با عرض سلام و آرزوی سالی پر از موفقیت برای همگی

من صحبتی دارم با آقایون، البته منظورم آقایونی هست که انسانیت و وجدان دارند. ببینید دختران و پسران با هم تفاوت هایی دارند که احتمالا کم و بیش از آن ها آگاه هستید. مثلا دختر ها احساسی تر برخورد می کنند ولی پسرها منطقی تر برخورد می کنند.

شما پسری رو در نظر بگیرید که از یک دختر خوشش میاد یا اینکه اون رو مورد مناسبی برای ازدواج می دونه امّا ممکنه شرایط ازدواج رو نداشته باشه یا اون دختر هنوز سنش مناسب ازداج نباشه، یا ...

به هر حال فعلا قصد خواستگاری نداره، حالا این آقا با خودش میگه که اون دختر ممکنه ازدواج کنه یا اینکه اگه احساسش درگیر من بشه بله رو میگه و در مواردی هم میگه فعلا سعی کنم اون رو بشناسم و کمی امتحانش کنم و کمی که شناختمش رسمی اقدام کنم.

و در این حال آقا پسر با هر نیتی که خودش می دونه و خدای خودش، میاد به طریقی به اون دختر ابراز علاقه می کنه.

چیزی که روانشناس ها میگن اینه که آقایون وقتی عاشق میشن ، انرژی شون برای فعالیت بیشتر میشه و انگیزه پیدا می کنند که برای به دست آوردن کسی که دوستش دارند تلاش کنند ، ولی دخترها وقتی عاشق می شوند انرژی و تمرکزشون رو تا حد خیلی زیادی از دست میدن.

و از طرفی پسرها به غیر از عده ای که خیلی احساسی هستند، معمولا به طور صد در صد وابسته نمیشن ، حداقل گوشه ی ذهنشون هم چنان اون دختر رو تجزیه و تحلیل می کنند و چه بسا پشیمان بشن، امّا دختر ها وقتی وابسته میشن باز هم به غیر از عده ی محدودی که احساسی نیستن، دیگه عملا نمی تونن شناخت درستی پیدا کنند حتی اگر شناختی هم پیدا کنند براشون دل کندن و فراموش کردن خیلی سخت خواهد شد.

 مثلا آقا پسری از یه دختر ۱۶ _ ۱۷ ساله خوشش میاد و به بهانه ی آشنایی و این که اون دختر رو از دست نده بهش ابراز علاقه می کنه و حالا یا با اون دختر ارتباط برقرار می کنه یا این که دورادور تمایلش رو نشون میده.

اون پسر فعالیتش رو داره انجام میده و چه بسا با انرژی بیشتر ولی اون دختر عملا تمرکزی نداره و زمانی از عمرش که براش خیلی مهم بوده و آیندشو رقم میزده ، به افکار بیهوده و افسردگی می گذره و حتی ممکنه آقا پسر بعد از مدتی پشیمون بشه

 خواهشی که از آقایون دارم اگر دختری رو برای ازدواج مناسب دیدید، لطفا مستقیم و بدون جملات احساسی این رو بیان کنید و اگر اون دختر شرایطش رو داشت به صورت رسمی اقدام کنید و از ابراز علاقه تا قبل از عقد خودداری کنید که اگر آشنایی به هم خورد اون دختر اذیت نشه

و اگر اول که مستقیم با اون دختر در میان گذاشتید ، شرایط ازدواج رو نداشت ، خواهش می کنم موضوع رو سعی کنید فراموش کنید و دیگه تمایل تون رو به هیچ شکلی به اون دختر نشون ندید. این طوری برای خودتون هم بهتره چون هرچه سریعتر سعی کنید فراموش کنید بهتر از اینه که بعد از چند سال بخواید فراموش کنید.

 با ابراز احساسات به یک دختر (به هر شکلی) اون رو عذاب می دید و آیندشو خراب می کنید و چه بسا ابراز غیر مستقیم خیلی اثر بدتری داشته باشه چون همراه با ابهامه.

باز هم میگم مخاطبم با آقایونی بود که وجدان دارن.

همون طوری که بدحجابی خانم ها عامل از بین برنده تمرکز آقایون هست و دخترها باید رعایت کنند، پسرهاهم باید سعی کنند تمرکز دختر هارو از بین نبرند.

حتی اگر آقایی واقعاً احساسش درگیر یک دختر بشه فکر می کنم باید بیشتر مراقب باشه که اون رو اذیت نکنه و از طرفی وقتی شرایط برای آشنایی وجود نداره برای خودش هم بهتره که زودتر فراموش کنه.

 موفق باشید.


پیشنهاد:

برسد به دست پسران سرزمینم

۱۵ توصیه به پسر ها در ارتباط با ازدواج، کار و زندگی

6 توصیه برای مردان در مورد مدیریت روابط مادر و همسر

توصیه به پسران و مادران محترم اون ها در مورد خواستگاری رفتن

توصیه به دختر و پسرهای دم بخت

آقایون، اگه در خواستگاری دختر رو نپسندیدید حداقل یه خبر بدید