سلام دوستان

من به یک نتیجه گیری کلی از بحث ها در این وبلاگ رسیدم که میخوام براتون بگم پس خواهشا با آرامش بخونین و جوش نیارین چون نظر من با نظر اکثریت تون که موضع مذهبی دارین فرق داره!.

ببینین من خودم افکار برابری خواهانه دارم پس موضعم مشخصه و تغییرش هم نمیدم .نظرات و مشکلات اینجا رو که میخونم حقیقتا دلم برای پسرها هم میسوزه هر دو حق دارین. به نظر من این بحث های دختر پسری مهریه به هیچ جایی نمیرسه چون هیچکدوم حاضر نیستیم نسبت به هم انصاف داشته باشیم به خصوص آقایون نسبت به خانوم ها.

من یک دخترم که اصلا مهریه رو قبول ندارم و توهینی میدونم به خودم ولی با وجود این قوانین نابرابر و ظالمانه مجبورم این توهین رو به عنوان تضمینی برای مظلوم واقع نشدنم در نظر بگیرم. یعنی در آینده در صورتی که در زندگی دچار مشکل شدم و شوهر خوبی نداشتم بتونم راحت طلاق بگیرم نه اینکه مادام العمر در بند بمونم. از طرفی اگر حقوق برابر ( بخوانید حقوق مسلم که بعد از ازدواج از دست میدهم.) هم در سند ازدواج قید کنم باز هم خیلی جاها سلیقه ای عمل میشه و فرمالیته است پس یا باید مهریه کم و حقوق برابر رو با هم داشت. ( بعضی ها میگند چه خوش اشتها! ) و یا اینکه کلا قید ازدواج در ایران رو زد که مورد دوم برای شخص من مطلوب تر و واقع بینانه تره.

از طرفی آقایون هم حق دارن که از مهریه بد بگن چون ازدواج یک امر دو طرفه ست دلیلی وجود نداره که فقط مرد به زن هدیه بده ( البته هدیه ای که میگن حق زنه تو زندگی و ربطی به طلاق نداره- ولی اگه دریافت کرد دیگه طلاقش از مرد با عزرائیله رو من هدیه نمیدونم). مهریه و نفقه باعث شده که خیلی از آقایون بترسن ازدواج کنن چون از زندان رفتن احتمالی میترسن خب به نظر من هم با این قیمت سکه و اوضاع اقتصادی واقعا ترسناکه و انسان عاقل فکر همه چی رو میکنه.

از طرفی بحث برگه بکارت هم پیش میاد که به مهریه مربوطه. من خودم موضعم اینه که تا زمانی که خانوم ها به پاکی آقایون با حرف اطمینان میکنند آقایون هم باید با حرف اطمینان کنند.  دلیل موضع گیری آقایون در مورد این موضوع به این منطقی رو نمیفهمیدم که چرا تا وقتی خودشون نمیتونند این رو ثابت کنند از خانوم ها انتظار دارند!. فهمیدم علتش اینه که خیلی از آقایون از اینکه عقد کنند و در دوران عقد جدا بشوند و بخواهند مبلغی فراوان بدهند نگرانند (خداییش خودم تصور میکنم زوره!. عقد پشت سرش طلاق بعد باید کلی پول بدهند برای هدیه ( هدیه؟ که زندگی فرد هدیه دهنده نابود بشه! ).

برگه بکارت رو برای این میخواهند که موقع جدایی حداقل نصف اون پول رو بدهند. ( کاری به بحث خفت باری قضیه ندارم)

پس تا زمانی که قوانین نابرابری هست ---مهریه* و نفقه هست--- ---ازدواج ها مشکله ، تجارته ، سن ازدواج بالا میره --دعوا سر برگه بکارت هست - فرهنگ ازدواج پایین میماند—دعوا و تنش همچنان ادامه داره و جوانی ما حروم میشه

*نکته: تا زمانی که قوانین ناعادلانه هست از دخترا انتظار نداشته باشید مهریه کم بگیرن چون تنها راه قانونی هست که میتونن از خودشون دفاع کنن که البته راه دور زدنش هم بسیار است.

نتیجه گیری: پس بیایید به جای دعواهای بیهوده مطالعات مون رو بالا ببریم فارغ از تعصب کمی خودمون رو جای جنس مخالف مون بگذاریم. اخبار خانواده رو بخونیم و سعی کنیم به دید خواهر و برادر خودمون به اون کسی که مشاوره خواسته فکر کنیم اونوقت میتونیم تشخیص بدیم کجا داره ظلم میشه، به جای صرف انرژی برای دعوا به قوانین نابرابر اعتراض کنیم تا قوانین اصلاح بشه. بعد از اون بهتون قول میدم من و خیلی از دخترهای دیگه اگه قوانین ایران درست باشه دلمون قرص باشه دیگه هیچوقت نه مهریه میخوایم نه سخت گیری تو ازدواج و... ملاک ها تغییر میکنه- فرهنگ بهتر میشه و ازدواج ها هم آسون تر میشه.
به نظر من این بحث ها دور باطله چون قوانین مشکل داره وقتی اصلاح شه خود بخود همه چی بهتر میشه.
موفق باشید.
"بانو"

بیشتر بخوانید ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)