به نام خدا 

عرض سلام ، ادب و احترام به کاربران گرامی ، ابتدا خواهش مندم این پست رو با لحن توام با آرامش مطالعه کنید ، چون لحن من در واقعیت به این شکل هست . 

پسر ۱۸ ساله هستم ، و در مسیر حساسی قرار دارم ، بنده اهداف بلند ، و افق دید عمیق نسبت به آینده دارم ، منتها هدفم ازدواج ، خرید خانه و ... نیست ، بعد از تحقیقات و کاوش در وجود خودم ، متوجه شدم " علی رغم معدل بالا در مدرسه " هدفم در دانشگاه نیست . 

و از اون جا که وقت بسیار با ارزشه ، تصمیم ندارم در جایی که هدفم نیست وقت تلف کنم و صندلی فرد دیگه ای رو پر کنم ، مطمئنم اگه بدونید برنامه ام چه هست ، حتما هم تعجب می کنید هم در قلب تون بنده حقیر رو تحسین می کنید . 

به هر حال ، قرار نیست بی کار بنشینم ، ولی تصمیم ندارم دانشگاه برم ، همچنین دانشگاه رفتن صرف مدرک گرفتن رو کار نا درستی می دونم ، و اعتقاد دارم آنچه در زندگی مهمه " کار آمدی" هست تا مدرک گرایی . 

اما اطمینان دارم اطرافیان بخاطر این تصمیم بنده رو شدیدا شماتت می کنند ، طعنه میزنند و توهین هم می کنند ! [ البته ، ۱۰ سال بعد دیدن جایگاه هامون قابل توجه خواهد بود ] . و برای ازدواج هم تحصیلات برام اهمیتی نداره ، به جای تحصیلات ، مطالعه و هدفمند بودن برام ارزش داره . در صورتیکه دانشگاه رفتن قطعا باید هدفمند باشه .

اما خواستم از شما هم راهنمایی بگیرم ، و بپرسم علت این تناقض ها در فرهنگ ما چیست ؟

فردی که دانشگاه نره رو در ذهن خود شخصی بی شعور می پنداریم ، واقعا زشته ، حالا به نظر قلبی شما ، بنده دنبال هدف خود برم یا دانشگاه برم !؟ از واژگان بی کاربرد مثل کلاس ! لیسانس ، ... خسته ام .

با توجه به وضع کنونی مملکت شایسته ست تصمیم خردمندانه برای آینده شغلی گرفت و البته در کنارش قصد تکمیل زبان انگلیسی ، فراگیری نرم افزار ، مطالعه عمومی و ورزش رو خواهم داشت .

نکته : این راهی که دارم در پیش می گیرمش مطمئنا ، با راندمان بالا و با آینده روشن و درآمد حداقل ماهانه ۱۵ میلیون هست ، مدت زمان آموزش و دوره کار آموزی جهت تسلط کامل مجموعاً ۴ تا ۵ سال هست . ( البته به نسبت تورم قطعا حقوق اون زمان ۱۵ میلیون نخواهد بود شاید مثلا ۳۰ میلیون باشه )

سپاس از توجه شما


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه)