سلام

موضوعی هست مدتیه فکرمو مشغول کرده و همش فکر میکنم این پدیده اسمش چیه و چرا بوجود اومده؟

شاید خیلی از شماها هم باهاش برخورد کرده باشین و نمیدونم شما هم مثل من فکرتونو مشغول کرده یا نه؟

چند وقت پیش که تو اینستاگرام بودم یه پیجی رو دیدم و ناخودآگاه تا مدتها میرفتم و پستهاش رو میدیدم، من چون خودم تازه ازدواج کرده بودم توجهم رو جلب کرده بود، پیجی در مورد جهیزیه، اگه این پیج ها رو دیده باشین میدونین که وسایل و چیدمان خونه و خود خونه نشون دهنده اینه که از قشر مرفه هستن، زندگی رو نشون میده که شاید پدر مادرهای ما (قشر متوسط جامعه) بعد از سالها زندگی تونسته باشن شبیه به اون رو فراهم کنن.

من و دوستانم هممون از نسلی بودیم که فکر میکردیم آینده ساز جامعه هستیم و امید به آینده روشنی داشتیم، همه تحصیلات عالیه و تو بهترین دانشگاهها با بهترین رتبه ها بودیم، الان به شرایطمون که نگاه میکنم میبینم تو جایگاه شغلی، مالی و اجتماعی خاصی نیستیم، بعد سالها تلاش و زحمت چه دستاوردی داشتیم؟ از لحاظ وضعیت مالی تقریبا همه در یک سطح هستیم، به زحمت تونستیم یه خونه 50 متری تو یه جای متوسط اجاره کنیم و جهیزیه ای که با تلاش پدرم فراهم شده، تا وقتی تو این پیج ها نرفته بودم یه احساس رضایت داشتم و از وسایل خونمون راضی بودم و ذوق و شوق شروع زندگیمو داشتم ولی بعد از اون به شدت دچار دلزدگی داشتم و ذوقم کور شده بود.

بعد مدت ها تونستم خدا رو شکر اون عادت سر زدن رو کنار بذارم ولی فکرم همچنان مشغول بود. فکر میکردم این آدما کی هستن و چطور به این پولها رسیدن، چطور یه زوج جوون اول زندگی به این چیزا رسیدن؟ پولایی که با تلاش بدست اومده یا ....

و یه چیزی که بیشتر فکرم رو مشغول کرده اینه که چرا یه نفر باید بیاد عکس خونه شو تو فضای مجازی بذاره، هدفش از این کار چیه؟ خیلی دلم میخواد این آدما رو ببینم که تحصیلاتشون چیه، چه جور طرز فکری دارن؟ شغلشون چیه؟..

چی باعث شده که مردم ما عکس حریم خصوصیشونو تو یه جای عمومی بذارن، عکس اتاق خواب و حمام و خصوصی ترین وسایلشون رو، چی باعث شده که اینقد تمایل به خودنمایی شدید شده، یعنی این آدما دغدغه های دیگه ای ندارن؟ چرا مثلا نباید از آخرین کتابی که خوندن بنویسن؟ چند روز پیش توی اخبار یه کتابخونه ای رو نشون میداد که پارکبانهای یه کشور خارجی ( اسم اون کشور خاطرم نیست ) رو با کتاب های دور ریخته شده درست کرده بودن و وقت های استراحتشون کتاب میخوندن.

این جریانات علاوه بر اینکه احساس تبعیض و فقر و بی عدالتی رو برام پررنگ تر میکنه، باعث میشه به این نتیجه برسم یه عده از مردم ما دچار ابتذال فکری شدن، ابتذال فقط نوع پوشش و آرایش و حجاب نیست، یه چیز خیلی عمیق ترهم هست و اونم ابتذال فکری هست.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)