سلام به همه

فک میکنم اولین باری هست که اینجا سوال میپرسم

من متاهلم و دو ساله که با خانمم زندگی میکنیم. من و خانمم عاشقانه همو دوست داریم ولی یه توقعاتی از همدیگه داریم که گاهی باعث ناراحتی میشه. مثلا من دوست دارم خانمم بخاطر زندگی که خودمون دو تا بدون کمک کسی ساختیم قدر دان  باشه ، حداقل گاهی خدا رو شکر کنه و ازم ممنون باشه  و بهم انرژی بده ، اما خیلی اوقات میگه دلم گرفته ، میپرسم چرا ؟

شروع میکنه از آمال و آرزوهاش میگه که مثلا دوست دارم بریم فلان رستوران دوست دارم مسافرت بریم فلان جا دوست دارم انقد لباس بخرم و ... ، من به حرفاش گوش میدم واقعا هم تا بحال هر چیزی خواسته براش خریدم و توی تفریح و مسافرت هم چیزی براش کم نذاشتم اما حس میکنم اصلا با این چیزا شاد نمیشه ، حس میکنم این چیزا براش کافی نیست .

وقتی اینجوری حرف میزنه و ازم بخاطر زندگی تشکر نمیکنه واقعا از زندگی ناامید میشم . من خدا رو شکر شاغلم و حقوقم متوسطه. میدونم گفتن آمال و آرزوهاش اشکالی نداره ولی وقتی تکرار بشه ، وقتی حس کنی که قَدرِت رو نمیدونه و حس کنی تلاش هات براش کمه و با مثلا ماهی یک بار رستوران شیک رفتن راضی نمیشه و با دو ماهی یکبار یکدست لباس خریدن راضی نمیشه واقعا دلم میگیره.

ایشون توی حرفاش بارها جوری با من حرف میزنه میگه من دیگه این نهایت قناعتمه ، دیگه بهتر از این نمیتونم باشم، یه جوری حرف میزنه انگار اون کوزته و من خانواده ی تناردیه، در حالی که من هیچی براش کم نذاشتم . هر چی خواسته خریدم هر رستورانی دوست داشته بردمش ، ولی مشخصه که بیشتر میخواد و از اینکه داره این حس تجمل گرایی رو بخاطر من سرکوب میکنه زجر میکشه و احساس کمبود میکنه، بخاطر همین تو حرفاش سرم منت میذاره .

همش ازم میپرسه که وضعمون خوب میشه مگه نه ؟ منم میگم انشاء الله ، ولی دوست دارم از همین چیزایی که هست لذت ببره ، همش چشمش به آینده نباشه که پولللدااار بشیم .دوست دارم از همین زندگی هم لذت ببره چون پولداری حد و مرزی نداره دوست دارم قدردان و شاد باشه اما نیست...

من توقع ندارم قناعت کنه من از این که باهام خوب تا کرده ممنونم ازش و بارها ازش تشکر کردم ولی مدتیه از این که مثلا خوب باهام تا کرده و یکم قناعت کرده داره سرم منت میذاره و جوری حرف میزنه که واقعا حس میکنم زندگی با من براش سخت و عذاب آوره ، خودم هم حس میکنم قدر منو نمیدونه در حالی که خدا رو شکر ما هیچی کم نداریم .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه)