سلام

میخواستم از تجربه ی خودم بگم چون احساس کردم برای خیلی از دختران مفید باشه .

زمانی که سال های اول دانشگاه بودم به خاطر شرایطی که داشتم مثل افسردگی درک نشدن از طرف خانواده، کمبود محبت ، ناز پرورده بودن تنهایی و ... مسائلی که خیلی از دختران باهاش درگیرن ، مرتکب خطا شدم و  درگیر رابطه ی عاطفی شدم .

روابط عاطفی و احساسی بیشترین آسیب رو روی دختر داره ، منظورم روابط باز و بی قید نیست که صرفا بخاطر هیجانات و چشم و هم چشمی با دوستان جو حاکم و ... وارد رابطه میشید ، بلکه رابطه ای مد نظرمه که شما احساسات تون رو صرفش میکنید و در واقع به طرف مقابل اجازه میدین که قسمتی از روح شما رو در اختیار بگیره . اما عاقبت این جور روابط چون بر اساس فکر نیست در نهایت منجر به شکست میشه .

شاید دختری بگه نه من فکر میکنم که این فرد مناسب و هدف ما ازدواجه ،  اما همه در نهایت مرتکب خطا میشیم شما هر چقدر هم روی خوش نامی و تعهد طرف مقابل حساب کنید ، هر چقدر هم طرف خانواده دار و خوش نام باشه ، درصد زیادی ممکنه که با گذشت زمان احساس طرفت عوض شه و شمایی که باید با احساساتت سر کنی ،احساساتی که دست خورده و لگد مال شده و تو واقعا آسیب دیدی ، حس بعد از رابطه رو این جور بیان میکنم چون واقعا دردناکه .

نمیخوام بگم به هر نوع رابطه ای بدبین باشید و تارک دنیا بشید اما این روش درست نیست که شما اجازه بدین احساسات قبل از شما وارد رابطه تون بشه و شما رو توی دست بگیره در نهایت از جهتی اشتباه میکنید .

بخاطر اینکه آسیب نبینید تحت هیچ شرایطی وارد دوستی، رابطه پیش از ازدواج و آشنایی جهت ازدواج نشید مگر با نظارت و اطلاع خانواده ، دختری مثل من که اول احساسات ش رو وارد کرده ( هر چند من خیلی آدم محتاط و با فکری هستم ) بعد از شکست باید با وجدان خودش کنار بیاد چون خانواده رو پیچونده تا اون پسر رو ببینه، باهاش حرف بزنه و پیام بازی کنه و همینطورم خواستگارانی رو قال گذاشته ، در واقع اگر مثل من وقتی درگیر یک رابطه بودین خواستگارانی هم داشتین در واقع دو تا خانواده رو به زحمت انداختین هر چند یک جلسه باشه ، اما وقتی طرف به امیدی اومده تا با شما صحبت کنه و شما فکر و ذکرتون پیش کسی دیگه بوده عین نامردی میمونه و جبران ظلمی که به بقیه کردید ...

این پنهان کاری و دروغ گفتن اون روزها به چشم تون نمیاد و با بی خیالی ازش میگذرین، اما بعد موجب شرمندگیه ، حتی اگر احدی ازش خبر نداشته باشه ، حتی اگر توی خانواده و آشنایان شما رو به عنوان به دختر پاک هم بشناسند و خدا به کسی اجازه نده تا آبروی شما رو ببره اما خودتون به حقیقت واقف اید

شما توبه میکنی و توی دین هم گفته که توبه قبول ، حتی اگر مثل من به خطاتون پی ببربد و و رابطه رو خودتون قطع کنید اما هیچ چیز مثل سابق نمیشه ، دقیقا مثل یک کاغد مچاله شده که مثل اول نمیشه ، حتی اگر فقط یک رابطه احساسی باشه و منجر به لمسی هم نشده باشه همیشه چیزی گوشه ی ذهن تون آزارتون میده .

ممکنه بگید داری سخت میگیری ، خب تو که توبه کردی و الان پاکی اما هر چقدر هم گریه کنی و آب توبه به سر بریزی بی فایدست ، درسته که توبه شما پذیرفته شده خدا تو رو بخشیده و از گناهت گذشته و مواخذه ای در کار نیست ،  شاید این توبه برای یک فرد عامی جواب بده و روحش آاروم بگیره اما من فارغ از جنسیتم ، انسان بودم و وقتی مرتکب گناه میشم مرتبه من خواه ناخواه تنزل پیدا میکنه ، حالا اگر هزار بار توبه کنم اما هیچ وقت دیگه به اون مرتبه ی قبل نمیرسم ، حتی اگر بهترین خداشناس هم بشم .

اما قطعا میتونستم قبل از این گناه خیلی انسان بهتری باشم ( ظلمت نفسی ) ، این مسئله برای همه ی گناهان صدق میکنه ولی توی این رابطه روح شما بیشتر درگیر میشه ، چون ظاهرش شبیه عشقه ولی عشق فقط یک معنا داره

این عشق مجازی این قدر شما رو دور میکنه که برگشتن از راهی که رفتین بسیار سخت تر از تصورتون خواهد بود . چیزهایی هست که هیچ وقت مثل سابق نمیشه ریال اگر چه بعد  از این رابطه میتونی عادی زندگی کنی موفق باشی و آسیب ها رو جبران کنی ریال اما یک سری مسائل خیلی عمیق تر هستند

توصیه من اینه ؛

اگر الان درگیر همچین رابطه ای هستید سریعا رابطه رو قطع کنید، درسته که خیلی سخته چون به شدت وابسته اید ، شاید چندین ماه گریه کنی و احساس دلتنگی وادارت کنه که برگردی اما اگر این رابطه شکست بخوره ده برابر آسیب بیشتری میبینی ، پس بهتر همه ی راه های ارتباطی رو قطع کنی و بخوای که با خانوادت مطرح کنه تا با مشورت گرفتن به یک نتیجه ی بهتر برسی .

اگر هنوز درگیر همچین رابطه ی چیپ و سطحی ای نشدید لطفا فقط با اطلاع خانواده به پسری اجازه بدین تا وارد زندگی تون بشه ، و به خودتون نگید ما بقیه فرق داریم و طرف مقابل من یک فرشته است ، این حقیقت محض که هیچ چیزی از هیچ کس بعید نیست ، پس کاملا حساب شده عمل کنید

تجربه کردن بعضی از مسائل بهای خیلی سنگینی داره پس لطفا از تجربیات بقیه استفاده کنید و راه درست رو برین .


مرتبط با خطرات دوستی با جنس مخالف:

به شوهرم گفتم قبلا با چند نفر بودم، الان بهم اعتماد نداره

وقتی بهش میگیم بیا خواستگاری بهانه میاره

خواستگارم به دختری که قبلا باهاش رابطه داشته باج میده

نمی تونم به شوهرم اعتماد کنم، چون تا قبل از ازدواج به یه دختر دوست بوده

خطر انتخاب تحمیلی همسر در روابط با جنس مخالف

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع

به هیچ وجه پیشنهاد نکنید که کسی بره دوست دختر یا پسر بگیره

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

می ترسم شوهرم متوجه گناهان گذشته ام بشه

گناهان دوران بچگیم باعث شدند که خواستگارانم رو رد کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

ازدواج با پسری که دوست دختر داشته عاقلانه است؟

میخوام برم دوست دختر پیدا کنم تا از فکرها و فشار ها خلاص بشم

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

در 14 سالگی به یه پسر قول ازدواج دادم، الان پشیمونم

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)