سلام

ببینید خواهران عزیز

ازدواج یه قرارداد حقوقیه مثل تمام قراردادهای دیگه...

شرایط و ضوابط این قرارداد بستگی به توافق طرفین داره...

اما برای راحتی کار یه قواعدی بصورت پیشفرض نوشته شده که هیچ اجباری وجود نداره دقیقا با همین شرایط عقدنامه رو تنظیم کرد . درست مثل یه گوشی موبایل که وقتی از کارخونه بیرون میاد تنظیماتش در حالت پیشفرض (default) قرار داره و شما بسته با نیازتون میتونید این تنظیمات رو تغییر بدید... .

ازدواج هم دقیقا همین شکله ، بصورت پیشفرض حق طلاق و حضانت و ... به مرد داده شده ، و در مقابل وظیفه تامین مخارج زندگی (نفقه) بر دوشش قرار گرفته ، اما هیچ اجباری نیست که شما به همین حالت پیشفرض عقدنامه رو امضا کنید .

شما آزادید که هر شرایط جدیدی که باب میل تون بود با توافق طرف مقابل تحت عنوان شروط ضمن عقد به عقدنامه اضافه کنید... ، اگر حق اشتغال و تحصیل رو میخواید خودتون صاحب بشید خرجش فقط قید همین جمله و امضاء طرفینه... .

پس وقتی شما ناآگاهانه به حالت پیشفرض پای عقدنامه رو امضاء میکنید بعدا حق ندارید خلاف توافقتون عمل کنید ، وقتی که حق طلاق یا اشتغال رو ضمن عقد برای خودتون نگرفتید بعدا حق ندارید ادعایی در این زمینه داشته باشید .

حق ندارید وقتی دادگاه در این مسئله خاص رای رو به نفع شوهر شما داد اعتراضی داشته باشید و قوانین رو ضد زن یا به نفع مرد قلمداد کنید ، چرا که شوهر شما تحت این شرایط حاضر به ازدواج با شما شده و چه بسا اگر جز این بود از ابتدا حاضر به ازدواج با شما نمیشد...

همون طور که شما به شرط دریافت نفقه با همسرتون ازدواج کردید و اگر جز این بود از ابتدا بخاطر بی مسئولیتی به عقدش رضایت نمیدادید .

همونطور که شوهری که نفقه نده توسط قانون به زندان میفته ، زنی هم که خلاف تعهداتش (بخشیدن حق طلاق و اشتغال و حضانت) عمل کنه در دادگاه محکوم میشه....

به همین راحتی

لطفا نا آگاهی خودتون رو به پای ضعف قوانین حقوقی و اسلامی نذارید

" محمد محمد "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)