سلام

دوستان عزیزم میخوام براتون دستور پخت آبگوشت "به" رو توضیح بدم. آبگوشت به تویسرکان

آش به تویسرکان

مواد لازم برای 4 الی 5 نفر:

نخود : دو سوم پیمانه - لوبیا سفید : دو سوم پیمانه ( پیمانه ی پلوپز ) - گوشت گوسفندی: نیم کیلو - پیاز : یک عدد بزرگ - گردو : 13 عدد ( اگه ریز بودن تعداد بیشتر ) - به :  یک عدد بزرگ یا دو عدد متوسط - سیب زمینی: یک عدد - نمک و زردچوبه و زیره: به میزان لازم - نعناع خشک : به میزان لازم - سرکه: به میزان لازم - عسل یا شکر: به میزان لازم

نخود و لوبیا رو از قبل خیس کنید. یک بار بجوشونید و آبش رو دور بریزید. گوشت و نخود و لوبیا و پیاز رو توی قابلمه بریزید و روی اجاق گاز قرار بدید. کف روی آب رو دور بریزید و زرد چوبه و زیره رو به موادتون اضافه کنید و درشو بذارید تا بپزه.

سیب زمینی رو یک ساعت قبل از پخت پوست بگیرید و داخل یک ظرف آب بذارید تا مواد مضری که از داخل خاک جذب کرده ازش خارج بشه. "به" رو به صورت نگینی درشت خرد کنید. روی گردو هاتون زردچوبه بریزید و اونا رو بکوبید. اما نباید پودر بشه.

بعد از اینکه مواد تون تقریبا پخت گردو رو به غذا اضافه کنید و دنبه و پیاز آبگوشت رو خارج کنید و بکوبید. نعنا خشک و زردچوبه رو توی دنبه بریزید و روی اجاق بذارید تا با چربی دنبه  سرخ بشن و توی دنبه نمک بریزید .

بعد از مدتی "به" و سیب زمینی رو اضافه کنید  و بعد از حدود 20 دقیقه، مواد دنبه رو در قابلمه بریزید. سرکه رو در آخر کار به موادتون اضافه کنید و در صورت نیاز کمی شکر یا عسل رو هم در غذاتون بریزید.

این غذا طعم ترش و شیرین داره. عکسی هم که ملاحظه می کنید عکس آبگوشتی هست که با همین مواد و روش تهیه شده. لازم به ذکره که من دستور و عکس این آبگوشت رو در نت ندیدم و احتمالا این اولین باره که دستور این غذای محلی شهرستان تویسرکان در اینترنت قرار می گیره.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آشپزخانه خانواده برتر (۴۹ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)