سلام
مرد و زن هر کدام بسته به توانایی هایی که دارند ، باید نقش شان را در این دنیا ایفا کنند . عدالت خدا این نیست همه را به طور مساوی از نعماتش بهره مند کند. چون آن وقت باید ویژگی های انسان ها هم با هم تفاوتی نداشته باشد تا بتوانند از آن نعمات استفاده کنند .

اساسا ممکن نیست یک زن با استفاده از حقوق مردان و بلعکس به اهداف و جایگاه مطلوب خودش برسد . از زمانی که بعضی از زنان و مردان برای بهره مندی از حقوق و امتیازات طرف مقابل خیز برداشتند همه چیز به هم ریخت .

قانع نشدن به حقوق ذاتی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولت های ذاتی با هدف رسیدن به یک زندگی بهتر شرایطی را فراهم کرده که زن و مرد، طرف مقابل را متهم به زیاده خواهی می کنند . این عدم مسئولیت پذیری باعث شده مرد و زن برای اثبات بر حق بودن خود ، دست به مقایسه کردن هایی بزنند که قابل مقایسه نیستند . مثل مقایسه ی سختی دوران بارداری با سختی دوران سربازی !

باید بپذیریم که اگر مردان یک سری امتیارات دارند ، در عوض وظایفی هم متناسب با همان امتیازات بر گردنشان است . اگر زنان به واسطه ی زن بودن امتیازاتی دارند در مقابل، مسئولیت هایی متناسب با ویژگی های زنانه بر دوش شان است .

بیایید به زن بودن و مردن بودن قانع باشیم و چشم طمع به  حقوق جنس مخالف نداشته باشیم چون نمی توانیم در حد مطلوبی به اهداف زنانه و مردانه ی خود برسیم .

دین اسلام ، حقوق و وظایف مردان و زنان را به بهترین نحو بیان کرده ، بیایید به حق خود قانع باشیم و به وظایف خود عمل کنیم .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)