سلام وقتتون بخیر ، امیدوارم حال دلتون خوب باشه

گاهی به این موضوع فکر میکنم که چرا ما از لحاظ فرهنگ و ارزش در حال پس رفت هستیم؟ یعنی با گذشت هر دهه ما برخی از عقاید و ارزش هامون کم رنگ میشن!

مثلا در یک دهه رابطه با جنس مخالف کاملا عادی شد!! در دهه دیگری تجملگرایی و توقعات بالا!! دهه دیگری پوشش های نادرست !! دهه دیگری فرزند سالاری و ...

این موضوع میتونه دلایل متفاوتی داشته باشه اما من میخوام در مورد یکی از این علل ها حرف بزنم.  (حرفای روز مره ما )

شاید کمی مسخره به نظر بیاد و با خودتون بگید چه ربطی داره؟ حرفای روز مره؟ شخصیت؟

بهتره اول مثال بزنم ؛

چند سال قبل هنوز در خیلی از منطقه ها جا نیوفتاده بود دختری بخواد حتی عکس محجبه خودش رو بذاره پروفایلش، توی همون زمان از بین بچه دهه ما چند نفر اومدن عکس گذاشتن پروفایلشون با پوششی که‌ مورد قبول نبود !! گذشت و خیلی از افراد توی فامیل جلو ما میگفتن** دوره زمونه عوض شده** الان دیگه دخترا *همشون* عکس خودشون روی پروفایلشون هست!

توی همون موقعیت برای من و برخی از دخترای دیگه دهه من این مجوز صادر شد که ما هم مثل اکثر دخترا میتونیم عکس خودمون رو بذاریم روی پروفایلمون (:

و واقعا هم همین طور بود ورد زبون اکثر دخترا این شده بود مامان گیرنده ، الان دیگه همه عکس میذارن اشکالی نداره که ( از عکس پوشیده و دور شروع شد تا الان که ... بله!)

من کاری با درست یا غلط بودن این موضوع ندارم اما در شهر ما که به همین شکل رواج پیدا کرد. یه خورده دقت کنیم بچه های اواخر دهه هفتاد و بچه های دهه هشتاد همگی در سنینی هستند که دوست دارند مورد توجه باشند

بارها شاهد مکالمه هایی بودم که واقعا عواقب بدی رو برای نوجوان های همون افراد داشته!

_ دخترم میگه چند نفر تو کلاسشون دوست پسر دارن

+ دوره عوض شده الان دیگه همه دخترا دوست پسر دارن!!!

( شمایی که جلو دخترت میگی همه دارن یعنی اشکال نداره!! نگران فردای دخترت هم باش!)

- شنیدی فلانی هر شش ماه وسایل خونه رو عوض میکنه!

+ وا عزیرم دوره عوض شده ،الان همه برای عوض شدن روحیه وسایل خونشون رو زود به زود عوض میکنند

( شمایی که جلوی دختر کم سن و سالت تجمل گرایی و خرج الکی رو عادی جلوه میدی به این فکر کن پول علف خرس نیست فردا به خاطر توقعات بی جا طلاقش میدن!)

- پسرم تا ساعت فلان بیرونه با دوستاش نگرانم

+ دوره زمونه عوض شده الان همه پسرا با دوستاشون تفریح میکنن،تا آخر شب هم بیرونن.

( ببین پسر خودت هم کنارته هااا مراقب باش فردا سیگاری و.. شد دنبال مقصر نگرد)

مطمئن هستم شما هم شاهد این جور مکالمات بودید ، ازتون خواهش میکنم به این جمله ( دوره زمونه عوض شده ، همه شون ... ) شدیدا واکنش نشون بدید .

نکته: من میدونم خیلی از نوجوان ها و جوان ها تحت تاثیر قرار نمیگیرن، ولی باور کنید خیلی از افراد رو در پیرامون خودم دیدم که خیلی تاثیر گفتند از این حرف ها .

خیلی زیاد شد ممنون از اینکه وقت گذاشتید ،موفق باشید

" سکوت شلوغ "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)