سلام

دارم از درون میپاشم . من مطمئنم اسلام بهترینه نه چون بقیه میگن ، چون کتابش قرآنه و قرآن جز از طرف خدا نمیتونه باشه با توجه محتویاتش و اینکه چقدر از زمانش جلو تره . ولی من میگم خدا عقل نداده که چشام رو ببندم عقلم رو  بسته بندی کنم و ربات وار فقط دستورات رو اجرا کنم . خودش مگر نگفته برای هدایت تون حجت آشکار دارم و حجت نهان ؟

دین ، کتاب, ائمه و عقل تون

میدونم عقل من ناقص تر از اونه که بتونه تدابیر خدا رو درک کنه  ولی بعضی چیزا رو با هیچ منطقی نمیشه قبول کرد . پیش کلی آدم رفتم . از شیخ و  آدم های مذهبی موفق تو حرفه های مختلف هیچ کس جواب سوالام رو نمیداد . فقط دیکته وار حرفای تکراری تحویلم میدادن و اونقدر حرف میزدن که کلا از سوال من دور میشدن .  احساس میکنم نقاط رو دارم ولی هیچ جوره نمیتونم بهم وصلشون کنم .

از همه بیشتر تبعیض های جنسیتی حاکم تو جوامع مختلف و حتی دستورات دینی ( غیر قرآن ) منو به شک انداخته . مگه خدا نمیگه زن و مرد مثل همن و مگر برتری شون به نسبت تقواشون باشه ؟ مگه اون مغزی که تو سر مرداست عین مغز زنا نیست ؟

تمام اون هوش های ریاضی و تجسم فضایی طبیعت گرایی حافظه و ... ، چرا یکی با تمام این ویژگی ها باید خونه نشین باشه ؟ باید کارش خونه داری بچه داری و شوهر داری باشه و بعد تحت کلی شرایط و منت کار کنه و در حالی که دین اجازه این کار رو داده ... اصلا چرا اجازه ... مگه خود خدا نداده واسه استفاده ... ؟

بزرگترین توهین به خدا اینه که بگی چیزی رو عبث و بیهوده آفریده ، چند جا قرآن و منابع دینی بهش اشاره شده ، یک مغز با تمام اون پتانسیل و توانایی ها درگیر یک کار روزمره بشه عبث نیست ، میگن نوبت زنان که میرسه بهشون کار رو درست انجام نمیدن و مردا بهتر عمل میکنن .

خب چشم بسته غیب نگفتی وقتی چند صد سال دیکته بشه که جنس ضعیف تری و کارت یک چیز روتین که هر کسی میتونه انجامش بده تو موقعیت که قرار میگیری نمیتونی بازدهی بالای کسی رو داشته باشی که همه حمایتش میکنن . ولی این دلیل نمیشه که تسلیم جو غالب شی و واقعا نتونی .

همه جا جوری فمنیست رو میشناسن انگار چه ننگیه یک جنبش که خواهان حقوق برابره ولی از ده جا صد تا برچسب رادیکالی و ضد مرد و یهودی و ضد فطر انسان و ... میزنن بهش که کل ماهیتش بره زیر سوال .

دلم از اون جایی میشکنه که پدرم که دخترشم همین رو میگه که زن برای کار بیرون نیست نمیتونه کارهای بزرگ بکنه هر کی هم انجام داده اینقدر بدبخت و تنها و شکسته شده .

تا یک زن شکایت میکنه از کار خونه هوار میشن سرش که وظیفته و غلط میکنی کار اضافه بیرون بر میداری . من شوهر داری رو قبول دارم بچه تربیت کردن رو قبول دارم اینا زحمت مغزی میخواد نه اینکه در بست بشینی خونه براش .

ولی اینکه تمام زندگیت رو وقف خونه داری و بچه داری بکنی ، بعضی ها راضی هستن  یک فضای امن و بی حاشیه و بی دردسر ، تو خونه کارها رو میکنه و نون و آب و لباسشم هست غمی نداره و اوج خوشبختیه

ولی من دیوونه میشم با این زندگی با دونستن این که چه مهارت هایی دارم چه ایده های خلاقانه ای و اینکه چقدر خوب عمل میکنم ، بهم میگن تو اخلاق مردونه داری که کارت خوبه . این چه چرتیه آخه... مردونگیم کجا بود ؟!

من یک زنم با تمام روحیات و احساسات زنانه فقط از مغزی که همه دارنش کار میکشم... مثل خیلی زنان دیگه . من دیوونه میشم اگر مغزم رو به چالش نکشم اگر یک چیزی یاد نگیرم اگر یک کار تاثیر گذار تو جامعه حتی کوچیک انجام ندم . و فقط من نیستم خیلی از دخترای اطرافم این جوری هستن .

خیلی از مراجع دینی و مثلا منابع معتبر دینی میگن تو خونه بودن برای زن درسته ، زنی خوبه که کمتر کسی ببینتش ، وعده های خدا و جذابیت های بهشتش پره از کامیابی از زنان و حوری و ... . واقعا زن همینه؟

خدا منو اینقدر پست آفریده؟

 

مرتبط:

مادر شاغلم از این که پدرم رو تکیه گاه خودش نمی بینه، ناراحته

دوست ندارم همسر آیندم شاغل باشه

بررسی ملاک شاغل بودن خانم در ازدواج

نحوه برخورد دختران شاغل با تمایل برخی از پسران به ازدواج با آن ها

میخوام در مورد ازدواج با دختر شاغل باهاتون مشورت کنم

کارمندم، با یه دختر کارمند ازدواج کنم و یا خانه دار ؟

تمایل بعضی پسران به ازدواج با دختران کارمند و دهه هفتادی

با یک معلم هم سطح خودم ازدواج کنم یا با یک خانه دار ؟

زن خانه دار رو ترجیح میدید یا شاغل ؟

پزشک هستم، نمی دونم همسر خانه دار انتخاب کنم یا ...

آقا پسرها ، شما همسر معلم رو ترجیح میدید یا خانه دار ؟

به چند دلیل میخوام که همسر آینده ام شاغل باشه

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) زندگی با خانم شاغل (۲۵ مطلب مشابه) مسائل زنان شاغل (۳۵ مطلب مشابه)