سلام وقت بخیر

این مدت بحث سر مهریه و خرج و مخارج عروسی خیلی  تو وبلاگ چالش برانگیز بود چیزی که مدتی من رو هم درگیرش کرده همین موضوعه اما مشکل من کمی متفاوته ... . من چند وقت دیگه عقد میکنم سر مهریه قبلا به توافق رسیدیم ، (تعدادی گل نرگس و حافظ کل قرآن شدن همسرم ) .

راستش من و نامزدم نمیخوایم عروسی بگیریم اولش راضی نمیشد و اصرار داشت که نگران وضعیت مالی نباشم اما هر طور که بود راضیش کردم . راستش الان نمیدونیم این موضوع رو باید چطور با خانواده هامون درمیون بذاریم .

هر دو خانواده میگن باید عروسی بگیریم که در شأن هر دو خانواده باشه ، مخصوصا مادرم خیلی دوست داره من رو تو لباس عروسی ببینه... اینطور که ما حساب کردیم نامزدم باید یه چیزی حدود 100 میلیون خرج کنه ، این واقعا برای من  ناامید کننده ست فکر میکنم در این مورد به پدرم رفته باشم چون همیشه به من و نامزدم میگه که با ولخرجی های بی مورد آرامش رو از زندگی خودمون نگیریم ...

من از بچگی از تجملات خوشم نمیومده (خسیس نیستم اصلا )  و راضی نیستم که بخاطر یک شب همسرم اضافه کار کنه و یا تا مدت ها قسط بده ... خانواده ها هم میگن که کمک مون میکنند اما از طرفی من دوست ندارم کمکی هم از خانواده ها بگیریم چون درآمد من و همسرم برای سر پا کردن یک زندگی کافیه ، نمیخوام بخاطر حرف مردم پدر و مادرهامون سرمایه زندگیشونو برای ما خرج کنند... ما تصمیم داریم این مبلغ و سرمایه کنیم و در حیطه کاری جفتمون کسب و کاری راه بندازیم که باعث ایجاد اشتغال برای خیلی های دیگه هم میشه ...

با چند نفر از دوستام حرف زدم بهم میگن تو دیوونه ای اینکارو نکن بعد ها آرزو به دل میمونی ... انقدر زندگی و آسون نگیر بهترین شب زندگیته خاطره میشه و کلی حرف دیگه.... ( هیچکدوم از این حرفا روی من تاثیری نداره چون اونا از ارزوهای خودشون صحبت میکنند من لذت ازدواج رو در شب عروسی نمیبینم بنظرم لذت واقعی وقتی هست که زن و مرد در کنار هم به کمال و موفقیت میرسند... تنها نگرانیم اینه که همسرم دوست داشته باشه این شب و تجربه کنه ...

میخوام بدونم اینجا کسی هست که عروسی نگرفته باشه و حسرت به دل مونده باشه ؟ ( البته من هیچوقت برام لباس عروس پوشیدن مهم نبوده بیشتر شخصیت و منش اون کسی که قراره لباس عروس و تنم کنه مهم بوده :)
از طرفی آقایون اگر لباس دامادی نپوشند و عروسی نگیرند حس بدی بعد ها بهشون دست میده؟ چطور این موضوع و به خانواده هامون بگیم که ناراحت هم نشند؟  (حرف مردم اصلا برامون اهمیتی نداره و میخوایم بعد از عقد بریم سرخونه زندگیمون فقط  پدر و مادرهامون اهمیت دارند که ازمون راضی باشند )

ممنون میشم تجربیاتتون رو زر اختیارم بزارید... :)


بیشتر بخوانید ...

چطور با 100 میلیون سرمایه، ماهی 5 میلیون درآمد داشته باشم ؟

مشورت در مورد تحصیل، کار و سرمایه گذاری با 20 میلیون

با 160 میلیون چه کار و کاسبی میشه راه انداخت ؟

با 30 میلیون چه کار و کاسبی میشه راه انداخت

با 7 میلیون چه کاری می تونم برای درآمدزایی انجام بدم ؟

با 30 میلیون بهتره که ماشین بخرم یا بذارم بانک سودش رو بگیرم ؟

یه دختر با 5 میلیون سرمایه ، چه کسبی رو شروع کنه بهتره ؟

یه دختر مجرد با 30 میلیون در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنه بهتره ؟

چه زمینه ای سرمایه گذاری بکنم ؟

راهنمایی در مورد سرمایه گذاری

در حال حاضر بهترین روش سرمایه گذاری چیه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مراسم عقد و عروسی (۱۰۷ مطلب مشابه) مشورت در سرمایه گذاری (۵۰ مطلب مشابه)