سلام

نمیدونم کاربرهای این سایت تو چه معدل سنی هستند، چون موضوعی که قصد دارم مطرح کنم نیاز به یک مقدار پختگی و تعقل داره که امیدوارم از سمت کسانی که پیام میذارن این دو تا ملاک رعایت بشه.

سوال اصلی اینجاست که چه مشکلی در این باره هست که پیشنهاد شروع رابطه ( خواستگاری ) از سمت خانم باشه؟

فرض های قضیه:

1. علمی

ممکنه بحث شکست و خدشه احتمالی غرور دختر خانم در فرض جواب منفی آقا پسر مطرح بشه، که در جواب باید گفت علم روانشناسی، شناسه Pride ( غرور ) رو هم برای مرد و هم برای زن، در ظرف یکسان تعریف کرده. تفاوت رو فقط در پرورش مفهوم غرور و عزت دونسته که اون هم المان هایی مثل عرف و جامعه رو دخیل دونسته. پس اینکه بگیم غرور دختر ظریفه و اینا، یقینا پشتوانه علمی نداره بلکه توسط عرف های اجتماعی ( مخصوصا توی ایران ) مخدوش شده.

2. شرعی

از نظر شرع و قانون الهی ،هیچ اشکال و ایرادی در آغاز ارتباط از سوی زن پیدا نمیشه. و علاوه بر آن نهی هم نمیشه.  زنی نزد پیامبر آمد و گفت یا رسول الله من طلب همسر دارم.

پیامبر فرمود چه کسی همسر این زن میشود. مردی در جمع گفت من و ... حر عاملی، 1412 ق: ج 14 ص 195.

3. اخلاقی

یکی از ابزارهایی که به دختران ( ارادی یا غیر ارادی ) آموزش داده میشه که بتونن توجه پسر مد نظرشون رو جلب کنن تا اون به سمت شون بیاد و پیشنهاد دهنده باشه،جلب توجه و خودنمایی و ابراز توجه غیر عادی است که هر کسی از بیرون ببینه میگه این دختره از فلانی خوشش اومده ها!!

در حالیکه از نظر اکثریت ما پسرا مثلا خودم، اتفاقا دختری که اینکار رو بکنه و من تشخیص بدم رو دختر بدی میدونم و اصلا به فکر شروع رابطه هم نمیافتم. و چه ازدواج ها و روابط دوستانه که دختر خانم ها آغازگرش بودن و موفق .

حالا با توجه به این دلایلی که ردیف کردیم و صد البته ناقص هم هستن؛ چه بسا با وقت و فضای بیشتر محکم تر و متقن تر میتونیم بریم زیر یه خم این عرف مسخره، بفرمایید ایراد پیشنهاد دهنده بودن دختر خانم چیه؟


مرتبط با خواستگاری و ابراز علاقه دختر به پسر:

معایب خواستگاری دختر از پسر چیه ؟

آیا دختران می تونن خواستگاری کنن ؟

نمی دونم همکارم نظرش راجع به من چیه

می خوام به پسر مورد علاقه م پیشنهاد بدم ولی غرورم اجازه نمیده

اگه دختری از شما درخواست ازدواج بکنه چه برخوردی می کنید ؟

چرا ما دخترا نباید از پسرا خواستگاری کنیم ؟

ترس از عواقب خواستگاری دختر از پسر

چه طوری بدون سبک شدن، به پسری که ردش کردم ابراز علاقه کنم ؟

چه طوری پسر مورد علاقه مون رو به ازدواج ترغیب کنیم؟

تحت چه شرایطی خودم میتونم اقدام به خواستگاری از پسری کنم؟

چشم تو چشم شدن با پسری که درخواست ازدواجم رو رد کرد

نگران اینم که بهم بگه من هیچ حسی بهت ندارم

چه جوری به پسر مورد علاقم بفهمونم که دوستش دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) خواستگاری دختر از پسر (۶۲ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)