سلام بر همه کاربرای عزیز

یه مدته تو فکر بودم مطلبی رو بذارم و از دوستان بخوام واقعا روی این شرط ازدواج فکر کنن . از هر دختر و پسری میپرسی شرط اولت برای ازدواج چیه میگه ایمان . اما من فکر میکنم خیلی هامون اصلا نمیدونیم ایمان یعنی چی ؟ من خواستم در حد چند خط این شرط رو برای دوستان توضیح بدم و نظرشون رو بدونم.

آهای آقا و خانمی که شرطتون ایمانه شما وقتی خدا را میخونید با چه صفاتی ازش یاد میکنید ؟ پس خودتون هم سعی کنید همون صفات رو تو زندگی تون داشته باشید .

ما تو دعاهامون میخونیم :

خداوند یا مَنْ اَظْهَرَ الْجَمیلَ است یعنی زیبایی را آشکار میکند پس آقای محترم خانم بزرگوار تو هم در زندگی زیبایی و حسن همسرت را هویدا کن . ژ

وَ سَتَرَ الْقَبیحَ است یعنی زشتی را میپوشاند پس آهای خانم آهای آقا تو هم بین جمع و مردم و فرزندان زشتی و عیب همسرت رو بپوشان .

و لَمْ یُؤاخِذْ بِالْجَریرَةِ  است پس خانم عزیز آقای محترم سر یه موضوع کوچک گیر نده ! رد شو ! مواخذه نکن .

وَ لَمْ یَهْتِکِ السِّتْرَ است عَنّى یعنی خدا پرده دری نمیکند پس آهای خانم آهای اقا تو هم حرمت شکنی نکن پرده دری نکن. دهان مبارک رو باز نکن و هر چی تو دایره لغت ۀدمای معلوم الحاله رو نثار طرف مقابلت کن .

خداوند کَریمَ الْعَفْو است یعنی میبخشد پس ما هم ببخشیم تا کی میخواهیم کرم های باغچه زندگیمون رو بکشیم بیرون و هی خاطرات تلخ مرور کنیم و اشتباهات طرفمون رو به رخش بکشیم

خداوند حَسَنَ التَّجاوُزِ است یعنی نه تنها میبخشد بلکه زیبا میبخشد پس خانم و اقای عزیز ماهم زیبا ببخشیم .منت نذاریم . برای بخشیدن گرو کشی نکنیم و .....

من قبول دارم زندگی سخته و خیلی هامون واقعا تو فشاریم اما من فکر میکنم خیلی هامون داریم کاری میکنیم که عکس العمل های منفعلانه است اما اگر همین چند تا عبارت این دعای زیبا را سرلوحمون قرار بدیم واکنش هامون تو زندگیبه خیلی از سختی ها یه واکنش فعالانه است چون طرفمون خداست.

این فقط چند عبارت کوتاه از یک دعای زیبایی بود که یاد گرفتیم و میخونیم .دوستان هم اگر از بین دعاهایی که باهاش انس دارین چیزی به نظرتون میرسه ممنون میشم به ما هم یاد بدین . ایمان یعنی خدا جون منم دوست دارم هر جور میتونم شبیه تو باشم .

یعنی  آب دریا را اگر نتوان کشید. هم به قدر تشنگی باید چشید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه) مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)