سلام

پیشاپیش میلاد با سعادت امام زمان عج الله رو تبریک عرض میکنم .

یه دو روزه دارم تو کانال ها و وبلاگ های مختلف شرایط های بوجود اومده رو برای ازدواج بررسی میکنم واقعا به نظرم فاجعه عظیمی رخ داده تو  بحث ازدواج و معیارهای ازدواج و موضوعات مربوط که فکر میکنم اگه روشنگری به صورت گسترده انجام نشه اوضاع از اینی هم که هست بدتر بشه . این فرم پایین یه نمونه ست که تو خیلی از وبلاگ ها و کانال ها مشترک بود .

((( #فرم مشخصات متقاضی ازدواج دائم

✅خانم یا آقا =
✅تاریخ تولد=
 ✅ قد=
✅ دین و مذهب =
✅ نوع پوشش=
✅ اصالت=
✅ تحصیلات+رشته=
✅شغل اصلی=
✅شغل و تحصیلات والدین=
✅ تعداد خواهر و برادر=
✅محل سکونت فعلی =
✅ حدود اعتقادات=
✅سابقه ازدواج قبلی =
✅وضعیت سلامت =
✅وضعیت نظام وظیفه =
✅وضعیت اقتصادی =
✅موافق ازدواج با کدام شهر=
✅موافق ازدواج با کسی که قبلا جدا شده و...
✅اخلاق و روحیات فردی خود=
✅معیار های اصلی ومــُهــم همسر
قد
پوشش
تحصیلات
اصالت
شغل
✅ توضیحات =  ))))

خیلی از این فرم های پر شده رو‌ خوندم  و بررسی کردم  واقعا دلیل تاخیر ازدواج ها و مشکلات اخلاقی پیش اومده تو جامعه رو میشه تو همین روش های ازدواج و نوع دید بوجود اومده دید . یه سری خصوصیات مشترک که تو‌ خیلی از فرم ها وجود داشت رو میگم شاید الان بخندید ولی این خصوصیات کنار هم اومده مسخره شده ممکنه خنده دار بیاد اما ممکنه ما هم اگه فرم پر کنیم همینجوری پر کنیم ؛

دخترا خیلی هاشون پسری رو میخوان که قدش حداقل ده سانت از خودشون بلند تر باشه

دختره اهل شهر **** حتما پسر تهرانی میخواد

پسره اهل شهر ****  حتما دختر تهرانی یا کرجی یا شهر خودشون !!!

دختره با یه فوق و لیسانس ... ! پسری می خواد که حتما ارشد یا بالاتر و بر عکس واسه پسرا .

خیلی از دوستان حتما همسر پزشک و دندون پزشک میخوان ( روشون نشده بگن پولدار باشه چون همونا اکثرا یه پسر ۳۰ ساله ای که پورشه سوار میشه رو به یه دندونپزشکی که تازه تو ۳۶ سالگی داره وضعش رو بهبودی میره رو ترجیح میدن وگرنه فکر نکنم کسی اینقدر علاقه به دندون داشته باشه! )

همه با اخلاقن و شاد و پر انرژی و از دروغ بدشون میاد ( اینا تو جامعه خارجین )

همه اهل تفریح و مسافرتن (چقدر شاهکار بزرگی)

همه مهربان و دلسوزند

همه دنبال آدم خوشتیپ میگردن ...

از همه تلخ تر چیزی که تو فرم ها جلب توجه میکرد اون بالا ، دین = مسلمان شیعه

وای یا امام زمان کجایی ؟!

تو رو خدا دوستایی که روشن ترن یه کم کار فرهنگی بکنن نذارن کشور اینجوری با ظاهر بینی به نابودی کشیده بشه . خیلی سخته واسه خیلی ها از جمله خودم بعدا بفهمم همسرم من رو بخاطر موقعیت های دنیاییم خواسته نه بخاطر وجود واقعیم و خودم خدا نکنه اون روز رو‌ ببینم . آدم کم کم باید از دختر ها و پسرهای ایرانی بترسه . بعد میایم میگیم چرا اوضاع همه جوره خراب شده
من که کم کم دارم رو مسیحی ارتودکس فکر میکنم !

نظر شما چیه به نظر شما این روش تهش به کجا میرسه؟

اصلا این رفتارا درسته ؟

تا این حد ظاهر بینی و موقعیت سنجی طرف مقابل  باعث خوشبختی میشه؟

این چیزا میتونه انسان رو به کمال و ارامش برسونه ؟

ممنون میشم اگه از نظرها و تجربه هاتون رو در میون بذارید

یا حق


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)