سلام دوستان

سریع میرم سر اصل مطلب!

احساس میکنم تعریف دوست پسر و دوست دختر توی این زمان برامون با مثلا پنج سال پیش یا قبلتر خیلی تفاوت کرده. یا من دچار ابهام شدم!؟

مطالب زیادی رو اینجا در بین نظرات و پستهای مختلف دیدم که بیشتر دخترا با پسری که دوست بودن اصلا اون رو دوستی نمیدونستن یا یه جوری برای خودشون و بقیه توجیه میکردن که فکر میکردی یک مفهوم و تعریف جدید از دوستی دختر و پسر ساختن تو جامعه!

مثلا چیزایی که دیدم:

-دختره با پسره دوسته بعد میگه ما که دوست نیستیم ما عاشق همیم! این عشق منه و ما داریم در مورد عشق من صحبت میکنیم،چند وقت دیگه که با هم ازدواج کردیم بهت ثابت میکنم که ما دوست پسر-دختر نبودیم!

 -دختره با پسره یک سال در ارتباطه (حالا شما فقط یه چت ساده در نظر بگیر) و قرار هم هست که همو از نزدیک ببینن. بعد میگه ما که هیچی بینمون نیست و قراره فقط با هم آشنا بشیم، این کار من جرمه؟ جنایت کردم؟

-دختره با استادش یه مدته خصوصی چت میکنه شبا و حتی صحبت از مسائل جنسی هم هست بین گفتگوشون ولی چون طرف استادشه و اختلاف سنی شاید زیاده این رو یه ارتباط غیر از دوست پسر-دختر میدونه. این میشه ارتباط با استاد نه دوستی!

-دختره با پسره دوسته و مشکلش اینه تو بیرون رفتن هزینه ها و خرجاش چطور باشه!؟ حالا چون نیم درصد احتمال داره پسره بیاد خاستگاریش دیگه این دوستی الان دوستی نیست و احتمالا اومدن پسر در آینده به خاستگاری اصل موضوع هستش.

کلی از این موارد هست که چون ممکنه بربخوره به کسی بیشتر اشاره نمیکنم...

ولی امروزه هر ارتباط بین پسر و دختری که به رابطه جنسی و بارداری ختم نشده باشه از طرف دخترها حداقل به معنی دوست پسر و دختر نیست و یه جور رعایت چارچوب رو چون این وسط حاکم کردن جرم و جنایتی اتفاق نیوفتاده پس.

احساس میکنم سطح حیا و حریم شخصی در دختران مرزبندیش بکلی تغییر کرده. یه زمانی دخترا خیلی قایمکی دوست میشدن با پسره ولی امروزه فقط بابا و مامان نباید بفهمن دیگه دوستاش و خاله و عمش که ایرادی نداره بدونن و خیلی جاها هم همراه دختره هستن تو ملاقاتا. صحبت کردن از این دوستی ها کاملا طبیعی و راحت شده برای دخترا.

خیلی ها بحث ازدواج رو بین دوستی میارن و یک ارتباط کاملا دوست پسر دختری رو به یه شناخت ازدواج تبدیل میکنن و قضیه کاملا توجیه شدس براشون و جایگاه خانواده ها در این شناخت رو هم به پای روشنفکری و امروزی بودن خودشون میذارن!

منظور و بحثم اینه دخترا با هر کی میخواید دوست شید مشکلی نداره شما اختیار خودتون، بدنتون، زندگیتون و مسئول خودتون هستید ولی دیگه چرا این کارهاتونو توجیه میکنید؟

این توجیه کردن شما فرهنگ عمومی رو تغییر میده به مرور زمان و آثار اجتماعی بدی روی نسل های آینده میذاره...

دوستان بنظرتون من اشتباه میکنم یا توجیحات این دختران از دوستی درسته؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)