بسم الله الرحمن الرحیم

در عصری زندگی میکنیم که نژاد پرستی و قضاوت نا به جا موج میزنه ، شهر به شهر ، فامیل به فامیل ، عرب به عجم ، عجم به عرب! ، سفید پوست به سیاه پوست و ... .

دوستان شیطان بخاطر تکبری که به انسان ورزید از بهشت رانده شد ، وقتی که گفت من از آدم برترم! مواظب باشید شیطون بخاطر چیزی که لعن شد شما رو به برزخ نبره ! ، تو رو خدا منصف باشید !

خوب یا بد ، همه جا در هر قشری و در هر لباس و قیافه ای هست ، نژاد پرستی یه بیماری بچگانه است آبله ای که عده ای به اون دچار میشن ! دوستان یه عرب میتونه سپاه بدر باشه یه عرب هم میتونه وهابی باشه ، از خوبی های ترک ها ، لرها ، جنوبی ها ، اصفهانی ها ،  یزدی ها و ... که دیگه نگم براتون .

اگر غربی ها تبیعض میکنند در برابر سیاه پوست ها ، مسلمان نیستن ، اما اسلام عزیز ما میگه: عرب بر غیر عرب برتری ندارد بلکه همه ی شما از یک پدر و مادرید و با هم خواهر و برادر هستید ( تفسیر ایه 13 حجرات ) ، قرآن با شماست فرزند کوروش کبیر شنیدی ؟

تو رو خدا عینک نژاد پرستی و قضاوت های بی مورد رو از چشمامون در بیاریم!

+ البته خیلی از دوستان هستند بهتر از من این ها رو مبفهمند من این رو اول برای خودم نوشتم بعد برای اون تعداد محدودی که حس میکنن خیلی برترن

+ یه قسمت هایی از متنم جملاتی بود که جاهای مختلف خونده بودم و شنیده بودم درست بود و نیاز بود گفتنش!


پاسخ :

سلام

نویسنده خواستند که بعضی دست از قوم من و قوم تو بردارن و همگی زیر یک پرچم قرار بگیریم. اگه مطالبه ای هست ، به جای این که بگن به قوم ما ظلم شده و بحث های قومیتی رو پر رنگ کنن و بین اقوام ایرانی اختلاف بندازن ، بگن به یه عده از ایرانی ها در فلان نقطه داره ظلم میشه و امکانات به اندازه ی کافی وجود نداره .

وقتی صدام به ایران حمله کرد ایرانی ها از چهار گوشه کشور به سمت مناطق اشغال شده ایران هجوم بردند و در کنار هم از ایران دفاع کردند .

الان همین اتحاد به بهانه های مختلف در معرض خطره . لطفا در بر هم زدن اتحاد ایرانی ها ، با دشمنان ایران همکاری نکنید .

بخش نظرات هم به خاطر این که بر خلاف هدف پست ، مسائل قومیتی مطرح شده ، بسته شد .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)