سلام خدمت کاربران عزیز خانواده برتر

متاسفانه در مورد صیغه یا ازدواج موقت شبهاتی بوجود اومده که باعث برداشت های شخصی و سلیقه ای  و سوء استفاده ی عده زیادی منفعت طلب شده ( از سایت ها و کانال های صیغه موقت تا فساد هایی که در خارج و داخل کشور با زیر سوال بردن یکی از قوانین الهی و به اشتباه انداختن جوانان اتجام میشود ) .

بیشتر بخوانید ...

چند تا سوال در مورد ازدواج موقت

جمع بندی کل بحث عقد موقت

درباره اشکالات یکی از دوستان در مورد متعه

با اینکه با توجه به آیات قرآن و احکام اسلام  مراجع تقلید و با استناد به اونا خیلی از صیغه های موقتی که امروزه در جامعه جاری میشه در واقعیت از اساس باطله . برای درک بیشتر این موضوع یک سری سوال ها رو مطرح میکنیم و بعد به احکام صیغه موقت و تشریح سوال ها میپردازیم؛

آیا حاضرید با شخصی که صیغه ی موقتش کردید ازدواج دائم کنید ؟

میدونید که کسی رو که صیغه موقت کنید حتی برای یک ماه همسر شما محسوب میشه و با همسری که بعدا بگیرید فرقی نخواهد داشت ، میدونستید خیلی از صیغه هایی که خونده میشه از اساس باطله و به نوعی خود گول زنیه ، آیا میدونید پیدا کردن زنی برای صیغه موقت شاید تا ۹۰ در صد به اندازه ی پیدا کردن شریک  دائم زندگی سخت باشه؟ و گاهی از اون هم‌ سخت تر؟!!!

خب برای پاسخ به سوال های فوق به تعدادی از احکام عقد موقت که رعایت نمیشوند و به آن ها کمتر پرداخته میشود اشاره میکنیم و بعد تعدادی دیگر سوال مطرح میکنیم تا بعد به پاسخ سوال های بالا  برسیم .

احکام

مدت زمان عده موقت ؟ دیدن دو‌ حیض کامل

ازدواج‌ با زنانی که عده نگه نمیدارند؟ ازدواج با زنانی که عده نگه نمیدارند مجاز نیست

ازدواج‌ با زنان خارجی: ازدواج‌ موقت و دائم با زنانی مجاز است که اهل کتاب باشند

زنان اهل کتاب با ازدواج با مردان مسلمان باید عده نگه دارند؟ بله

آیا عده بر زن مسیحی لازم است؟ آنها باید مطابق مذهب خودشان عمل کنند. و اگر آن زن به عقد موقت مسلمانی درآمده باید عدّه نگه دارد

حکم عده در صورت آمیزش با کاندوم

زنی که ازدواج موقت کرده اگر با کاندوم آمیزش جنسی انجام دهد آیا برای ازدواج موقت با دیگری، باید عده نگه دارد و یا اینکه نیازی به این کار نیست ؟ در صورت عدم استفاده از کاندوم چطور ؟

پاسخ: در هر صورت باید عده نگه دارد و رعایت عده بخاطر حریم زوجیت است

حکم ازدواج‌ با زن فاحشه و فاسد چیست؟ خواندن صیغه باطل است و‌ مورد قبول نیست

خب سوال هایی برای رسیدن به پاسخ سوال های بالا ؛

۱، چند درصد زن هایی  که  سلامت اخلاقی داشته باشد حاضرند صیغه ی یک‌ روزه یا دو‌ هفته ای یا حتی یک‌ ماه و چند ماهه ی مردی شود؟ نظر بنده کمتر از ۵ درصد

پاسخ شما ؟

۲، چند درصد زن هایی که صیغه ی و عقد یک ماهه و حتی چند ماهه میشوند عده نگه میدارند و اصلا اعتقاد به این موضوع دارند؟ به نظر من کمتر از  ۱۰ درصد

نظر شما؟
۳ ، زن های سالم و معتقد  چند درصدشون حاضرن صیغه موقت کوتاه مدت بشن جوری که در جامعه مد شده چند ساعته و چند روزه دو سه ماهه بشن؟

من فکر میکنم کمتر از ۴ درصد

نظر شما چیه ؟

۴، به نظرتون چند درصد این زن هایی که مثلا مراکز صیغه یاب و سایت ها معرفی میکنن و پول میگیرن و خیلیاشون یک روزه تا یک ماهه هستن عده نگه میدارن و کلا شرایط اخلاقی و روحی سالم دارن و مثلا بعد هر بار ازدواج موقت دو سه ماه صبر میکنن تا عده شون تموم شه بعد دوباره پول بگیرن و عقد موقت میشن؟!!!

به نظر من حدود صفر درصد!

نظر شما ؟

۵ ، فرض رو بر این بگیریم تموم شرایط شرعی و احکام صیغه که گفته شد و رضایت برای عقد یک ماه و ... فراهم بشه و شرایط کنار هم جمع بشن ، با توجه به این که اگر شما خانومی رو‌ عقد موقت کنید همسر شما محسوب میشه و اگر خدایی نکرده جای دیگه فسادی انجام بده دقیقا اون فرد همسر شماست چند درصد این زن ها رو‌ میشه بهشون اطمینان کرد و به عقد موقت در آورد؟

نظر من با توجه به چیزی که در جامعه میبینم کمتر از دو‌ درصد

نظر شما ؟

۶ ، حالت آخر اینه که فرد قابل اطمینان و نجیب هم باشه و همه ی ۵ شرط بالا رو داشته باشه حالا به نظر شما بعد از برقراری یک رابطه حتی یک ماهه با توجه به این که دو طرف از لحاظ روحی و احساسی به هم وابسته شدن ( یه بچه گربه رو خانوما عرض یک هفته بهش وابسته میشن) چقدر موقع جدایی امکان ضربه عاطفی و روحی وجود داره ؟ و اصلا برای یک رابطه کوتاه مدت همچین چیزی ارزشش رو داره و اصلا میشه باهاش کنار اومد؟ بعید میدونم به راحتی بشه کات کرد .

در جامعه امروز ما مد شده عده ی زیادی دم از ازدواج موقت میزنن و جوری اون رو راحت میدونن که همه به اشتباه افتادن و‌ قبل از اینکه شرایط عقد موقت در جامعه روشن شده باشه دعواهایی بر سر اون در بحث ها و شبکه های اجتماعی رخ میده و عده ای موافق و مخالف جلوی هم جبهه میگیرن و دختر خانوم ها ابراز نگرانی از این موضوع و پسرها اون رو امتیاز میدونن اینجا و گاهی ادعا میکنن که اهلش نیستن یا هستن؟!

ابنجا واقعا میشه گفت که نه دختر خانوم ها باید نگران این موضوع باشن نه خیلی از اقایون به راحتی ادعای ازدواج موقت کنن .

طبق یه حساب کتاب ساده میشه فهمید از میون زن های مجرد عده ی کمی شرایط عقد موقت رو دارن اگر قرار باشه واقعی و درست طبق احکام باشه و از طرفی آدم‌های زیادی هستن حتی واسه یک‌ ماه فاکتور ظاهری رو هم مورد توجه قرار میدن و اینجا هم بالای ۹۰ درصد موارد برخوردی از انتخاب ها حذف میشن و در آخر اگر کسی هم نجیب و با اخلاق و معتقد و هم مورد اطمینان هم اینکه از لحاظ ظاهری مورد پسند باشه و هم معتقد به شرع و حدود باشه برای ازدواج‌ دایم میشه انتخابش کرد و روش حساب کرد .

پس یه جورایی میشه گفت خداوند عقد موقت رو دریچه ای برای رسیدن به ازدواج دایم قرار داده ،

توجه ( در این بحث روی صحبت با افرادیست که اعتقاد و ایمان به دین اسلام دارن و‌ بحث در مورد یکی‌ از احکام و سنت و قوانین اسلام است وگرنه برای کسی که دین اسلام  رو ‌قبول نداره اصلا بحث به کل باطله و  خوندن چیزی مربوط به اون دین خنده داره و آزاده  هر جوری میخواد تصمیم بگیره)

دوستان دقت داشته باشید بحث ما عقد یا ازدواج موقت واقعی میباشد و با  کسی که سر خودش و‌ دیگران رو‌ کلاه میذاره کاری نداریم ، طرف میگفت من تموم روزهای ماه مبارک رمضون رو ‌روزه  میگیرم فقط بعد اذون ظهر سه پیک مشروب میخورم ، از اون ور اون یکی گفت خدا باید قبول کند ! آخه پدرت خوب مادرت خوب همون خدایی که گفته روزه بگیر همون خدا هم  گفته  چیزی بخوری باطله ( ما که نگفتیم که میگی خدا باید قبول کنه ) ، همون خدایی که گفته عقد موقت کن ، همون خدا گفته شرایط رو رعایت نکنی باطله .

به دلیل طولانی شدن یک سری مطالب در قسمت پاسخ ها اضافه میشود (لطفا بعد از خوندن دقیق متن و تجزیه تحلیل نظرهاتون رو اعلام کنید)

Mard shab

 

مرتبط:

برای ازدواج موقت در اهواز چطور اقدام کنم؟

آیا ازدواج موقت میتواند عامل بازدارنده زنا در ایران باشد؟

چند تا سوال در مورد ازدواج موقت

ازدواج موقت چه وقت هایی خوبه ؟

 ازدواج موقت یا زنا ؟

ازدواج موقت=زنا؟ بله یا خیر؟ "مسئله این است"

بین من و دختری که تن به ازدواج موقت داده فرقی نیست ؟

اگر ازدواج موقت عاقلانه باشد ضرر نخواهد داشت

آیا شرایط برای رواج ازدواج موقت فراهم است ؟

آقایون با کی میخوان ازدواج موقت کنن؟!

آزمایش های قبل از ازدواج دائم رو موقع ازدواج موقت هم میگیرن ؟

آیا به همسر آینده ام بگم که با چند خانم ازدواج موقت کردم ؟

احساس خانم های متاهل نسبت به ازدواج موقت شوهر با یک زن بیوه

خانواده دختر، از سوابق ازدواج موقت پسر باید آگاه بشن ؟

مخالفت دختران با پسران متعه کننده ، مخالفت با حکم خداست ؟

کسی تا حالا سایت های صیغه رو امتحان کرده ؟

اگر پسری بیاد خواستگاری تون که قبلا صیغه داشته جواب تون چیه؟

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل مربوط به ازدواج موقت (۳۹ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)