمونید! آینده ی این مسیری که در جامعه ی ما شروع شده آخرش میرسه به همین کمپین ( نه به آرایش ) کره ی جنوبی که میان جلوی دوربین موهای اکستنشن شده رو قیچی میکنن! چرا ؟ چون نمیخوان به چشم یک ابزار بهشون نگاه بشه . 

حالا خود دانید لازم نیست مسیری که بقیه میرن رو ما هم بریم ( عاقل اونه که از تجربه ی دیگران استفاده کنه ). 

پی نوشت

- ازتون خواهش میکنم نظراتی در مورد حجاب اجباری و اختیاری یا_من خیلی کم آرایش میکنم در حدی که دیده نمیشه و چیزایی که از بحث هست نذارید که منحرف نشیم

لطف کنید به هم دیگه توهین نکنید و چیزی رو گردن هم دیگه نندازید تا وارد بحث فرسایشی هم نشیم

با تشکر

-منبع خبر سایت خبرگزاری فارس بود اما من برای اینکه مطمئن بشم سری به سایت های خارجی زدم و متوجه شدم خبرگزاری فارس خیلی عفت کلام رو رعایت کرده !

چون متن خبری که گذاشته بودن یکم سانسوری بود ( مخصوصا هشتگی که برای این کمپین استفاده کردن) برای همین اون رو نذاشتم چون باعث میشه آقای نجفی نتونه به دلیل فیلترینگ متن رو بذاره اما لینک سایت خبرگزاری فارس رو میذارم تا یک نگاهی بهش بندازید .

آدرس خبر: https://www.farsnews.com/news/13970919000776


مرتبط:

وای عروس چقدر خوشگل شده اصلا نمیشه شناختش!

کی تو مغز خانم ها فرو کرده که باید آرایش کنن ؟!

اصلا آرایش کردن رو دوست ندارم

مضرات آرایش کردن مداوم برای خانم ها

ایران رتبه اول مصرف لوازم آرایش در منطقه

آیا پسران در انتخاب همسر، فریب آرایش بعضی از دختران رو می خورند ؟

خواهرم اونقدر آرایش میکنه که اصلا شناخته نمیشه

بالاخره دختر برای ازدواج کردن باید آرایش کنه یا نه ؟

با آرایش و مو بیرون گذاشتن به جایی نرسیدم

آرایش کردن دلیل خاصی داره؟

آقایون آرایش نکردن خانمها رو چی تفسیر می کنند ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)