سلام

از آیت الله بهجت (ره) خواستند که توصیه ای برای پیشرفت در معنویت بکنند ، ایشون فرمودند ؛

به چیزهایی که می دونید عمل کنید !!!

مشکل ما در نرسیدن به موفقیت های مادی و معنوی اینه که ما می دونیم باید چکار کنیم ولی حرکت ما به سمت اهداف تعیین شده مداوم نیست .

وقتی یه انسان موفق رو می بینیم یا از یک جلسه سخنرانی عالی خارج میشیم ، تا مدتی جو ما رو میگیره و یه هدف تعیین می کنیم و با سرعت نور به سمت اون حرکت می کنیم ، منتهی بعد از مدتی سرد میشیم .

دلیل سرد شدن مون هم اینه که در اون لحظات جو گرفتگی ! سنگ بزرگی رو بر می داریم و از اون جایی که سنگ بزرگ علامت نزدنه ، به اهداف رویایی که تعیین کردیم نمی رسیم . البته گاهی اوقات هم مشغله زندگی نمیذاره که اون اهداف رو دنبال کنیم .

پیشنهاد می کنم آهسته و پیوسته به سمت اهداف مون حرکت کنیم .

اپلیکیشن محاسبه اعمال ، یه نرم افزار خیلی خوب برای یادآوری و برنامه ریزی در این زمینه هستش که میشه از اون برای رسیدن به اهداف استفاده کرد .

در این نرم افزار میشه چند عمل رو ثبت کرد . این نرم افزار هر روز به ما یادآوری خواهد کرد که اون اعمال رو انجام بدیم .

چند مثال :

1 - کیه که اطلاع نداشته باشه مثلا سه بار خوندن سوره ی توحید ، ثواب ختم کل قرآن رو داره ؟! این کار روزانه 15 ثانیه از وقت ما رو خواهد گرفت ! اما چند روز میشه که این عمل ساده رو انجام ندادیم ؟!

استغفار باید جزء اعمال روزانه ی یک مسلمان باشه ، برای شروع می تونیم روزانه 5 استغفار رو برنامه ریزی کنیم . صلوات فرستادن ثواب سنگینی داره ، برای این مورد هم می تونیم روزانه حداقل عدد 5 رو در نظر بگیریم .

و ...

2 - شاید شما هم جزء اون دسته از افرادی باشید که سال هاست به دنبال حفظ لغات زبان انگلیسی یا ... هستند . اما ... !

می تونیم این طور هدف گذاری کنیم که روزی 1 ، 2 یا حداکثر 5 لغت انگلیسی رو حفظ کنیم . در صورتی که حفظ روزانه 2 لغت رو هدف گذاری کنیم ، در عرض یک سال می تونیم اون 504 کلمه معروف رو حفظ کنیم ! برای انسجام و یادآوری منظم لغات حفظ شده، پیشنهاد می کنم از نرم افزارهای لایتنر استفاده کنید .

3 - زندگی گاهی اون قدر ما رو مشغول خودش میکنه که یادمون میره به والدین یا بزرگان فامیل حتی یه زنگ بزنیم ! تماس با والدین یا ... می تونه یکی از گزینه هایی باشه که به این نرم افزار اضافه می کنیم . می تونیم این طور تنظیمش کنیم که مثلا روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه برنامه ی تماس با والدین رو یادآوری کنه .

در کل ما می تونیم یه هدف بزرگ رو تعیین کنیم . بعدش قدم های کوچکی رو برای رسیدن به اون هدف تعیین کنیم و آهسته و پیوسته به سمتش حرکت کنیم .

برای نصب اپلیکیشن محاسبه اعمال ، در بازار ، عبارت " محاسبه اعمال " رو جستجو بفرمائید .

نکته : در این نرم افزار میشه گفت خیلی از اعمال ماه های قمری به صورت پیش فرض وجود داره .

عاقبت به خیر باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)