سلام

پیشاپیش از حضور آقایون و خانم های محترم بابت بعضی جملات عذر میخوام .  اخیرا من و مادرم دو جور مهمونی دعوت شدیم البته شرکت نکردیم. ولی خیلی برامون سوال بود و من نگرش بدی به این مهمونی داشتم .

مساله ای که مدتیه میخوام در موردش بدونم و حتی منتظر بودم پستی در موردش ببینم چون مطمئنم خیلی هاتون تو ایسنتاگرام و سایت ها دیدین. اونم رواج جشن های عجیب این اواخره ... شایدم من تازه ازش مطلع شدم و شاید قبلا حتی تو بعضی مناطق بوده و من ازش نمیدونستم . اما این جشن ها رنگ و بویی مدرن به خودشون گرفتن و بعضا حتی رفتارهای دور از ادب ( به نظر من ) در اون ها صورت میگیره که حداقل به نظر من توهین به مهمان و دعوت شده هاست. جشن های که فکر نمیکنم قبلا بوده باشن و بازم  فکر نمیکنم جایی در دین ما بهشون توصیه شده باشه ... . 

جشن اولین عادت ماهانه دختر خانم (که خیلیم زیاده) ، دعوت شدن مهمانها و بعضا پایکوبی و رقص و بریدن کیکی به شکل خاص (عکسش تو نت هست) کیکی به شکل نوار بهداشتی آلوده !!! ، جشن اولین نشانه های رشد سینه های دختران و تهیه کیکی به شکل سوتین !!! جشن اولین ... بچه !!!، یعنی جشنی که کودک اولین بار بدون کمک والدین ، توانای دستشویی رفتن پیدا میکنه و متاسفانه خوراکی و دسر و کیکی به شکل م د ف ..وع برای پذیرای مهمان ها تهیه میشن ( البته این یکی جشن زیاد نبوده و تعدادشون کمه،اما خیلی امکان داره به زودی فراگیر بشه) 

جشن حدس جنسیت بچه ای که هنوز دنیا نیومده، و مهمانان مرد و زن که با کیکی به شکل شکم باردار پذیرای میشن ، و ...

نکته ای که علاوه بر سوالات زیادی که راجه به این مهمونی ها داشتم و ذهنم رو درگیر کرده بود این بود که بعضا چنین مهمانی هایی مختلط هستند. مثلا من و مادرم مهمونیه اولین خونریزی دختری دعوت بودیم و قرار بود تو رستوران شام بدن و بعد شام، کیک مخصوص و ...

اینجای که دعوت بودیم از قشر مرفهم هستن و مادری تحصیلکرده دارن و همین منو متعجب میکرد، نمیدونم چه فلسفه ای پشت این مهمونیه من هر چی فکر میکنم نمیتونم درک کنم چرا باید همه زنان و مردان فامیل از چنین مسله خصوصی آگاه بشن؟ آیا این کار عواقب بدی نمیتونه داشته باشه ؟

اگه  با این کار میخوایم مثلا به دختر یا پسرمون بفهمونیم که بابت رشد بدن و اندام های جنسیش شرمزده نباشه و یا از استرسش کم کنیم آیا نمیتونیم راه های دیگه رو امتحان کنیم؟ آیا همه راه ها رو رفتیم و جواب نگرفتیم و حالا لازمه  بابت این مساله مهمان دعوت کنیم و برقصیم تا دل بچه شاد بشه؟

آیا با این کار کودک به تمام سوالاتش میرسه؟

آیا با این کار باعث نمیشیم پرده حیا بین دختر و مردان فامیل برداشته بشه؟ آیا میتونه دلیل این جشن این باشه که ما دنبال بهونه ای برای شاد بودن و دور همی  و خندیدن هستیم؟

لطفا همگی نظرات تون رو بفرمایید ، ممنون میشم ، اینم اضافه کنم که چنین جشن هایی اصلا مخصوص قشر خاص نیستن ؛ مثلا فکر نکنید چنین جشن هایی مال قشر خیلی ثروتمندی که پول اضافه دارن. مواردی که من دیدم از تمام قشر ها بوده. مثلا پدر و مادر معلم و فرهنگی، مشاغل آزاد و ثروتمند ،خانواده های سنتی و درآمد متوسط. قشر کم بضاعت حتی شده با قرض کردن چنین جشنی رو بر پا کردن 

و یه نکته دیگه الان اضافه کنم

من این موضوع رو تو یه سایتی مطرح کردم و تعداد زیادی منو کوبیدن کلا ، من پدرم رو 11 سالم بود از دست دادم و برادری دارم  14 سال از خودم بزرگترن و از 17 سالگی از ما جدا شدن و مستقلن، با توجه به اینکه تقریبا هیچ وقت لذت بودن مرد تو خونمون نبوده میخوام بدونم آیا این عادیه که برادر یا پدر از مسایل اینچنینی خواهر اگاه باشن ؟ شما چه فکری میکنین راجع بهش و اینکه اگه چنین جشنی تو خونه تون برگذار بشه واکنش تون  چیه؟ و شما خانم های محترم حتما بگین چی فکر میکنین و چقد راحتین چقد پنهان میکنین و عواقب و منافع این کارا چی بوده .

عذرا****هستم  


مرتبط با فرهنگ سازی:

چرا بعضی ها موفقیت رو فقط در جون کندن و کارگری کردن میدونن؟!

با تجمل گرایی دل محرومان رو نسوزانیم

جامعه خانواده ی بزرگتر ماست، آبروی جامعه مون رو حفظ کنیم

از کجا و به چه منظوری به فاحشه ها لقب خاله داده شد؟

زندگی در دنیا مثل یک بازی است

چرا رفتارهای محترمانه من نتیجه معکوس داره؟

دارم از دست بعضی از مردم دچار جنون میشم

امان از این موجود دو پا ...

تا کی ظاهر پرستی منهای اخلاق!

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن؟

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)