سلام

در نکته اول ( ده نکته از معرفت نفس، حقیقت انسان؛ ماورای بدن ) متوجه شدیم که ما تن مون نیستیم و تمام ادراکات و رفتار ها مربوط به نفس مون میشه. نکته‌ای که الان می خوایم بگیم نه‌تنها نکته‌ی قبلی رو  تأیید می‌کنه  بلکه باعث روشن تر شدن اون نکته هم میشه.

در این نکته می خوایم بگیم که نفس مون محدود به زمان و مکان نیست. برای اثبات این مطلب هم باز از تجربیات شخصی خودمون استفاده می کنیم. به طور خلاصه باید بگیم که ؛

وقتی که داریم خواب می بینیم، بخصوص در رؤیای صادقه، در عین اینکه بدن و جسمِ مون، توی رختخوابه، خودمون توی صحنه هایی حاضر می شیم که بعداً همون صحنه ها  برامون اتفاق میافته. یعنی ما بدون این جسم و بدن توی صحنه هایی واقعی حاضر می شیم.

نکته ای که در رابطه با رؤیای صادقه برامون روشن می شه اینه که نفس انسان بدون این «بدن»، در صحنه هایی حاضر می شه که هنوز ما اون صحنه ها رو با چشمِ خودمون ندیدیم و زمانی که با اون صحنه روبه رو شدیم، تازه یادمون میاد که اون رو تو خواب دیدیم.یا میگیم من قبلا اینو یه جایی دیده بودم، ولی ممکنه دنبالش نریم  تا متوجه بشیم توی خواب  این صحنه رو دیده بودیم. یعنی نفس وقتی از بدن خارج شد دیگه محدودیت های زمانی و مکانی رو نداره. 

انسان توی خواب هم مثل بیداری  با پدیده هایی از جنس همون عالم روبه رو میشه، منتهی مثل بیداری که همه چیزای رو که تو روز میبینه یادش نمیاد، تو خواب هم فقط  چیزای یادش می مونه که  براش مهم باشد.

به هر حال از طریق رؤیای صادقه میشه متوجه شد که  هم اصل انسان غیر بدنشه و هم  از زمان و مکان آزاده و این بدن در واقع سایة اون نفس محسوب میشه.  بزرگان این جوری تعبیر می کنن که: این بدن، سایة مرغ روح هستش و اگر تمام توجه انسان به بدنش باشه، علاوه براین که هیچ سرمایه ای براش نمی مونه، به روح خودش هم  جفا کرده و رشد لازم را براش فراهم نکرده.

حالا اینکه  مکانیسم نحوه خواب رفتن  از منظر  علم معرفت نفس چطوریه و  انواع خواب رویا به چه صورت هستند و تحت تاثیر چه عواملی هستن و تعبیر خواب چیه در ادامه به صورت نکاتی در کامنت ها میاریم.

ان شالله


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)