سلام

صحبتم با پدر و مادرهایی است که اینجا رو میخونن و خاموشن ،پدر و مادر های عزیز بیاید به فکر ازدواج زود هنگام فرزندان مون باشیم .
زمونه عوض شده بهتر نیست دختر و پسرهامون بعد از ۱۶،۱۵سالگی شون وقتی حرف از نیاز و ازدواج زدن جدی بگیریم و به فکر باشیم ؟مگه زمان قدیم پسرها تو ۱۷،۱۶سالگی و دخترها تو ۱۵،۱۴ سالگی ازدواج میکردن بد بود ؟نه والله خیلی هم زندگیشون با دوام بود .چون سن ازدواجشون نمیگذشت که بعدش با دختر و پسرها دوست بشن یا رابطه داشته باشن تا تنوع طلب بشن و یا سال ها خود ارضایی بکنن که بعد از ازدواج زود انزالی و هزار جور مشکل دیگه داشته باشن.
بعضی ها میخوان بگن درس خوندن واجب تره و یا دانشگاه رفتن ؛
اولا بعد از ازدواج هم میشه درس خوند و دانشگاه رفت ،دوما اون درس و دانشگاه نیست که واجبه ،ازدواجه ازدواج . خلاصه بچه های الان مثل دهه شصتی ها نیستن که بسوزن و دم نزنن ، بچه های دهه هشتاد و چند سال بعد دهه نود رو هیچ کس با صبر داشته باش و ایمان داشته باش و خوددار باش نمیتونه قانع کنه و اونا راحت کارشون رو میکنن . 

بهتره به فکر باشیم حداقل زیر نظر خودمون و شرعی این قضیه اتفاق بیفته ، پدر و مادرها از کجا میدونی جوون و یا نوجوونت که الان بیرون از خونه است رابطه غیر مشروع نداره ؟ چطور می خوای بفهمی وقتی بهت نگه ، در صورتی که اکثرا کاملا حق طبیعی شون میدونن و مساله دوست دختر دوست پسر رو کاملا هضم شده میدونن.

پدر و مادر های عزیز بهتره ازدواج رو برای جوون هامون راحت بگیریم که اگه این کار و نکنیم تو هر گناهی که بکنن ما بیشتر سهم داریم . خواهش میکنم تو این اوضاع نا به سامان کشور از خواستگار دخترمون انتظار طلا و خونه و ماشین و حتی عروسی هم نداشته باشیم

این کار رو انجام بدیم تا نهادینه بشه و ما هم وقتی برای پسرمون خواستیم اقدام کنیم اون ها هم این توقعات رو از ما و پسرمون نداشته باشن ، خواهش میکنم خواهش میکنم بیاید به فکر باشیم
ممنون


مرتبط با بحث ازدواج فرزندان:

یه پسر 19 ساله ادعا میکنه دختر 15 ساله م رو دوست داره

دختر 16 ساله م زیر نظر من با یه پسر 18 ساله در ارتباطه

از کجا متوجه بشم دخترم برای ازدواج آماده شده؟

آیا به صلاح هست برای ازدواج پسرم در سن 20 سالگی اقدام کنم؟

جوون باید گناه کنه تا به فکر ازدواجش بیافتیم ؟

مامانم میگه ، اگه عروس بگیرم نشون از پیر شدنمه

بچه ها رو چطور باید تربیت کرد که در سن پایین آماده ازدواج باشن؟

والدین طاقت دارن بشنون پسرشون بدون اجازه ی اونها نامزد کرده؟

پدرم بیش از حد در ازدواجم سخت گیره

مامانم منتظر یه شاهزاده با اسب سفیده

از یه شهر دیگه خواستگار دارم ولی خانوادم مخالفت می کنن ؟

پشیمونم که به خانوادم گفتم نمی خوام شوهر کنم

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن؟

با دلایل نامعقول پدرم برای شوهر ندادنم چه کنم؟

دخترم، چه طوری به خانوادم بفهمونم که به ازدواج کردن نیاز دارم؟

بر خلاف خودم، خانوادم شور و شوقی برای ازدواجم ندارند

خواستگار شرط کرده که دخترم باید در یه رشته خوب قبول بشه

تا وقتی پسرتون زن نخواسته دختر مردم و خواستگاری نکنید

اشکالی داره پسر و دختر ازدواج کنن ولی هر کدوم سر سفره پدرشون باشن؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)