سلام دوستان

در مطلب قبلی که با عنوان ( مقدمه ای بر پست های شناخت شخصیت انسان ها ) پست شد در مورد وجود داشتن رازهای شخصیت انسان و اینکه ما باید با تفکر به آن ها برسیم صحبت کردیم و در جواب یکی از کاربران گفته شد که سوال های مربوط به این بحث به شرح ذیل است :

چرا انسان ها با هم تفاوت دارند؟

چه عواملی بر شخصیت انسان موثر است؟

در چه صورتی دو انسان دقیقا شبیه هم خواهند شد؟

چگونه سریعا شخصیت فردی را بفهمیم؟

علت بعضی رفتارهای دیگران چیست؟

حال امروز می خواهیم کمی دقیق تر وارد مسائل شویم و بگوییم چگونه باید این کار را شروع کرد. ببینید دوستان در شیمی دانشمندان برای طبقه بندی بهتر عناصر آمدند آن ها را در جدول تناوبی طبقه بندی کردند. ریاضی دانان در ریاضی آمدند برای هر نقطه یک مختصات و برای هر خط معادله مختصاتی در نظر گرفتند. حال خدای بلند مرتبه ما که در پست قبلی در مورد رازهایی که بین علوم قرار داده صحبت کردیم حتما بین انسان ها هم یک همچین رابطه ای برقرار کرده و به عبارتی می توان انسان ها را هم مثل عناصر شیمی و نقاط مختصاتی در ریاضی طبقه بندی و به آن ها الگوهایی نسبت داد.

من از کودکی به فکر این بودم که چگونه انسان ها را طبقه بندی کنم ، اول رفتم سراغ تست های تاریخ تولد ببینم چگونه است اما بعد از کلی تحقیق متوجه شدم که آدم هایی هستند در یک ماه ولی بسیار بسیار متفاوت اند و این گونه شد که از این تست دلزده شدم و دیگر تا مدتی راهی در دسترسم نبود و از طبقه بندی انسان ها ناامید شدم .

اما چهار سال پیش در سر سفره سحری پیامی به گوشیم آمد که ورود مرا به شخصیت شناسی محقق ساخت و از آن روز به بعد دارم انسان ها را دسته بندی می کنم و الان ۵ شکل هندسی به دیوار اتاقم نصب کردم که انسان ها روی آن نقطه یابی می کنم و اگر بتوان نقطه دقیق یک فرد را در ۵ شکل مشخص نمود ( اگر با ۵ شکل آشنایی کامل داشته باشیم ) می توان به شخصیت دقیق یک فرد پی برد ولی این کار که نقطه دقیق یک فرد را پیدا کنیم امکان پذیر نیست ولی همین هم که حدود را بفهمیم که تقریبا یک فرد در کجای اشکال واقع شده خود نیز خیلی مهم است و موجب می شود که ما شناخت نسبی از یک فرد خیلی سریع پیدا کنیم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)