سلام

در این مطلب من به همفکرى اعضاى دغدغه مند خانواده برتر نیاز دارم، راستش من قبلا در مقابل این جمله که ما خانوم ها امنیت داریم به شدت گارد میگرفتم و فورا چند پرونده ى تراژدیک اخیر در ذهنم نقش مى بست و آمار تجاوزات کشوراى غربى به نظرم غیر واقعى و غلو آمیز می اومد .

من به دیدن فیلم هاى اجتماعى به شدت علاقه دارم، یه سریال آمریکایى اخیرا دیدم که از ذکر اسمش به دلیل یه سرى صحنه هاى غیر اخلاقى و خشن معذورم، اما در حد توصیف باید بگم این فیلم راجع به بى امنیتى نوجوون ها، خصوصا دختر ها در مدارس مختلط مدینه ى فاضله ى ماها یعنى آمریکاست، در واقع فیلم داره داستان تجاوز به یک دختر نوجوان که به خودکشى اون منجر میشه رو روایت میکنه، اما در واقع قصدش اینه صداى خفه شده ى تمام دختران ( و حتى پسران ) مورد ظلم قرار گرفته و قربانى سیاست هاى غلط جنسى غرب رو به نمایش بکشه . در چندین صحنه به این موضوع اشاره میشه که  قربانى هایى مثل این دختر تعدادشون خیلى خیلى بیشتر از حد تصور ماست .

بازیگر مادر اون دختر یه دیالوگ داره " من حتى یک زن هم نمیشناسم که مورد آزار جنسى، سوء استفاده یا بدتر قرار نگرفته باشه، حتى یک زن "

همچنین در قسمت پایانى توى دادگاه وقتى یه دختر دیگه میخواد اثبات کنه که بهش تجاوز شده، تمام زنانى که تو سریال نقش داشتن، از وکیل گرفته تا قاضى تا معلم میان داستانشون رو میگن که یکى در ١٢ سالگى مورد تجاوز قرار گرفته توسط یه سال بالایى، توسط رییس در اداره، توسط نگهبان مدرسه و غیره و غیره ، در آخر تنها مجازاتى که براى پسر خاطى داستان در نظر گرفته میشه سه ماه حبسه .

میدونید این داستان خیلى تکون دهنده بود، این فیلم و فیلماى مشابه رو نه ایرانی ها ساختن نه ارزشی ها، خود آمریکایى ها براى به تصویر کشیدن مشکلات اجتماعى غرب ساختن، براى توصیف زجرهایى که یه نوجوان در مدارس مختلط غرب میکشه، تو اون فیلم احساس میکنى دختر یه جنس دسته دومه، چیزى که من هیچ وقت به این شدت تو جامعه ى خودمون حس نکردم، پس واقعا خوشحال بودم که على رغم همه ى مشکلات و بدبختی هاى ایران تو اینجا به دنیا اومدم، تو کشورى که آمار تعرضات به خانوم ها خیلى پایین تره، مجازات این تعرض که تا آخر در ذهن اون دختر نقش میبنده سه ماه حبس نیست و بهاش جون فرد متجاوزه و هنوزم دختر ارزشمنده، اونقدر ارزشمند که اگه یه پسر یه دختر رو بخواد باید با خانوادش به خونه ی  پدر دختر بره و در کمال احترام اون رو به خونه ش ببره.

کمرنگ شدن ارزش هامون، دوستى دختر و پسر و بى ارزش شدن دخترا به دلیل سهل الوصول شدن یه عده از آنها فقط و فقط دودش تو چشم خودمون میره، بى ارزش شدن اخلاقیات باعث نزدیک شدن هر چى سریعتر ما به افتضاح امروز غرب میشه .

فیلم هایی که اونا میسازن و غرب رو بهشت نشون بدن فقط و فقط تهاجم فرهنگیه و ما عمق فجیع بودن سیاست هاى غلط جنسى شون رو درک نمیکنیم مگر اینکه خودشون یه ذره از اون رو به ما نمایش بدن .

در وهله ى آخر میگم که من طرفدار هیچ قشر خاصى نیستم ( مذهبى، غیر مذهبى/ ارزشى ، روشنفکر / موافقان بى چون و چرا ، مخالفان لجباز )، بلکه طرفدار حقایقى هستم که بخشیش توسط این سمت ارائه میشه بخشیش توسط اون سمت، متاسفانه مشکلى که براى مردم پیش اومده جهت گیرى هاى سیاه و سفیده، که هر چى گروه ما بگه ( صرف نظر از اینکه ممکنه ته قلبمون بدونیم شاید حقیقت نداشته باشه )  درسته و هر چى طرف مقابل بگه غلطه ، فقط به دنبال اثبات و کل کل هستیم نه تفکر و تحقیق و تحلیل .

بحث هاى حجاب بى حجابى، بحث سیاسى، بحث گرونى، بى آبى بى برقى، کل کل دختر پسرى، همه و همه دغدغه ست ولى جاش زیر این پست نیست .


مرتبط با آزار جنسی:

راه مقابله با آزار جنسی در ملاء عام چیه؟

ما دختران چرا با هر پوششی باید مورد آزار جنسی قرار بگیریم؟

تجاوزهای کلامی و رفتاری و لمسی

راه مقابله با تجاوز رو چطور آموزش ببینیم؟

واکنش یه مرد در مقابل متلک گویی به ناموسش چی باید باشه؟

امروز خواهرم تو راه برگشت مدرسه مورد تعرض قرار گرفته

اگه یه خانم در جامعه مورد آزار کلامی قرار گرفت چه کار باید بکنه؟


مرتبط با تجاوز:

چطور خاطره تجاوزی که در کودکی بهم شده رو فراموش کنم؟

اتفاقی که در 6 سالگی برام افتاد باعث شده از پسرها بترسم

بعد از تجاوز، نیاز به جراحی پیدا کردم، می تونم ازدواج کنم؟

می خوام از کسی که در کودکی بهم تجاوز کرد انتقام بگیرم

در نوجوانی و در خواب دستمالی شدم، بهم تجاوز شده ؟

ازدواج با دختری که احتمالا بهش تجاوز شده

وقتی 15 سالم بود مورد تجاوز پسر خالم قرار گرفتم

راهی برای جبران گناه تجاوز به دو دختر وجود داره ؟

چرا پسرا از دختری که بهش تجاوز شده گریزونن؟

آیا در دنیا فقط جنس مرد اهل تجاوز کردنه ؟

در کودکی مورد تجاوز قرار گرفتم اما به خاطر ترس به کسی نگفتم

آیا به خواستگارم باید بگم که در 15 سالگی بهم تجاوز شده

ازدواج بی منت با دختری که بهش تجاوز شده

به خواستگارم بگم که در کودکی آزار جنسی دیدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)