سلام

این سوال رو از طرف یکی از دوستانم مطرح میکنم.

دختری 26 ساله هستم. دو سال قبل پسری ازم خواستگاری کرد و بعد از کلی تحقیق و کسب اعتماد قرار عقدمون رو برای چند ماه بعد گذاشتیم تا خانواده ها بیشتر آشنا بشن. خانواده ها از هر لحاظی هم کفو بودن. منو اون پسر همدیگه رو دوست داشتیم. تا اینکه یک روز در کمال ناباوری فهمیدم با دو سه تا دختر همزمان دوسته. وقتی به خودش گفتم که جریان این دوستیا چیه, انکار کرد و یا توجیه کرد. توجیهش هم این بود که تو هنوز همسر قانونی من نیستی و من حق انتخاب دارم. به عبارتی پیش دستی کرد و گفت تو اهل تفاهم نیستی, توو کارم فضولی کردی, درکت پایینه و ... رابطه ما به هم خورد و از هم جدا شدیم.در این دو سال چند خواستگار داشتم که حتی نتونستم درصدی بهشون اعتماد کنم.

چند بار خانواده ام دعوام کردن و مشاوره رفتم ولی دیگه نمیتونم به هیچ پسری اعتماد کنم و دل ببندم. میترسم بعده ازدواج بفهمم شوهرم با چند دختر دوسته و به خاطر بچه یا حرف مردم مجبور به تحمل باشم.حالا سوالم اتفاقیه که اخیرا برام افتاده. من در تمام این مدت هیچ کششی به هیچ پسری, حتی اگه مذهبی و مورد اعتمادم باشه ندارم. ولی اخیرا به مردهای مسن مجرد یا حتی مردهایی که همسرشون فوت کرده کشش دارم چون مطمئنم انقد برا یه مرد مسن جذابیت خواهم داشت که به فکر خیانت نیفته.

به تازگی در جریان پیدا کردن کار با مردی آشنا شدم که 25 سال ازم بزرگتره. این مرد همسرش 18 سال قبل فوت کرده و دیگه ازدواج مجدد نکرده و پسراشو بزرگ کرده و الان پسراش مقیم خارج از کشور هستن. مردی بی نهایت محترم و با سواد و با فرهنگه و برای موفقیت من کلی کمکم کرده. من بهش علاقه مند شدم و غیرمستقیم علاقمو بهش فهموندم. ولی پاسخی که بهم داد این بود که اگه خارج از ایران بودیم کسی کاری به کارمون نداشت و دخالت نمیکرد, ولی توو ایران حتی اگه خوشبخت باشیم مردم با دخالت کردناشون زندگیمونو خراب میکنن.

ولی من همچنان مایلم باهاش ازدواج کنم. ایشون هم از وقتی متوجه شدن علاقم الکی نیست دنبال راهی هستن رضایت خانوادمو جلب کنن. حتی حاضرن به خاطر من از ایران بریم تا از آشنایان طعنه و کنایه نشنوم. حالا سوالم از دوستان اینه:

به نظرتون احتمال داره روزی از این ازدواج پشیمون بشم؟ من گرم مزاج نیستم و مشکلی با کم بودن رابطه جنسی ندارم, فقط میخوام با یه انسان شریف و مورد علاقم زندگی کنم حتی اگه مجبور بشم جوونی کردنو کنار بذارم. درصد طلاق هم انقد زیاده که نمیشه گفت فاصله سنی مناسب جلوی طلاق رو قطعا میگیره. تنها نگرانی که دارم اینه که زودتر از دنیا بره و تنها بمونم, ولی هممون میدونیم عمر دست خداست. به نظرتون ازدواج با این مرد مسن میتونه کار درستی باشه؟


مرتبط با اختلاف سن در ازدواج:

چرا تفاوت سنی در ازدواج لازمه ؟

اختلاف سن در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

تجربیات شخصی متاهلین در بحث اختلاف سن در ازدواج

اهمیت اختلاف سن در ازدواج

کمی نگران 11 سال اختلاف سنی مون هستیم

ادامه رابطه با وجود داشتن اختلاف سنی و طرز فکر به صلاحه ؟

به هم زدن قرار ازدواج به خاطر اختلاف سنی کم

آیا 9 سال اختلاف سن مشکل ساز میشه ؟

با وجود اختلاف سنی زیاد ، به خواستگارم دلبسته شدم

یا وجود اختلاف سنی , اعتقادی و تحصیلی میشه ازدواج موفق داشت

سوال در مورد اختلاف سن زیاد در ازدواج

10 سال پیش عاشق مردی با اختلاف سنی 20 سال شدم

اختلاف سنی 10 سال از نظر جنسی میتونه مشکل ساز باشه ؟

آیا 8 سال اختلاف سنی باعث عدم درک متقابل نمیشه؟

اختلاف سنی 10 سال می تونه مشکل ساز باشه؟

ازدواج با 11 سال اختلاف سن کار درستیه ؟

اختلاف سنی زیاد میتونه یکی از دلایل عدم تفاهم باشه؟

30 ساله ام و قصد دارم با یک دختر دبیرستانی ازدواج کنم

می خوام از جلوی دبیرستان دخترانه عشقم رو انتخاب کنم

ازدواج زود هنگام در دبیرستان

ازدواج با دختر دبیرستانی و یک احتمال بد

این که به دختر دایی 15 ساله م علاقمندم و باهاش چت می کنم کار درستیه ؟

دختر مورد علاقم 15 سالشه، الان اقدام کنم یا چند سال دیگه ؟

به یه دختر 15 ساله ابراز علاقه کردم ولی ردم کرد

عشق یک دختر ۱۵ ساله ارزش جنگیدن داره ؟

دانشجوی 21 ساله که عاشق دختری 16 ساله شده

قصد دارم با دختری حدود 16-17 ساله ازدواج کنم

یه دختر 16 ساله درکش از ازدواج چیه ؟

ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﯾﮏ ﭘﺴﺮ 27 ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ 16 ساله

ترس از تفاوت فکری در ازدواج با دختر 17 ساله


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اختلاف سن در ازدواج (۴۴ مطلب مشابه)