سلام

بدون اینکه از سوابق و سنم توضیح واضحی بدم میخوام چند نصیحت دلسوزانه خطاب به جوانان پسر داشته باشم ، شرمندم که مخاطبم دختر ها نیستند چون تجربه ای از احساسات زیبا شون ندارم . 

1 - بدونید هیچ چیز مطلق نیست ، من به عنوان فردی که هم از نظر تحصیلی ، هم مالی شکست تو زندگیم خوردم ، مدت زمان زیادی تنها و افسرده بودم ، بخاطر اینکه سیاست بلد نبودم و اهل ریا نبودم اکثر مواقع تحویلم نمی گرفتند ، اما "جنگیدم" و الان هم از نظر مالی وضعیت بسیار ایده آلی دارم هم تحصیلاتم رو از حالت تئوری به عملی در آوردم و در مرکز معتبری در حال فعالیتم ، و اینکه ایران نیستم ، اول بگم چرا گفتم تحصیلی و مالی ؟

چون همه چی تو زندگی پول نیست ، خوب از کجا شروع کنم ؟ بیشتر میخوام درباره جنس مخالف ، نیاز عاطفی و نیاز جنسی و خواستگاری توصیه کنم و از تجاربم بگم و تمایل دارم عنوان پست هم همین باشه . 

میخوام بگم هیچ وقت تو ۱۷ - ۱۸ - ۲۰ حتی ۲۲ و ۲۳ عاشق نشید ، فکرتون رو توی اون سن اصلا با عشق درگیر نکنید ، فقط فکر پیشرفت باشید ، دختر ها ، به پسری که هیچی نداره جز قلب پر احساس ! جواب مثبت نمیدن ، حق هم دارن البته ، نمیگم تلاش کنید بخاطر جنس مخالف ، نه ، نشاط بدن تو جوونی حداقل ۷ برابر نشاط تو میان سالی و سنین بالاتره . قدر بدونید که این جوونی طلاست، الماسه . 

نمیخوام به دختر ها بی احترامی کنم ، ولی برای جنس مخالف هدرش ندید ، تلاش کنید تا موقعیت تون بهتر بشه ، در اون صورت دست تون برای انتخاب باز تر هم میشه ، 

2 - هیچ وقت از روی ظاهر ، خواستگاری دختری نرید ، منظورم از ظاهر دو نکته ست

*  ظاهر چادری - مانتویی - بد حجاب

* ظاهر زیبا یا با زیبایی کمتر

من یه بار ازدواج کردم و طلاق گرفتم ، من نمیخوام باز بگم نه خوشگل ها بدن و چادری ها بدن و حرفای تکراری ، نه ، ولی ملاک انتخاب این موارد نباشه ، چون ضربه بسیار بزرگی می خورید . 

۳- هیچ وقت هم تو جلسه خواستگاری از دختر سوال نپرسید ، یعنی سوال چالشی مثل اینکه : اخلاق بدت چیه ؟ قبلا با چه کسی بودی ؟ 

اینا رو باید تحقیق کنید ، هرگز در جلسه خواستگاری پاسخ حقیقی دریافت نمی کنید ، 

۴ - سعی کنید با هم کفو ازدواج کنید ، ببینید بازم میگم صد در صد نیست ، ولی زیاد اتفاق افتاده مثلا پسری بالاتر خواستگار دختری پایین تر بوده ، و دختر خانم بخاطر اجبار خانوادش از علاقش به عشقش گذشته ، این خیلی خطرناکه برای زندگی مشترک . 

۵- کم حرف باشید ، حرف دلتون رو هیچ جا نزنید مگر پیش مادرتون ، هیچ جا مطلقا هیچ جا ، به شکل وحشتناکی ازش سوء استفاده میکنن ، مغرور که نه ، اما سنگین باشید جذاب تر هم هستید ، در کلاس دانشگاه ، در محافل دور همی ، زیاد شوخی نکنید و کمتر لبخند بزنید ، از اهدافتون به کسی نگید . 

۶- اگه عشق براتون خیلی مهمه و دل تون زندگی عاشقانه میخواد ، حتما قبل ازدواج ، در دوران آشنایی طرفتون رو امتحان کنید ، خیلی ها به اشتباه ابتدای آشنایی طرف رو امتحان میکنند ، خوب ابتدا که طرف بهتون علاقه خاصی نداره ، یادتون باشه ، با متانت ، با اخلاق خوب و لبخند همه از شما خوش شون میاد ، فقط تو "هیچ چیز" افراط و تفریط نکنید .

مثلا دائما متین نباشید گاهی دوزش رو کمتر و بیشتر کنید ، 

۷- اگه تو ایران هستید ، برای راه افتادن کاراتون مجبورید گاهی زبون بازی کنید ، ادای مشکل دار ها رو در بیارید ! ، خیلی تو اداره جات بابت اینکه اهل خود شیرینی نبودم کارم عقب افتاد ، الان میگم کاش یکم خود شیرین بودم ! ، طرف که منو دیگه یادش نمیومد ، مهم هدف منه که واسش هر کاری می کنم

۸- اگه پسر حساسی هستید مستقیم از دختری که احتمال ریسک نخواستنش بالاست خواستگاری نکنید ، یکی دیگه رو جلو بفرستید تا با نه شنیدن مستقیم غرور تون خدشه دار نشه

۹- امید تون رو همیشه حفظ کنید ، تو ایران معمولا میگن بعد ۳۰ سالگی برای هر کاری دیره ، باعث تاسفه این تفکر ، اصلا برای کاری دیر نیست ، سن یه مفهوم قرار دادیه ! لطفا درک کنید این جمله رو ...

یعنی شما میتونی پیش خودت ۲۵ سالت باشه اگه حتی تو شناسنامت ۴۰ سالته ، این احساس روی جوانی ظاهر و باطن هم تاثیر میذاره ، خیلی ها رو دیدم شناسنامه عوض میکنن ، میگه من که به لحاظ فیزیولوژی جوونم ، مهم فیزیک و ظاهر و فکرمه نه سنم

۱۰ - منت کسی رو نکشید

مثلا یه جا رفتم خواستگاری ، دائم میگفتند دخترمون کلی خواستگار داره ، منم دیگه پیگیر نشدم تا که خودشون گفتن چی شد خواستید یا نه !

۱۱- از سه چیز به کسی نگید :

روابط شخصی - درآمد - حرکت بعدی

۱۲- غرور = سقوط

۱۳- مطالعه کنید

گاهی با یه جمله از یه کتاب زندگی تون تغییر میکنه

۱۴- برای خودتون خرج کنید

۱۵ - همیشه با خدا باشید که قادر مطلق خداست

آرزوی توفیق و سلامت

ممنونم


مرتبط:

برسد به دست پسران سرزمینم

6 توصیه برای مردان در مورد مدیریت روابط مادر و همسر

توصیه به پسران و مادران محترم اون ها در مورد خواستگاری رفتن

توصیه به دختر و پسرهای دم بخت


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه) توصیه به پسران دم بخت (۶ مطلب مشابه)