سلام

من بیست و هشت سالمه اما تا الان نتونستم به هیچ کدوم از آرزوهام برسم . چون اعتماد بنفس هیچ کاری رو ندارم و این عذابم میده، برای رفعش تلاش کردم نتیجه نگرفتم، من آرزوهای بزرگی داشتم ...

اما الان در واقع هیچکاری ازم برنمیاد. مهندسم حسابداریم ، خیاطی بلدم ولی هیچ کاری نمیکنم میترسم نتونم و از پسش برنیام، از آدما از اجتماع میترسم به زور از خونه بیرون میام تازه گاهی با کلی التماس مامانم حاضر میشه که باهام بیاد، من میدونم که باهوشم توی هر کلاسی که شرکت میکنم بعنوان معلم دوم میشم، همه مشکلاتشون رو از من میپرسن و براشون توضیح میدم چون هرچی رو خیلی زود یاد میگیرم.

من نمیتونم جایی شاغل بشم و کار کنم حتی ساده ترین کار رو میگم از پسش برنمیام، نمیتونم آبروم میره... گاهی که بیکاری و بی پولی بهم فشار میاره با ترس و لرز میرم فرم استخدام پر میکنم طرف میگه وای این همه نرم افزار رو بلدی؟ کلی استرس میگیرم و میشینم دعا میکنم که قبولم نکنه یا اگه قبول کنه خودم رد کنم و نرم، با اینکه خیلی نیاز دارم پول داشته باشم مستقل بشم اما در حدی میترسم که در مواجهه با این شرایط نفسم سنگین میشه و اشک تو چشام جمع میشه.

مامانم میگه مگه میخوان اعدامت کنن که اینجوری میکنی ؟! خیاطی هم فقط برای خودم و مامانم میکنم، همه چی میدوزم برای خودمون، چادر، مانتو، پالتو ،لباس مجلسی و ... هر کی میبینه با تعجب میگه چرا برای بقیه نمیدوزی مثلا فلان لباس که دوختی بالای چهارصد قیمتشه و ازین حرفا، اما باز هم جراتش رو نداشتم و ندارم.

زیاد کتاب میخونم اهل مطالعه هستم خوب حرف میزنم به بقیه امید و انرژی و اعتماد بنفس میدم اما بدجوری تو کار خودم موندم، درباره مثبت اندیشی و مراقبه و ... زیاد مطالعه کردم و تمرینش رو انجام دادم اما نتیجه نگرفتم.

حس میکنم یه هیولا تو وجودمه که دست و پامو بسته، از خودم ناراضیم که حتی تو ساده ترین کار میمونم،البته به تغذیه هم توجه میکنم که طبعش سرد نباشه ولی باز ترس از وجودم نرفته، دیگران میگن صدا و ظاهر خوبی دارم میگن وقتی حرف میزنم فقط دوست دارن نگاهم کنن و صدامو بشنون، خیلی اصرار میکنن برم برای مجری گری یا رادیو تست بدم، اما خب بازم جسارتش رو نداشتم.

این ترس لعنتی زندگی منو از پا در آورده فقط وقتمو گوشه اتاقم میگذرونم. من ناموفق هستم و این منو از خودم ناراضی میکنه، همه منو به بی اعتماد بنفس بودن میشناسن :( کسی هست که شرایط مشابه داشته باشه و تونسته باشه خودشو زندگیشو نجات بده؟

راهش رو به منم بگین


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)