سلام ...

دختری هستم بیست و اندی ساله ( حدودا نردیک سی ) دانشجوی فوق لیسانس رشته ای که شاید درامد و بازار کار انچنانی نداشته باشه تصمیماتم برای بعد از فارغ التحصیلی که خرداد دفاع دارم این بود که امسال کنکور شرکت کنم و یکی از رشته های پیراپزشکی لیسانس بگیرم که این روزا تقریبا بازار کارشون تضمین شده است و تا حدی هم امادگی برای کنکور امسال پیدا کردم اخه همیشه برنامم این بوده که مستقل بشم و یه شغل با موقعیت اجتماعی مناسبی داشته باشم...

اینم بگم که تو خانواده مشکلاتی داریم اما همیشه از نظر درسی مشوق داشتم ... از طرفی تا این سن خواستگارهای زیادی نداشتم نه این که از نظر ظاهر مشکل داشته باشم...نه...اما خیلی انگست شمار بودن و غیر از دو مورد تو دانشگاه بقیه سنتی و معرفی شدم اما در اکثر موارد احساس میکنم به خاطر موقعیت خانوادم پسندیده نشدم و بیشتر اوقات مجبورم میشدم خودم هم تمایل انچنانی نشون ندم تا حداقل مامانم از این که به خاطر خانواده نخواستنم ناراحت نشه و غصه نخوره اخه این شرایط که دست خودمون نبوده باور کنین همه تلاشمون برای حل مشکلات کردیم اما نشد البته خداروشکر حسن هایی هم داریم...

وصع مالی تقریبا متوسط و بقیه اعضا خانواده هم همه تحصیل کرده و شاغل و ابرومند اما معمولا تر و خشک باهم میسوزن ...حالا توی این اوصاع و تو این سن وسال واسه من یه خواستگار اومده که این اقا 7 سال از من بزرگتر و تخصیلات دانشگاهی هم ندارن با دیپلم استخدام دولتی شدن و کارمندن...از همه نظر معیارات منو دارن غیر از تخصیلات ...معیارایی که میگم ...

مهمترینش اعتقادات و سالم بودن و مسئولیت پذیری و ادب و احترامی که تا حدی میشد از صحبتاشون و نحوه ی برخوردشون متوجه شدطوری که اصلا تفاوت تحصیلات به چشمم نمیومد ...و اینکه همه این اقا تایید کردن ... و ایشون توانایی لازم واسه اداره و تشکیل خانواده رو دارن منظورم خونه و ماشین و اینا نیس اینکه حداقل درامد واسه زندگی متوسط دارن و به نظرم در حد توانش تلاش میکنه تا ارامش به همسرش هدیه بده همونطور که تا حالا واسه خانوادش اینکار کرده ...

دوستان چیزی که ذهن منو الان مشغول کرده این که ایشون کاملا مخالف اینن که خانمشون تو محیط بیمارستان مشغول باشن یا تو این رشته ها ادامه بدن ... میخواستم راهنماییم کنین که به نظرتون ارزش داره به خاطر این موضوع رد شن ؟حتی وقتی به رد کردنش فکر میکنم تمام حسناش میاد جلو چشمم و این که با توجه به سنم و موقعیت خانوادم شاید دیگه هیچ وقت این موقعیت واسم پیش نیاد . اخه تو شهر کوچک در مرکز کشور زندگی میکنم که اکثرا زیر 25 ازدواج میکنن از طرفی میگم شاید اگه راهمو عوض کنم موقعیت های بهتر بیاد سراغم... کمکم کنید با نطراتون دوستان ذهنم بد جور اشفته است و دیگه واقعیت هارو نمیبینم

اگه سوالی بود بپرسین ...جواب میدم...اخه نطراتون واسم خیلی مهم...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه)