سلام
این مطلب شاید بتونه نجات دهنده خیلی از کسانی باشه که یکی دو ساعت بعد از به خواب رفتن، دچار حالتی بین خواب و بیداری میشن و انرژی جنسی که توی جسم و روان شون تلنبار شده رو به صورت غیر قابل کنترل و غیر ارادی با خودارضایی تخلیه می کنن و صبح به سختی به یاد میارن که چه دسته گلی به آب دادن !متاسفانه دچار عوارضش میشن.
من خودم خیلی سعی کردم یه راهکار پیدا کنم واسه ی این مشکل از روش های ذهنی گرفته تا بستن دست ها موقع خواب و این راه حلی که می خوام اینجا مطرح کنم کارساز ترین و ممکن ترینش هست که می تونم در میون بذارم با کسایی که دچار این عمل ناخواسته هستن: 
همونطور که برای کسی که وسط خواب راه میره و خواب گردی داره، بهترین راه قفل کردن درها هست، بهترین روش که عجیب هم هست اینه که با چند تا سنجاق قفلی، قبل خواب لبه ی پایینی پیراهن به شلوار سنجاق بشه .6 هفت تا کافیه!!
در ادامه هم چند تا توصیه دارم برای مبتلایان به خودارضایی؛
عملی که آسیب هاش فرق چندانی با اعتیاد به مواد مخدر نداره و جسم و روح انسان رو ( صادقانه طبق تجربه شخصی خودم ) در هم می شکنه: 
1. با گوشی هیچوقت توی رخت خواب کار نکنین، نه اینستا نه تلگرام و نه به هیچ بهونه ای! قبل از خواب هم گوشی رو ترجیحا خارج از اتاق و دور از دسترس قرار بدین ( اینو به هر حالتی و مکانی که توش غالبا دچار وسوسه میشی تعمیم بده! ) 
2. اگه توی جای بخصوصی خودارضایی می کنی،حتما تایم تعیین کن که در کوتاه ترین زمان ممکن و سریع تر از نور از اون جا بیای بیرون! ( کلا ببین چه موقع هایی و در چه مکان و شرایطی دچار وسوسه میشی، یه فکری به حال اون شرایط بکن !! )  
3. اگه غالبا با محتوی مستهجن گوشی و کامپیوتر یا هر وسیله دیگه ای دچار خودارضایی میشی، موقع کار با هاشون تنها نباش،نگو منکه کاری نمی کنم میرم تلگرام میرم فلان جا ، آدم همیشه تو یه لحظه ست که پاش می لغزه و غافل گیر میشه. 
4.نقش خدا و نماز رو فراموش نکن توی رهایی!! تنبلی نکن، پس کی می خوای بشی اون بنده ای که باید بشی! اگه میگی فردا بدون این فردا هیچوقت نمیاد. خداوند توی قرآن گفته که ما آگاهیم به وسوسه هایی که انسان دچارش میشه! پس بدون خدا هم حالتو می فهمه! پس وقتی دچار وسوسه میشی خدا رو یاد کن و بچش لذت ترک معصیت رو و به خودت افتخار کن!! نماز رو با اخلاص و حضور قلب بخون!
وقتی هم که حال نداری و خسته ای و می خوای نماز و بپیچونی ، بگو خدایا، مرامی به خاطر تو به نمازت وای میستم تو هم هوامو داشته باش، و ببخش اگه صد در صد انرژی و حوصله مو این دفعه نمی تونم بذارم موقع نماز!! با خدا اینجوری طرح رفاقت بریز!
شیطان همیشه اول نمازتو ازت میگیره و بعد میاد می ندازدت توی باتلاق معصیت! پله پله میاد جلو! اول به نماز حمله می کنه و بعد هم تیر خلاصو می زنه! پس هیچوقت نمازتو ضایع نکن!! تا می تونی هم به جماعت بخون، چون هم ثوابش و کیف و حالش بیشتره و هم فشارش و خستگیش از فرادی کمتره ( برخلاف تصور عموم! ) 
5.ورزش به آدم یاد میده که به سلامتی خودش اهمیت بده و جنگنده بار میاره آدمو، کلیشه ای شده ولی ورزش رو بصورت منظم بیار تو برنامت! بعد ببین چه جوری حیفت میاد که بدنی که داری با زحمت ورزش می سازی با خودارضایی بریزیش بهم! 
6.هر موقع وسوسه شدی بگو، من الان نمیرم سمت خودارضایی، چون هزار و یک کار دیگه میشه بجاش انجام داد و سریع مشغول یه کار دیگه شو،بعد می بینی انگار نه انگار همین چند دقیقه بیش روت فشار بود! 
7.ترک خودارضایی ممکن ترین عمل قهرمانانه دنیاست! من بعد سال ها تونستم! تو هم می تونی روز به روز بهبودی ناشی از ترک رو تجربه کنی و به زندگی برگردی! مطمئن باش وضعت داغون تر از من نیست (مطمئن باش! )

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ترک خودارضایی (۱۲۷ مطلب مشابه)