سلام

دوستی دارم که با هم همسن هستیم و ٣ سال دوستیم یه جورایی خیلی نزدیکیم . اما دوستم ازدواج کرده و بچه داره از دو خانواده کاملا متفاوتیم، دوستم یه دختر با یه خانواده متوسط هست ، بعد ازدواج به شدت مشکل دارن ، خوابگاه زندگی میکنه چون واقعا پول خونه اجاره کردنم ندارن خرج و مخارج شون اونقدر سنگین که برای خرید مواد غذایی قدرت ندارن  اما من دقیقا برعکسم .

هر ماه طبق عادتم لباس میخرم این عادتمم از بچگی دارم دست خودم نیست خرج های دیگه ام که دوستم اصلا نمیتونه رستوران و گردش و خرید و ... دارم و متاسفانه قبلا که شرایطش نمیدونستم تعریف میکردم و الانم یه اوقاتی جلوش از دهنم در میره .

حتی برای سلف رفتنم مشکل داشتیم چون غذای سلف میخوردم مریض میشدم از رستوران میگرفتم ولی تعارفش میکردم  هر جا میتونستم برای خودم خوراکی که میگرفتم برای اونم میگرفتم  فرض کنید یه پول ساندویچ براش کلیه ، یه جزوه کپی کردن !!! حتی دو هزار تومن براش خیلیه، ولی من خرج و مخارجم خیلی خیلی بیشتر بود خیلی جاها جلوش پول خرج نمیکردم ولی دوستم باز بروم میاره که مثلا دوباره لباس خریدی؟! چقدر خرج میکنی!؟

یا ماشین دارم  همیشه یه جوری میگه که انگار من یه بنز اخرین سیستم زیر پامه!! نمیخوام بهش فخر بفروشم ولی من اینجورم خیلی ام پولدار نیستیم  ولی دوستم خیلیی مشکل مالی دارن! در عین حال تو هر دوستی ای یه مشکلاتی هست ، ما نه اخلاقی بهم سازگاری نداریم نه فرهنگی نه شخصیتی و خیلی جاها هم با رفتاراش منو  آزار داده ، منم اون اذیت کردم ولی من نمیخوام دوستی مون رو بهم بزنم ، این حداقل وظیفمه که نسبت به هم نوعم دارم .

واقعا نمیخوام آدم پستی باشم! اصلا با ترحمم باهاش رفتار نمیکنم چون شخصیت قوی ای داره ، ولی یه سری  دعوا هم داریم که نمیخوام بدی هاش رو بگم . واقعا نسبت به این شرایط عذاب وجدان دارم و عذابم میکشم نمیتونمم سبک زندگیم رو عوض کنم و نمیخوامم رهاش کنم اونم آدمی نیست که ظرفیت کمک کردن رو داشته باشه .

چون یه لطف بزرگی بهش کردم اما نشون داد که ظرفیت نداره چند بارم بهش پول دادم ولی درک نداره و کلا حق شناس ام نیست کلا آدم پر رویی هست .

دیگه این کار رو تکرار نمیکنم ولی میخوام در عین حال کمکش هم کنم .

لطفا راهنمایی کنید


بیشتر بخوانید ...

چطوری به دوستانم بگم که نمی تونم مجانی کمکشون کنم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)