سلام 

من یک سوال داشتم که خیلی وقته تو ذهنم هست . شما نظرتان در مورد بسته های اینترنتی چیه ؟ به نظر شما خرید برخی بسته ها که کلی قیمت داره از نظر شرعی برای فروشنده حلاله ؟

یعنی اگر من هم یک بسته بسازم و اون رو مثلا صد هزار تومان معرفی کنم و تا آخر عمرم بفروشم و حتی بعد از مرگم پولش به حساب بچه هایم برسد و ... این کار حلال است ؟ یک بار تلاش کنیم و یک عمر مفت بخوریم ! بعد بگوئیم خوب ما محقق و مدرس و ... هستیم ما تاجر موفق هستیم و استقلال مالی پیدا کرده ایم ؟

در ضمن آیا خریدار مالک اثر نیست یعنی میشه به خریدار گفت تو حق کپی نداری شرعا و من راضی نیستم و پیگرد قانونی دارد ؟

مثلا اگه من یک پکیج بخرم روی خودم کار کنم و چیزهای جدیدی بهش اضافه کنم و یا جزوه خودم رو از آن مطالب بنویسم و بفروشم این هم میشه کپی و حرام ؟

به نظر من که وقتی آدم چیزی رو می خرد مالک آن هست دیگه نمیشه بهش گفت به کسی نده کپی نکن و حلال نیست و پیگرد قانونی داره و ...

تازه بیش از 95 درصد نرم افزارها و بازی ها و فیلم ها و همین سیستم عامل های ویندوز xp و 7 و 8 , 10 و ... همه کپی و قفل شکسته است پس همه ما داریم کار حرام می کنیم ؟ 

لطفا دوستان نظر خودشان را بنویسند. نظر شخصی من اینه که من وقتی چیزی رو می خرم مالک آن هستم و اختیار آن با من است می توانم ببخشم و هدیه دهم و یا به دیگران بفروشم البته نه اینترنتی چون در قوانین می شود یک اثر یکسان را دوباره فروخت مگر آنکه تغییر مهمی کرده باشد و صاحب اولیه آن خود شما باشید ولی این قانون هم به نظر من اشتباه است . چه خوب بود که علم در کشور متولی داشت هر کسی نمی توانست هر چیزی را در اینترنت به هر قیمتی که دلش می خواهد بفروشد .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)