با سلام و خسته نباشید به تمامی اعضای خانواده برتر

پسر هستم و دانشجوی ترم 1 تو دانشگاه دولتی شهر خودم، از 17 سالگی دوست داشتم زود ازدواج کنم مثلاً تا 21 سالگی مزدوج شده باشم و الآن 19 ساله هستم و تا چند ماه دیگه 20 سالم میشه.

از اوایل ترم بود که از یکی از همکلاسی هام خوشم اومد یعنی تقریباً تمامی ملاک های من برای انتخاب همسر آینده رو در ایشون دیدم. حتی بعضی اوقات چون نماینده کلاس هستم به بهونه های مختلف که همه شون هم الکی هست، با ایشون صحبت می‌کنم.

همه بهم میگن چهره ت 17 می خوره، سنت 19 و درک و فهمت 23 هست. من دوست دارم زود ازدواج کنم ولی مطمئنم خانواده م مخالف هستند چون خود پدرم هم 28 سالگی متأهل شدند.

از این نظر میگم ازدواج زود که؛ 

1. به فسادهای این جامعه آلوده نشم

2. تفاضل سنیم با بچه هام زیاد نباشه و همدیگه رو متوجه بشیم

3. نیاز به محبت کردن و دوست داشته شدن رو در خودم حس می‌کنم.

تا به حال هم دوست دختر نداشتم و از این کارها به شدت بدم میاد. تازگی ها متوجه شدم که ایشون 6 ماه از من بزرگ‌تر هستن ولی برای من اهمیت نداره همسرم از من بزرگ‌تر باشه چون ازدواج‌های موفق زیادی دیدم که خانم بزرگ‌تر از مرد بوده و بیش از 20 سال هست که دارند با هم زندگی می کنند.

رشته‌ای که می خونیم چون خانوم ها بیشتر میان تو این رشته، جای زیادی برای پسرها هست برای استخدامی و از نظر سربازی هم ان شاء الله مشکلی ندارم و می تونم امریه بگیرم.

با یکی از اساتیدم که آخوند بودن و درباره ازدواج مشورت می‌دادن صحبت کردم و ایشون گفتن: بهتره تا ترم 3 صبر کنم و ببینم همچنان از ایشون خوشم میاد یا نه؟! ولی خودشون با ازدواج دانشجویی بسیار موافق بودن و پسر خودشون هم دانشگاه نرفته ازدواج کرده. ولی من می ترسم که تا ترم 3 صبر کنم و ایشون ازدواج کنن.

روم هم واقعاً نمی شه به خانواده م بگم که می خوام ازدواج کنم، از نظر اون ها بچه ام ولی خیلی مسئولیت پذیر هستم (به خاطر همین مسئولیت پذیری نماینده کلاس انتخابم کردن). واقعاً نمی دونم چه کار کنم! لطف کنید کمکم کنید که بتونم بهترین راه رو در پیش بگیرم.

ممنونم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)