سلام

یه سری چیزا هست شاید بهتر باشه درباره یه سری از کشور ها بدونید و بد نیست. آمریکا در سال 2013-2014 تورم 400 درصدی داشت. بله درست شنیدید 400 درصد. ببینید آمریکا کشوریه که تورم فوق العاده بالایی داره به علت های مختلف که یکی از اصلی هاش چاپ پول بدون پشتوانه طلاست.

حالا سوال اینه چه جوری ؟ پس کشورش تا الان اقتصاد اول مونده؟ علتش سادست امریکا تورم خودشو صادر میکنه به کشور های دیگر. ببنید کشور های زیادی مثل ایران، عربستان، کره جنوبی و ... هستند که پایه و اساس و تکیه ارز و پول انها روی دلار امریکاست. امریکا از این تورم 400 درصدی اگر بتونه (که تا الان تونسته) به هر کشور 4 درصدشو منتقل کنه با انتقال تورم به 100 کشور تورمش صفر میشود  (حرف من نیست حرف مایک ملونی استراتژیست خودشونه).

نمیدونم اینو میدونید یا نه امریکا در سال 2013 مهمترین شهر صنعتیش یعنی دیترویت اعلام ورشکستگی کرد و کمپانی های فور و کرایسلر و .. هم اعلام ورشکستگی کردند. در همون سال یک میلیون و چهارصد هزار نفر از دیترویت کوچ کردن و دیترویت به شهر خالی از سکنه تشبیه شد. بیکاری در اون سال بین 28 تا 31 درصد بود. سوال اینجاست امریکا که تحریم نیست چرا دیترویت از هم پاشید؟

کل بدهی مالی دنیا در حال حاضر 63 تریلیون دلار میباشد که از این مقدار 22.5 تریلیون دلارش (نزدیک یک سوم) فقط و فقط مربوط به امریکاست. یعنی یک کشور به تنهایی یک سوم بدهی رو داره و کل 195 کشور دیگه دنیا دو سوم بقیه رو.

بعضیا میان میگن ازادی بیان و از این جور چیزا اونجا هست. اولا بذارید آزادی ای که تو ایران توسط برخی مطرح میشود را براتون شرح بدم :

آزادی ای که افرادی هی تکیه کلامشون شده در واقع آزادی نیست لیبرالیسم است. لیبرالیسم از مصدر لیبغتی فرانسه اومده. اصل لیبرالیسم میشه گفت توسط جان لاک (پدر لیبرالیسم کلاسیک) پایه گذاری شد. این لیبرالیسم بر میگرده به تفکر امونیستی که یعنی در یک کلا خدا و این جور چیزا رو باید جمع کرد. البته امونیستی کلا خدا رو زیر سوال میبره ولی لیبرالیسم میگه خدا باشه ولی تو خونه هاتون خدا تو کارای اجتماعی نباید دخالت کنه. میگن هرچقدر میخوای نماز بخون ولی تو خونت حق نداری بیای تو جامعه حرفی از اسلام و مسیحیت و... بزنی. اصل ازادی که ما باید دنبالش باشیم FREEDOM هست که در واقع معنی واقعی ازادی است یعنی همون ازادی مطبوعات و .. .

خب حالا بذارید ببینیم این آزادی (به معنای FREEDOM ) در امریکا هست یا نه. از زبان یک سناتور امریکایی به نام دیوید براتون نقل میکنم : (( در قرن بیست و یکم (حال حاضر) در آمریکا اتاق هایی وجود دارد که زندانیان را با گاز HCN می کشند و البته کسی از سرانجام انها مطلع نمیشود)) و همچنین : (( در دهه 90 در ایالات متحده صد ها نفر به علت اینکه هولوکاست را فقط زیر سوال بردند شکنجه، زندانی، یا اعدام یا از کار اخراج شدند)) و همچنین : (( پرفوسور رابرت فوریسون به علت شک در هولوکاست هزاران فرانک جریمه و از کار اخراج شد. در نهایت هم چندین بار مورد حمله با اسید قرار گرفت))

آزادی در امریکا معنای لیبرالیسم رو داره و یعنی بی بند و باری و هر چه برهنه تر بهتر است در واقع معنای ازادی در اونجا ازادی از تعلق دین و شریعت است.

در کتاب WORLD FAMILY MAP که توسط سازمان UNITED NATION (سازمان ملل) ارئه شد امار وحشتناکی از حرام زادگی منتشر شد. در این امار 52 درصد جوان های 15 تا 28 سال امریکا حرام زاده هستند و معلوم نیست باباشون کیه و ایا اونی که میگه من باباتم ایا واقعیه یا خیر. یعنی مادر اون فرد یه ماه با یکی بود دو ماه با یکی دیگه باز یه ماه با یکی دیگه بعدم حامله شده ولی نمیدونه مال کدومشونه و اونا هم شونه خالی میکنن از این مسئولیت.

امریکا در سال مقدار هنگفتی به رژیم اشغالگر قدس کمک مالی انجام میده که این رژیم تنها حکومتیه که نیازی نیست به امریکا جواب پس بده که این پولو داره کجا خرج میکنه.

امار تجاوز به عنف : رتبه اول در دنیا دست امریکاست و دوم افریقا جنوبی. شاید یه عده بیان بگن خب مال ما هم هست ولی مخفیه در جواب باید عرض کنم که در تمام دنیا معمولا وقتی به فردی تجاوز میشه جرئت بیانشو به بقیه نداره و مخفی نگه میداره. بنابراین سازمان مخصوص امار در این زمینه خودش میدونه چجوری مخفیا رو هم حساب کنه مثل زمانی که امار ایدز مخفی رو حساب میکنه. ایران رتبه 85 در دنیا را دارد.
آمار قتل : هند رتبه اول و امریکا رتبه پنجم را دارد. ایران 47 جهان است.
قتل با سلاح گرم : اول افریقا جنوبی و امریکا چهارم است. ایران  در رتبه 47 جهان دوباره.
در واقع رسانه ها مارو کنترل میکنند. اماری که ما میاریم و میگیم مشکل هست و فلان از صفحه حوادث روزنامه در میاد ولی امریکا امریکا رو از تو صفحه تورهای خارجی میبینیم که همش خوشی هاشو نشون میده.
من نمیگم ایران مشکل نداره ولی مشکلات در اونجا هم هست. یاد بگیریم سیاه و سفید نبینیم بعضی وقتا خاکستری هم قشنگه.
"احمد"

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)